Ska det verkligen vara varmvatten?

429 läst  6 svar

1. T
    Medlem Nivå 4
    till diskmaskinen?
    Igår körde jag en sköljning och det var jättevarmt när jag öppnade diskmaskinen, vilket jag inte väntat. Nu satte jag på en disk och kollade rören och jo, det är varmvatten som går till diskmaskinen. Ska det vara så? Jag har inte bott med diskmaskin förr så jag är inte så insatt.

2. useless
    Självbyggare · Nivå 21
    Nej, det ska inte vara så. Visserligen finns det modeller som kan anslutas till varmvatten, men dom är inte så vanliga.

• Laddar…
  3. A
    Medlem · Nivå 17
    Gammalt hus? Förr var det ganska vanligt. Äldre maskiner kunde valfritt anslutas till varmt eller kallt. Nyare maskiner brukar anges att de skall anslutas till kallvatten. Men det blir rent med varmvatten också. Sannolikt ökar energiåtgången.

• Laddar…
  4. Fotografen
    Verktygstokig · Nivå 16
    Normalt är de anslutna til kalvatten.

• Laddar…
  5. T
    Medlem Nivå 4
    Kåken byggdes 68 av han vars dödsbo jag köpte den av i fjol och allt är draget av honom. Jag sätter upp det på Pelle-listan bland andra saker som ska åtgärdas.

6. Fotografen
    Verktygstokig · Nivå 16
    "Kallvatten" skulle det stå.

7. H
    Medlem · Nivå 5
    Ganska vanligt tror jag, samma sak i min lägenhet när vi flyttade in. Ganska nyrenoverat kök men diskmaskinen ansluten till varmvattnet och utan avtsägningsmöjlighet vid blandaren.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: