Halloj,
Skulle byta ut silikonfogen i köket som gulnat och såg trist ut. Sagt och gjort, skar upp silikontuben och monterade den i fogsprutan. Började pressa, tog i för kung och fosterland, men ut kom endast en långsam strimma silikon. Hade 4m rak köksbänk att foga och detta tempo skulle ju silikonet hinna stelna innan jag kommit längst bort. Plockade ur tuben och skar bort ännu mer, tog även bort en bit på själva spetsen. Fortfarande supertrög så man nu har blåmärken i händerna.
Nån mer som varit med om liknande? Vad kan vara fel här? Silikontuben? Fogsprutan? Värt att nämna att silikonsprutab är av en billig variant.