Medlem
· Stockholm
· 376 inlägg
Det är för varmt i överskåpet där router, switch, NAS mm är samlat och jag måste få till en bättre ventilation. Ovanför kyl och frys som står intill sitter det vanliga ventilationsgaller och jag söker något liknande att sätta på skåpsidan. Eftersom det är ett överskåp är bredd 200 mm perfekt och höjd 40-60 mm.
Jag har letat överallt utan att hitta något - är det någon som har tips på ett matchande galler?
Jag har letat överallt utan att hitta något - är det någon som har tips på ett matchande galler?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som jag ser det med dina uppgifter om att det är för vamt , så skulle jag nog flytta allt till en annan plats med större utrymme och mycket luft kring .och en brandvarnare i den delen .
Det blir mycket värme av grejerna och det behövs inte mycket övervärme för glöd eller brand
och en självcirk av luft genom galler kanske inte kan kan kyla av riktigt bra .
Det finns säkert ett mörkertal på sådana tillfällen som det har inträffat på .
Ska inte skrämma upp dig , men en grannes hus försvann p-g-a att en router tog eld när dom inte var hemma , den var i en halvstor garderob
Det blir mycket värme av grejerna och det behövs inte mycket övervärme för glöd eller brand
och en självcirk av luft genom galler kanske inte kan kan kyla av riktigt bra .
Det finns säkert ett mörkertal på sådana tillfällen som det har inträffat på .
Ska inte skrämma upp dig , men en grannes hus försvann p-g-a att en router tog eld när dom inte var hemma , den var i en halvstor garderob
Medlem
· Stockholm
· 376 inlägg
Bra tänkt men det kommer inte att flyttas. Det är lättare att flytta värmepumpen till ett annat rum...
Ang temperaturen håller den sig på 26-27 grader med en liten glipa på ena skåpluckan och motsvarande borde gälla då jag fått i två galler. Knappast en temperatur som eldar upp huset.
Ang temperaturen håller den sig på 26-27 grader med en liten glipa på ena skåpluckan och motsvarande borde gälla då jag fått i två galler. Knappast en temperatur som eldar upp huset.
Medlem
· Stockholm
· 376 inlägg
Det är ett överskåp som sitter i princip dikt mot taket, alltså ingen möjlighet till att släppa ut luft i överkant. Under skåpet sitter ett annat vitrinöverskåp som avslutas nedåt med en krönlist. Jag vill helst inte borra i botten på det nedre skåpet och släppa upp luft till det övre skåpet eftersom det skulle innebära för mycket damm på glasen i det undre skåpet.
Pga detta ser jag att jag måste sätta ett galler på sidan av skåpet. Skåpsidan cirka 30 cm djup och två galler på tex 200x60 mm vore perfekt.
Pga detta ser jag att jag måste sätta ett galler på sidan av skåpet. Skåpsidan cirka 30 cm djup och två galler på tex 200x60 mm vore perfekt.
Kan du då sätta en längst ner på ena sidan och längst upp på andra så är du hemma
och här har du gallret
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70256177/
och här har du gallret
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70256177/
Medlem
· Stockholm
· 376 inlägg
Hmmm, det är ju 430 mm och måste i så fall monteras stående. Jag tror det kommer att se väldigt brett ut och söker därför ett som är cirka 200x60 som kan monteras liggande.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Något liknande det du visar blir det av två stycken modulgaller ändstycken: http://se.habo.com/sortiment/bygg-och-ventilation/ventilgaller/modulgaller-andstycke
Bland annat Byggmax säljer dem.
Bland annat Byggmax säljer dem.
Klicka här för att svara