Jag håller på att sätta ihop de sista skåpen till köket och ett av dessa är diskbänksskåpet (IKEA Metod, 60 brett). Har dock blivit lite fundersam här då det är rör, eldosa, lucka till stammarna, sannolikt ett eluttag för diskmaskin (diskmaskin hamnar i kant med skåpet, så antar att ett hål behövs däremellan också för kabeldragning). Bifogar en bild på ungefär där skåpet hamnar.
Sammantaget är det mycket som ska få plats och jag vet inte riktigt hur man ska göra det snyggt. Brukar man rent av skippa baksidan?
Även, om man istället ska försöka arbeta med hål, måste luckan till stammarna vara tillgänglig eller kan man skippa att göra ett hål för den?
Sammantaget är det mycket som ska få plats och jag vet inte riktigt hur man ska göra det snyggt. Brukar man rent av skippa baksidan?
Även, om man istället ska försöka arbeta med hål, måste luckan till stammarna vara tillgänglig eller kan man skippa att göra ett hål för den?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det var ju en snygg vägg!
Spackla upp den så den är jämn och måla den vit.
Och skippa baksidan.
Så skulle jag göra.
Enklast så. Men använd vinkelhake och se till att skåpet står rätt lodrätt/vågrätt.
Spackla upp den så den är jämn och måla den vit.
Och skippa baksidan.
Så skulle jag göra.
Enklast så. Men använd vinkelhake och se till att skåpet står rätt lodrätt/vågrätt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 126 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 126 inlägg
Det finns säkert ett syfte med en inspektionslucka så den bör väl vara åtkomlig. För din egen skull bör du se till att droppläckage i kopplingar går att upptäcka innan de har förstört skåpstomme eller golv, kolla på "säkert vatten" i kök eftersom det kan påverka försäkringspremien och kostnader när det blir läckage.
Klicka här för att svara

