Hej!
Vi har köpt ett ikea kök som gick relativt smidigt att sätta in.
Vi skulle samtidigt sätta in elgolvvärme, den typen som man lägger i isolerade skivor och sedan bara trycker dit kabeln i.
Min man tyckte att det var enklast (och billigast) att bygga köket på de redan befintliga golvet och sedan lägga dit golvet. På så sätt skulle vi spara in några kvm golvvärme och golv, eftersom det inte behövde vara längst in under bänkarna.
Nu kom problemet jag var rädd för (påtalade detta med), vi får inte dit täcklisterna som ska vara under... De är gjorda i plast och golvvärme+golv bygger ca 3 cm. Så på något vis måste vi kapa bort plast ifrån listen utan att själva skenan far.
Sen att jag är högravid nu och inte kan vara så mkt till hjälp ställer till en del, därför jag väljer att ställa en fråga här så jag kanske kan bidra med något iaf då jag annars har typ tummen mitt i handen
/ Fru Westman
Vi har köpt ett ikea kök som gick relativt smidigt att sätta in.
Vi skulle samtidigt sätta in elgolvvärme, den typen som man lägger i isolerade skivor och sedan bara trycker dit kabeln i.
Min man tyckte att det var enklast (och billigast) att bygga köket på de redan befintliga golvet och sedan lägga dit golvet. På så sätt skulle vi spara in några kvm golvvärme och golv, eftersom det inte behövde vara längst in under bänkarna.
Nu kom problemet jag var rädd för (påtalade detta med), vi får inte dit täcklisterna som ska vara under... De är gjorda i plast och golvvärme+golv bygger ca 3 cm. Så på något vis måste vi kapa bort plast ifrån listen utan att själva skenan far.
Sen att jag är högravid nu och inte kan vara så mkt till hjälp ställer till en del, därför jag väljer att ställa en fråga här så jag kanske kan bidra med något iaf då jag annars har typ tummen mitt i handen
/ Fru Westman
Är dom i plast nu , har varit i spån , ja,ja , nya tider nya produkter
Som Emil K säger bara att kapa av en bit , men ta då på uppsidan , den syns inte .
Kommer säkert att bli en glipa där
Tror det går att kapa med att fästa en bräda med tvingar på den och skära med en mattkniv efter , när man kommit en bit genom går det nog att bryta av
Som Emil K säger bara att kapa av en bit , men ta då på uppsidan , den syns inte .
Kommer säkert att bli en glipa där
Tror det går att kapa med att fästa en bräda med tvingar på den och skära med en mattkniv efter , när man kommit en bit genom går det nog att bryta av
Ser det inte lite konstigt ut med så låg sockel Ikea har ju redan låga socklar numera. Lite sent men man borde nog pallat upp 3 cm under fötterna som skåpen står på. Finns det sockel i trä att köpa bör det lösa problemet och den koster troligtvis inte många kronor heller.
Ser på konstruktionen om man kapar bort en bit så delar den på sig , den är som en rektangulärt rör för att spänna
Det finns nog inget annat att göra som smurfen72 säger , Ikea har i spån och fästena passar till både plast och spån , och kapa ner dom på längden ,
Det finns nog inget annat att göra som smurfen72 säger , Ikea har i spån och fästena passar till både plast och spån , och kapa ner dom på längden ,
Problemet med att köpa i spännande är att närmsta IKEA är 10 mil bort. Annars hade det nog varit enklare att köpa dem. Eller lägga golvet från början 
Min man är nog irriterad så jag vill inte direkt säga "Jag sa ju de"
Min man är nog irriterad så jag vill inte direkt säga "Jag sa ju de"
Jag vill som ha köket klart innan bebisen kommer, för då kommer de bli svårare med en resa. :/
Någon som vet vad den listen i spån heter på Ikeas hemsida? Hittar kröningslist o dekorlist men ingen av dem verkar vara den som ska vara mot golvet.
Därför säger jag inte de små orden utan försöker komma på en bra lösning ist
Någon som vet vad den listen i spån heter på Ikeas hemsida? Hittar kröningslist o dekorlist men ingen av dem verkar vara den som ska vara mot golvet.
Därför säger jag inte de små orden utan försöker komma på en bra lösning ist
Klicka här för att svara
