ricebridge
ricebridge: Staga upp med en bit OSB eller plyfa bakom så är du hemma. Enbart gips kommer visserligen att hålla också, men det skadar inte att vara på den säkra sidan.
1 svar · 1,2k läst
·
nimhed
nimhed: Blocket känns väl som ett alternativ, eller?
1 svar · 967 läst
A
Avemo: Vad är skivan gjord av? Hur bred häll tänkte du skaffa? Jag tror det blir svårt att skarva bänkskivan på ett snyggt och hållbart sätt. Den bästa lösningen om du vill behålla skivan skulle jag säga är att skaffa en ny spis i stället för separat häll och ugn.
2 svar · 2,1k läst
slowhand
slowhand: [citat] Har installerat enkel batteridriven LED-belysning i lådor. Finns massor att välja på t.ex. på AliExpress (=AliBaba), https://www.aliexpress.com/item/New-Mini-LED-Night-Lamp-IR-Infrared-Motion-Sensor-Light-Drawer-Cabinet-Cupboard-Wardrobe-Closet-Home/32819884424.html eller
3 svar · 4,5k läst
·
A
A-Man_08: [citat] Det du kallar lucka med handtag är en sotningslucka, dvs för att göra rent ventilationen.
5 svar · 3,8k läst
·
D
DFYD123: BSH’s 4 varianter eller fler nu har väl ingen ”låda” som behöver ligga i sockeln och inte bora heller såvitt jag vet...
5 svar · 8,5k läst
·
Bella88
Bella88: Hej Som på bilden visas våran fula gammal vattenkran/anslut (Tyvärr kan vi just nu ej byta ledningar och få ta det som det är ) Men jag undra om jag kan på nåt sätt ansluta en diskmaskin tillfällig genom vattenkran? Isåfall hur? Vad behöver vi? Tack för all hjälp i förhand En trött handdiskare
0 svar · 1,9k läst
·
B
Anonymiserad 137805: Mycket vagt beskrivit Men de är nog turkiska så förvänta dig inte för mycket
2 svar · 2,9k läst
L
Leif i Skåne: Lägenheter som tidigare har haft el-spis är säkrade med diazed 25A i elrummet. Då är det inga problem att renover med extra allt i kök och badrum. Det gäller bara att ha lite disciplin, och en man vid spisen har inte den simultanförmågan att köra all ytor på turbo samtidigt! :crysmile::geek:
29 svar · 2,4k läst
T
Tokv41: [citat] Det är från långsida till långsida men jag förstår missuppfattningen. Om de byter skivan så är det väl iof inte bara plus men jag förstår vad du menar. Dock hade det bara varit plus om skivan var bra från start ;)
4 svar · 1,4k läst
·
A
AndersS: Erkänner att inget byte har gjorts ännu. Putsade bokkanterna och lackade dem. Och området runt diskhon är ungefär lika och har inte blivit värre, ingen fukt har gått ned i skivan. Så 30 år fixar en underlimmad men nu är det istället dags för ett nytt kök. Det kommer definitivt inte bli något nytt inlägg om 10 år igen att inget gjorts.
12 svar · 16,7k läst
R
RoBo: Kolla datum på den. Kan vara för gammal.
15 svar · 4,3k läst
·
K
Keegan: Eftersom mitt drömkök aldrig kommer få plats i mittt hus har jag modifierat drömmen. Låter kanske konstigt men känns mer vettigt att drömma om något som år uppnåeligt. Låter en aningen präktigt och tråkigt men det beror nog på att inom en fem års period kommer vi göra om köket. Så jag har ett kök som är ca 3,5 x 2,7 meter och en takhöjd på 2,6 som räddar upp och gör att
2 svar · 2,4k läst
D
DFYD123: Jag tror vissa enklare miele modeller klarar 555 på bredden iallafall... djupet är jag osäker på
3 svar · 1,9k läst
B
Blåbären: [citat] Vi hade slutbesiktning igår och besiktningsmannen höll helt med oss.
2 svar · 1,2k läst
T
Temalie: Nu hittade jag en bild från en lägenhet i samma hus som ser ut att ha samma planlösning. Där har de satt in en diskmaskin på platsen som jag tänkt mig i lägenheten vi tigtar på, kan jag då anta att det är stor chans att det borde funka i båda lägenheterna? Iaf när det kommer till hur rören är dragna under bänken så att inget är i vägen?
