BirgitS
BirgitS: [citat] Kan du inte ta med dig dina kärl till din vän för att pröva och kanske låna hem några av vännens kärl? I trådstarten skrev du om läge 14 men hur är det med andra lägen? Det är ju kort tid som man använder högsta läget.
29 svar · 13,5k läst
tommib
tommib: Eller hur. Gipsskiva + måla. Vissa sätter (klick)golv på väggarna med vad jag förstår gott resultat. Det kan säkert fungera också om man funderar lite kring hur det ska fästas.
2 svar · 3,8k läst
·
T
tergo: kolla inlägg 7 https://www.byggahus.se/forum/threads/infaestning-osb.345815/
5 svar · 2,7k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Hahaha... :) Vi köpte skivor på bauhaus till min dotters kök i våras då de hittade en laminat där som de gillade. Bauhaus kapade upp dem i rätta längder samt på djupet kostnadsfritt. Sedan körde jag snett över gatan och fick Hornbach att fräsa för kex och spännbeslag samt kanta dem. Det var inte många hundralappar jag betalade för det. Kan säga att jag som ändå arbetar
11 svar · 13,1k läst
·
L
Lopex: [citat] Jo det tycker jag att den gör! Jobbar med att göra bänkskivor i natursten/komposit etc, kålmårdsmarmor är lite styvare och har lite mer action i sig, dvs kan dölja fläckar lite mer fast den brukar va rätt mycket dyrare än carrara marmor, sen är bara den första fläcken jobbig, har själv en typ av marmor i mitt kök som min son(2år) dagligen hjälper till att göra märken i,
3 svar · 3,3k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Ja, du har säkert dina skäl, även om jag inte förstår vad det är för "prylar" du skall montera. Fast den typen av bottenventiler/-silar du visade i bilden har jag aldrig tyck vara särskilt bra. Bökiga att rensa framför allt.
9 svar · 5,9k läst
·
dd88
dd88: Har ek-front med ekstomme, men antracitfärgade lådor där de högre har ek eller glasinlägg. Dåliga bilder men ger iaf en hint. Skulle aldrig vilja byta ut stommarna mot vita, skulle ge en väldigt konstig kontrast. [bild] [bild] [bild]
3 svar · 3,3k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: Jag skulle fortsätta med den svarta graniten som stänkskydd. Tror det ser konstigt ut med en helt annan, matt yta.
1 svar · 1,1k läst
AndersRenovering2023
AndersRenovering2023: Tack för att du hjälper en nybörjare! Jag skulle alltså kunna slipa manuellt utan maskin? Jag har inga problem att arbeta länge/hårt så länge jag vet att det kommer att fungera. Skulle du kunna länka till ett förslag på sandpapper & olja på t.ex. Hornbach.se/Bauhaus.se? Jag är verkligen vilse. Stort tack! :)
2 svar · 3,5k läst
tttomten
tttomten: Har denna sen 1 år och är mycket nöjd. https://www.bauhaus.se/koksblandare-mora-cera-miniprofi-med-diskmaskinsavstangning?gclid=EAIaIQobChMI-9yCpPP94gIVjlQYCh0Iiw8JEAQYByABEgJ_FfD_BwE
1 svar · 2,2k läst
P
Pillard: [citat] Grymt! Det tar emot så mycket mentalt att använda nåt så tunt :) Är det nån av er som har nån uppfattning om gardinskenor i gipstak? Jag tänkte prova med Fischers duopower 30mm plugg men det kanske brakar rakt ner?
9 svar · 6,2k läst
·
T
topmount: Naken du vill inte ha släppskikt längst in. Baseras på min erfarenhet av att få renoverings tapet att fästa på betongvägg, dvs tror de finns risk att din tapet inte sitter fast så bra
1 svar · 3,6k läst
S
Sandra Vighagen: Ok tack!
2 svar · 2,3k läst
Rabbithole
Rabbithole: Allt går att lacka, men det måste vara rent från olja etc.
3 svar · 2,0k läst
thomas33
thomas33: Välkommen till ByggaHus! Kylskåp behöver ventilation för att fungera bra. Det är troligen därför det finns en öppning i bänkskivan, men det hade också fungerat med ett ventilgaller i sidan.
