S
Stefan1972: ingen aning var de finns men jag har själv haft en i solid metall så nog lär de finnas.
1 svar · 2,0k läst
jonmo
jonmo: TS här! Fortfarande nöjd med kaklet från johansgolv. Rekommenderas!
11 svar · 10,2k läst
·
X
xayide: Jag är övertygad. Kör på gips. ;))
5 svar · 1,9k läst
C
connyake: Nej, det är en innervägg. Men tack för ditt svar!
2 svar · 1,3k läst
K
Kallebo: Är bänkskivan i våg och resten av rummet snett? Det ser ju faktiskt ut att vara tvärt om:) Även de hängade redskapen talar för att skåpen är i våg och diskbänken är sned. Stommarna ser ju ut att vara platsbyggda för att ta upp lutning åt vänster men att huset sedan rätat upp sig så att allt nu rinner åt höger... Först och främst måste ni ju kolla med vattenpass hur det
8 svar · 3,3k läst
·
R
RoBo: Om motorn är anpassad för imkanal så är den isolerad. Exempelvis denna https://fjaraskupan.se/produkt/%c3%b6vrigt/kanalfl%c3%a4kt-k%c3%b6k-7650-ec/
2 svar · 2,0k läst
C
connyake: Eftersom jag inte fick något svar så köpte jag en från Cylinda istället :)
1 svar · 1,2k läst
Bernieberg
Bernieberg: Jag hade nog satt en smyglist 8x15 i så fall. Är man ambitiös behandlar man den så att den blir lik skivan, annars måla i väggens färg. Ett potentiellt problem med list är väl om skivan har en radie i framkant. Lite svårt att se om det skulle bli bra med den bilden.
6 svar · 3,7k läst
·
thomas33
thomas33: Jag hade delat den så den fina kanten kom utåt och fyllt med fix i hålet där du delat. Svårare att få den delade sidan snygg om du vänder den utåt. Kakelsåg är det som fungerar att dela den med och sedan fila om det inte blir riktigt snyggt.
3 svar · 1,7k läst
·
L
LinaOlsson: [citat] Jag vet inte exakt hur högt jag kommer att kakla på väggen. Ca 1,60 m. Ovanför ska jag ha en bit tapet. Så det kan bli några cm som det kan komma prime där tapeten ska sitta.
7 svar · 2,4k läst
L
lobbin: Vi har hus med kök från Wega och skulle vilja köpa lite ny inredning. Var hittar man det? Köket är väl 10-15 år någonting. Lådorna ser dock mer eller mindre exakt ut som de lådorna vi hade till vårt förra Noblessa-kök, så jag misstänker att det är någon standardleverantör egentligen.
0 svar · 860 läst
P
Perska: Tack för svaren. Blir lite osäker på om det satt en så kallad spiskåpa eller om det var en spisfläkt med egen fläkt i också. Jag får kanske ge mig till tåls tills jag tar över huset, alla ritningar ska finnas kvar. Låg dock uppe på vinden eller var det nu var på visningen och hade ju inte direkt något behov av att se dom då. Har även beställt en skrift av K.Nilsson angående
3 svar · 1,2k läst
K
kebab: Nåt sånt här kanske, fast längre.... http://www.theofils.se/produkt/Kulskena-7310-7400--22861.aspx?ac=46929
5 svar · 9,1k läst
·
E
etompau: Är du säker på att du har ställt din fråga på rätt ställe?
1 svar · 1,4k läst
Lime113
Lime113: Det som vi står inför är 1. Tanke av materialval. Björkplywood (spegel) slår väl sig t ex inte. Annars kanske ekram + ekfanerad spegel eller teakram + melanin spegel (läses färdigmålad). 2. Hur stor risk är det att pusslet inte går ihop eller saker börjar vrida sig. Shaker dörrar ser löjligt lätt ut på youtube men kanske lättare sagt än gjort...
11 svar · 34,0k läst
·
M
Magnus-Göteborg: Tack för svaren det är ett radhus, byggt 1969-1970 inga bärande innerväggar. Och den aktuella väggen är en innervägg. Dock ska det gå rör till övervåningens badrum i den aktuella väggen. Då jag ändå måste byta väggskivorna så är det inte mycket extra jobb att öka antalet reglar. Tänker mig reglar 45x 145 och sedan plywooden och gipset efter era råd här. Enligt ritning skall
5 svar · 8,1k läst
G
GustavGBG: Tack! Fungerade nog inte som den skulle men löste sig när jag knackade lite på den. Misstänker att den aldrig använts sedan den var ny...
2 svar · 3,4k läst
·
thomas33
thomas33: [citat] Minst 2-3 mm
7 svar · 1,3k läst
SSSS
SSSS: Det blev en liten tub bostik silikon http://www.bostik.se/Products/Sealants/Silicones/P0710?p=70-ml-tube
28 svar · 7,2k läst
·
larsbj
larsbj: [citat] Ja onödigt och dålig funktion
7 svar · 4,7k läst
H
hempularen: Skall rätta mig själv. OM du sätter små plattor som mosaik, då kan man behöva spackla försänkningen som finns i gipsskivan vid skarvar. Men som sagt med cementbaserat spackel, ev. kan man spackla med kakelfix.
3 svar · 1,3k läst
P
Patrik Nilsson76: Tack för svar Åsa! Jag var otydlig. Vi kommer att bo där permanent. :)
2 svar · 1,1k läst
A
Annie Hallberg: [citat] Tack! Jag har en lucka överbliven ska prova på den. Det vore ju jätte bra om man kunde vitlasera den.
5 svar · 7,2k läst
N
Nizztos: [citat] Ursäkta att jag åerupplivar en gammal tråd. Skulle själv vilja göra på detta vis, men får man verkligen det? Måste det inte följa alla regler för en imkanal med skorsten etc osv?
12 svar · 11,7k läst
Alfredo
Alfredo: Jag har klätt liknande socklar med några duttar smältlim. Blir tillräckligt starkt för den mer eller mindre obefintliga belastningen och nyper ganska snabbt. Med tillräckligt få duttar är det även möjligt att få bort "klädseln" om det skulle bli aktuellt.
3 svar · 2,3k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Hur är köksplaneringen i övrigt ? Går det inte att sätta diskmaskinen vänster om vaskskåpet istället? Kanske lite dumt att fråga men jag vet att inte alla tänker på det, men har ni höjt upp diskmaskinen till sin rätta höjd och ändå får det inte plats ?
11 svar · 5,7k läst
·
A
akeeri: Håller på att renovera köket o får ca 1,7 meter mellan fläktkåpa o fläktmotor och blev rekommenderad att montera ljuddämpare på spiroröret Ljuddämparen o spiroröret hamnar överst i överskåpen vid takanslutningen Är resonansljud från ljuddämpare eller spiroröret något som jag måste tänka på eller bygga bort? Är väldigt lekman på detta men hatar oväsen och försöker
0 svar · 977 läst
dof
dof: Liten uppdatering. Den lokala woodybutiken har skivor som är 63.5cm och endast 3 dagars leveranstid på det dom inte har hemma.
2 svar · 6,4k läst
S
slobbster: tack för svar!
6 svar · 5,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.