6 svar · 10,5k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Smuts syns minst på en något mörkare grå fog. Men annars är det väl mest en fråga om tycke och smak när det gäller hur mycket man vill framhäva/dölja att det är fråga om kakelplattor och inte en jämn yta. Skarvarna mellan era lådor och luckor syns inte mycket så man kan välja att göra likadant med väggen, dvs. ljusare fog, eller så vill man ha omväxling och väljer en
11 svar · 3,6k läst
·
Isakare
Isakare: Aha, missade det ☹ Nä, kapa ner ett färdigt skåp är ju knappt mer avancerat än att bygga Lego.
5 svar · 1,7k läst
N
Nils_Nilsson: [citat] AHAA! Här lär man sig! Tackar! Jag visste inte det fanns sådana tydligen :) . De är dock inget man hittar då man letar på vanliga vitvaru-web-sidor ty då hittar man endast de av "restaurangtyp" med glasdörr enligt min erfarenhet. I vilket fall har jag torpargrund på de ställen jag har mina vanliga Liebherr-kylar (för vin) så jag kan inte ställa ett minst 400 kg tungt skåp
15 svar · 5,4k läst
·
B
BoneTra: Ser ut som att storleken finns på den sistnämnda hemsidan! Stort tack för hjälpen!
2 svar · 3,4k läst
·
S
Strumpberg: Annars finns det starka magnetkrokar på Granit. Har såna själv. Tycker de är snyggare. Annars funkar sugpropp utmärkt, men de vill gärna lossna efter ett tag. Bara att ta en halv droppe vatten på och trycka dit igen.
2 svar · 1,4k läst
S
Strumpberg: [bild] Så här blev det. :D Den svarta luckan väntar vi med. Vi får ha omröstning i familjen först. :rofl: Nu vankas det middag der det ut som. :love: (De rosa lapparna talar om vad jag lagt i lådorna så slipper familjen fråga mig om allt. :cool:)
6 svar · 18,3k läst
·
Robinho96
Robinho96: Hej Zadix! Undrar hur svårt det är att göra en hörnvägg för fläkt. Är det dyrt å fixa? Håller på och ska renovera kök i gammal lägenhet, och jag och min tjej tänker ha spisen i hörnet. Tackar för svar! Med vänlig hälsning Robin
33 svar · 22,3k läst
·
L
Limajo: Tack för alla svar. Det lutar åt att jag håller mig till planen att sprutlacka dem. Det skulle kännas jättedumt om det inte blev snyggt.
8 svar · 15,4k läst
arneri68
arneri68: [citat] Räkna på momentarmarna så får du ett hum om risken att köksön tippar. Köksön väger ca 70 kg tom? Kan du dubbla barlasten står köksön säkrare och flyttas inte lätt av misstag.
20 svar · 20,6k läst
·
R
rävlyan: Och lite brädbitar/lister på baksidan mellan skivorna som skruvas i , om du kapar bort bara den del som plattorna sitter på , för att skivorna ska bli en del och inte få en långskarv utan stöd , då spricker det i skarven
4 svar · 1,9k läst
A
andost: Mmmmm kåååålmååårdsmarmor.... :P
5 svar · 7,0k läst
·
E
eva aurell: Hål rakt ut genom timmerväggen och en metallplatta som "tak" över utblåset. För ovanför finns en utbyggnad över verandan som bildar ett trätak lite högre upp över utblåset.
16 svar · 8,0k läst
·
S
Shiraz: [citat] Vet att vissa kör budgetvarianter och då får man montera själv. Dock skulle jag själv inte våga skruva ihop köket utan jiggar. Variansen blir stor om dubara får ett litet fel på varje skåp. När du sedan skriäuvar skåp bredvid skåp läggs felet ihop
5 svar · 17,3k läst
B
berne88: [citat] Okej, men borde kunna göra tex avspolning bara. Å se om det ställer sig vatten eller inte, å kunna lyssna lite. Ser intr sj hålet för avloppet då det står vatten.
80 svar · 113,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.