Personligen så tyckte jag kvaliteten var likvärdig mellan epoq/ikea. För oss skulle epoq (med rabatt) bli ca 20.000kr dyrare än ikea, och då kunde man ändå inte få tex lådront på diskmaskinen, så vi valde ikea.
Gällande vitvarorna från ikea så är de helt ok för priset man betalar, men jag höll mig borta från diskmaskinerna och köpte en siemens med variohinge istället ;)

• Gilla
plan-g
  • Laddar…
Tänkte bara som notering nämna att det är Electrolux och Whirlpool som tillverkar Ikeas vitvaror. Förmodligen "budgetalternativ" från deras egna sortiment, men grejerna behöver inte vara sämre än deras ordinarie budgetsortiment. :)

Squall Leonhart skrev:
Tänkte bara som notering nämna att det är Electrolux och Whirlpool som tillverkar Ikeas vitvaror. Förmodligen "budgetalternativ" från deras egna sortiment, men grejerna behöver inte vara sämre än deras ordinarie budgetsortiment. :)
Diskmaskinerna t.ex. är samma maskiner som Electrolux som jag förstått det, men kostar olika beroende på om det står IKEA eller t.o.m. Husqvarna på den. Kan även skilja lite i inredningen. Vi har diskmaskinen Välgjord och är väldigt nöjda. Skulle vi gått på en Siemens/Bosch hade den kostat ca 10 000 då man måste ha VarioHinge. Vi har även integrerad kyl och frys från IKEA, Frysa och Frostig. Vet ej vilka som tillverkar dessa och priset är ingen större skillnad mot andra märken (ca 1000-1500 kr), men vi valde dessa för att inte slippa kompabilitetsproblem med luckorna.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.