1 svar · 2,5k läst
·
D
Danjuz: Hej, går i tankarna att bygga ut ett fint gammalt ekgolv med nya fräscha 4kvm där det idag ligger laminat. Hur gör man så att färgen matchar. Finns det genvägar eller sätt att göra detta på utan att slipa hela golvet? Tack på förhand.
0 svar · 1,9k läst
·
J
joakimlundberg: [citat] okej förstår! tack Har en metallsockel från Electrolux som man kan sätta längst fram på diskmaskinen kanske funkar, sockeln som är nu är väl standard (marbodal)
4 svar · 1,2k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Observera att frånluftsdonet är inställt för ett visst luftflöde så för att slippa få anmärkning vid nästa OVK är det viktigt att det nya blir inställt på samma luftflöde, t.ex. av en ventilationskonsult som kan mäta upp och justera in. Frånluftsdonet måste också vara åtkomligt för OVK-kontrollanten så att hen kan mäta luftflödet genom att placera en huv över donet.
3 svar · 1,7k läst
·
T
tergo: var sitter motorn i fläkten eller ute på taket? eftersom du har slang till fläkten så behöver du inte kolfilter
2 svar · 1,6k läst
·
L
Lifeofabewbie: Jag har läst en del i forumet och kollat runt på olika ställen för att lösa det på bästa sätt. Jag känner mig lite osäker, så provar att fråga här. :) Vi har fått kapa bänkskivan i två delar för att kunna få in den i trapphuset/lägenheten (bostadsrätt) och nu ska jag sätta ihop dessa delarna för att sedan fästa dem i ett ikea-kök (där man ska skruva underifrån). Jag har
0 svar · 2,5k läst
Magnus E K
Magnus E K: Jag kom på att särskilt när det gäller badrum finns det en hygienaspekt också. Man vill ju helst inte med de rena händerna skruva på tvågreppsblandaren som man nyss skruvade på otvättad. Engreppsblandaren kan man enkelt stänga av med ovansidan av handen, eller till och med armbågen om man har extra bacillskräck.
51 svar · 12,7k läst
·
major_tom
major_tom: jag fick skarva bänkskivan i mitt kök, också ek. körde med transparent epoxy i skarven. skarven blir inte osynlig, men det går att få den helt jämn och slät så att det inte fastnar skit i den.
2 svar · 1,4k läst
Huggabuggaa
Huggabuggaa: [citat] Spiskåpa med takfläkt kanske ?
1 svar · 630 läst
L
Leif i Skåne: Innanför hönsnät med cement-puts ser det ut såhär i hus från 50-60 talet. Där är 3 st rör, Kallvatten VarmVatten samt ett som cirkulerar VV. https://www.byggahus.se/forum/attachments/sa407235-jpg.278395/ VVS firman lossar dit gamla rör och sätter dit nya längre som mynnar där du vill ha dom.
8 svar · 3,1k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Det överlåter jag till experterna. Har själv bara rf plåt i disk- och tvättbänkar. Och en flaska YES som står bredvid blandarna :)
5 svar · 1,1k läst
Anna_H
Anna_H: Jag tror det blir bra, det är ju en vanlig lösning i nybyggda lägenheter. Likaså att ta bort de där centimetrarna bredvid vardagsrumsdörren, även om det är lite så gör det stor skillnad.
4 svar · 4,1k läst
·
F
farsgubbensson: [citat] Tackar! :D Supersnällt! Tur att såna hjälpsamma personer som du finns ;)
18 svar · 25,0k läst
·
T
Tina A Västerås: [citat] Tack! Och tack alla andra :-) Ska undersöka bänken lite närmare i helgen
6 svar · 5,6k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Så här gjorde jag i ett av mina egna badrum. Listen ovan blev genomgående från golv till tak och delade mosaik/väggplattor samt fällde bara in en bit i smygens ovankant. [bild]
22 svar · 36,9k läst
·
Peter2400
Peter2400: Skum lösning, vi har en Bosch och där är diskmaskinsluckan skruvad direkt i fronten. Går det inte göra så på din?
1 svar · 5,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.