Kök
cpalm: [citat] Förmodligen - alternativt en annan syn på vad som ser ut som nytt :D Genom empiriska studier kan jag samtidigt konstatera att i princip ingen annan lyckas med att hålla hällen fin heller. Men ingen regel utan undantag såklart.
sandos: Kan uppdatera (ett antal år senare) med att vi tiggde till oss fler hakar, men det saknas ju hål (idiotiskt!) att montera de i diskhon. Suck..
PakaHen: Hej, köpte en Franke tectonite diskho till sommarstugan men det har nu uppstått sprickor efter två år. Enligt Franke så är detta p.g.a. att vi låter stugan bli kall på vintern, men det var inget jag kunde läsa om någonstans på deras hemsida. Franke vill inte ersätta diskhon. Detta är mest för att varna andra.
Annica Dymling: Tackar! Jag älskar Bodbyns luckor. Stilrent och lite ”romantiskt” på samma gång Vår snickare satte den fina golvlisten Det skulle egentligen vara ett rondell-skåp men det blev för smal passage till matbordet. Ändrade då till dessa två smala skåp (brickförvaring ) samt ett skåp på andra sidan som man öppnar därifrån. Vi ville inte att det bara skulle bommas igen. Det blev
Chentin: [citat] Tack. Det är inte alls omöjligt. Ska se om jag kan få loss den och göra rent den.
math_a: Jag var inne på att kapa, men hoppades på enklare lösning...och Vedum verkar det kunna vara (hade kollat många men glömt dem); grymt tack, ska kolla upp om det kan vara rätt!(y)
nwin: Kanske kan expansionsbeslag likt dessa från Biltema vara ett alternativ för samma funktion? https://www.biltema.se/bygg/gangjarn/specialgangjarn/expansionsbeslag-2-st-2000018657
rävlyan: Ja det gäller att få fäste för dom andra delarna , finns det reglar bakom att fäste i , kanske det finns någonting uppe vid taket att hänga något i , det ser ut att bara vara en enkel gips och det är inte mycket att fästa i
basseman: Bakom diskmaskinen drog vi upp våtrumsmatta, men då har vi det var lätt för oss då vi har det under diskbänkskåpet och diskmaskinen.
AndersPS: Inget jag har lagt märke till, men jag har bara haft den där några veckor å andra sidan. Ska kolla lite noggrannare.
kladde: Tack så jättemycket. Ett vattenlarm får jag kanske fundera på.
rävlyan: Jepp det fungerar bra och är lättare än att få dit ett rör
John_Anders: Stort tack! Du har ett förtroendeingivande Nickname för en fråga som denna!
hscn: Har inga erfarenheter av Grohe Blue men har sedan åtta år en Italiensk maskin, en tidigare version av Zerica U90, som fungerar mycket bra. Den är mera typ de kolsyremaskiner man kan se på restauranger med karbonator och kompressorkylning. Den Levererar kylt kolsyrat vatten och om man vill också kylt stilla vatten. Livsmedelsklassad kolsyra köper jag i femlitersflaska, byter ca två
Anna_H: [citat] Javisst är det så, men du är närmare då än när du lyfter bort klickgolv ;)
Biljettblock: Var inne i varuhuset och pratade med 4 olika personer samt en chef på varuhuset men ingen kunde hjälpa mig, men dom höll med om att det var bristande information. Dom hänvisade mig att ringa in till deras kundservice, vilket jag gjorde. Efter en timmes telefonkö fick jag hjälp av en lite vettigare person. Efter mkt om och men så gav hon upp och ska nu betala tillbaka hela summan till mig.
ecb182: Tror det beror på vad man har för spis och hur plattorna är utplacerade. Vi har vår sedan en tid placerad intill murstocken och upplever det inte som något problem. Spisen är i och för sig 90 cm bred.
nino: Fast det blev det ju inte... Om du bara fortsätter med hela hur blir det då? Lägg löst på bänken så ser du Edit Nu ser det väl bra ut
Mikael_L: Köp fina raka 28x70 och regla och räta upp med, sätt fast dom mot stenväggen lite tätare, palla under med masonitremsor eller vad du nu hittar på för att väga av väggen rakt. Sen gipsar du hela ytan, nu har du vunnit 17mm genom att ta 28mm isf 45mm. När du reglat, ta dit elektrikern så denne får dra det den vill bakom gipset. edit: Det blir lite tight för de flesta apparatdosor, men
rävlyan: Är nog lite tveksamt om den går att göra om till kolfilter , beskrivning och hur det ser ut på bild , är det nog en fläkt rakt ut himlen modell Det finns något runt kolfilter sen om det får plats och kan monteras i fyrkanten , kan inte jag svara på
hahalj: Problemet löst. Både tappen och vredet var felplacerat, nu kommer rätt vattentemperatur där det ska. Så om någon har liknande problem nån gång och hittar detta inlägget så kanske man kan få lite ledtrådar här.
offlarjon: Enligt Siemens är tydligen alla av deras köksfläktar utsug/frånluftsfläktar men går att komplettera med kolfilter. Vad är att rekommendera här? Antar att det finns fördelar med en kombivariant men borde väl påverka prisbilden också?
Airolantie: Tack för svar - då är det ingen akut åtgärd eller något som man ska bekymra sig för nu. Skulle det bli något köp så kommer det ändå bytas ut allt i köksväg inom det närmaste.
HBerggren: Har kikat alla era svar och gått igenom varje tillverkares eller butiks alla produkter. Hittade några till roliga! Lägger upp några av fynden: FALMEC Luce 90 cm væg hvid: [bild] Eico CH MY 90 SS [bild] Tropic IX 90 [bild] Falmec Plane [bild] Eico [bild] Eico LOL [bild] Silverline BETA BEW 953.2 E 90cm [bild] SILVERLINE Drena DRW 953.2 E 90cm [bild] Googlade vidare lite på Silverline då jag
rävlyan: [citat] Ta vad du vill och anser fungera , inte så noga bara det fastnar och kläms fast av den bricka som sitter nu under , låt den vara kvar , syns inte under och inga gäster kikar där
Anonymiserad 137805: Bättre än rostfritt? Plast är ju sällan godkänt då det gror bakterier i ytskiktet. Det skall ju tåla rätt omild rengöring oxå. Skall det vara livsmedelsgodkänt så kostar det. Men hemma kan du ju använda vad du vill Där är det ju ingen som kontrollerar bakterietillväxten eller om materialet avger gifter.
Miian91: [citat] Precis! Vi har varit och jämfört i butik och de vita luckorna upplevs som gult i tonen mot de bita vitvarorna så det lutar mot rostfritt istället.