Om inte skivan sticker ut har någon gjort fel. Möjligen kan den i vissa moderna kök liva med lucka för att det ska se helt slätt ut, men det är riktigt dumt, det också,eftersom man då måste öppna skåpet/lådan för att kunna fånga upp det man sopar ner från bänkskivan.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Om inte skivan sticker ut har någon gjort fel. Möjligen kan den i vissa moderna kök liva med lucka för att det ska se helt slätt ut, men det är riktigt dumt, det också,eftersom man då måste öppna skåpet/lådan för att kunna fånga upp det man sopar ner från bänkskivan.
Ofta då köket har grepplist så vill man av estetiska skäl ibland inte ha ngt överhäng och man behöver då inte heller öppna lådan för att få bort smulorna...
 
Nu kommer bilderna på Peab Myresjökök som halva Sverige har väntat på ;) lite som att sitta och titta på testbilden innan Hylands Hörna börjar ;)

Vid vask:
Fronterna sticker ut
Köksfronter som sticker ut under arbetsytan och ojämn översida av skivan, indikerar sned montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kökslådor med diskbänk synlig ovanför, kåpa på diskmaskin till vänster; lådfronter sticker ut och är sneda i förhållande till bänkskivan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Andra sidan
Fronterna livar.
Parkettgolv med barnmatta och del av en vit dörrkarm synlig, detaljer i köksrenovering diskuteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksskåpsfront som inte sitter rakt vid vit vägg, med synlig diskbänkskiva och handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alltså snett.
Skiva 600 mm
Stomme 580 mm
Översida skiva synlig 583 mm
Hört att Peab fick kakla om.
17 mm lager kakel mot betong.
Sitter troligtvis minst 2 lager kakel.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Aj aj aj, bara att riva hela köket, och kanske huset också och bygga om... (ironisk)
 
T tobbbias skrev:
Aj aj aj, bara att riva hela köket, och kanske huset också och bygga om... (ironisk)
Ringde Peab. De kommer 7:00 imorgon bitti och rättar till! Jag skulle lägga nyckeln under mattan så fixar de allt, totalentreprenad mumlade de om och att jag helst inte skulle vara hemma på hela dagen. Men misstänker att det då blir ännu mer snett och att de spräcker kaklet och repar parketten.
(Ännu mer ironisk)
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Tre lager kakel har ingen dött av ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.