Undrar om det är någon på forumet som har erfarenhet av en lösning där man väljer öppna kökshyllor i köket, men istället för traditionella väggkonsoler använder en upphängningsanordning som fäster i taket. Illustreras exempelvis på omslaget till en inspirationsbok för kökslösningar.

http://www.nok.se/nok/allmanlitteratur/titlar-allmanlitt/k/Kok-ISBN-9789127354173/

Jag har boken, men tyvärr beskrivs inte hur eller var man kan hitta sådana fästanordningar. Har kollat de vanliga byggmarknaderna, men där gick jag bet. Kanske söker man bäst bland företag som tillhandahåller butiksinredning? Någon som vet??

• 9789127354173.jpg
  • Gilla
carolin.holm
  • Laddar…
Thomas59
Maila NoK info@nok.se och fråga om dom kanske kan vidarebefordra din fråga till Charlotta Bergqvist eller någon annan som jobbade med boken.

Tack, jag följer rådet, men eftersom boken har några år på nacken kan det tänkas att den vägen inte är helt framgångsrik. Vore jättetacksam för alla tips som kan komma här på forumet.

Rejäla krokar i taket som givetvis sitter fast i takstolarna och sen gängstång med lyftögla som hängs i kroken. Mutter med bricka på varje hyllplan och vill du dölja gängstången så trär du ett rör över den. Lämpligt vore säkert ett kromat VA-rör om du gillar krom. Går att länga gängstängerna med speciella förlängningsmuttrar.
87-0123_m.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
19-385_m.jpg

Ok, stort tack! Antar att de komponenterna kan införskaffas på närmsta byggvaruhus/järnhandel. Kanske blir en sväng till Biltema i eftermiddag. Bördigt!

• Gilla
carolin.holm
  • Laddar…
Hej!

Jag förstår att det är länge sedan nu, men jag står inför samma grej. Hur gick det med att montera i taket? Blev det bra och hur gjorde du?

Med vänlig hälsning,
Linda

• Gilla
carolin.holm
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.