L
Lewdis: Eller räcker detta utan något annat hela vägen? https://quickparts.se/ventilationsslang-oe152-mm-isolerad-4-meter/312052?utm_source=shopello_se&utm_medium=cpc&utm_campaign=shopping&utm_term=blandat-213&utm_content=CJ_dnI683-ICFZHKsgodWyQBIQ
10 svar · 11,1k läst
T
Tina A Västerås: [citat] Tack! Vet faktiskt inte just nu, tänkte inte på att kolla märket :-) Stugan är helt ny för oss, just fått tillträde och sitter hemma i lägenheten. Får återkomma! Dock fanns ingen manual men får googla
4 svar · 4,2k läst
·
T
ToRy: Okej, så eftersom skivan nu är renslipad (även ändarna) så borde jag foga först och olja sen!? Tack för tipset! (y)
4 svar · 4,6k läst
J
jonaserik: Den delen med pilen är gänga och kallas kranbröst och går att gänga bort ( kanske med ett speciellt verktyg ,polygrip gör märken, sen kan man ta isär allt. under den vita plasten finn en skur/mutter för att få spindeln ner igenom
1 svar · 2,0k läst
·
S
starmanin: [citat] Nej har inte gjort det. Sett att den finns som produkt på andras sidor dock.
11 svar · 4,8k läst
·
olli 10
olli 10: [citat] hej på er köket lutar inte men golvet gör det har monterat över 200 kök alla golv lutar mer eller mindre altenativ att lyfta golvet kostar mycket så lev med golvet häls,olavi
15 svar · 6,2k läst
Fotografen
Fotografen: :oops::giggle:
4 svar · 1,2k läst
·
tttomten
tttomten: [citat] Japp.
7 svar · 10,3k läst
·
tttomten
tttomten: Vilken typ av fläkt vill du ha? En rostfri vägghängd kan ju förlängas med en rostfri låda till murstocken. Annars är ett bra alt att bygga en låda och måla in i takfärgen. Skulle nog inte flytta röret, mycket jobb för något som troligen inte blir osynligt ändå.
1 svar · 6,4k läst
·
%
#^%###%#5: [citat] Ja visst, jag skämtade om testet , de gör en hel del roliga grejer i Finland! Ikea är absolut bra kök, inget ont om det
16 svar · 9,0k läst
·
A
Abraham_E: Löste problemet på följande sätt istället med husfix. Kanten av bänkskivam ligger ändå så pass nära karmen/dörromfattningen att jag kan dölja denna utbyggnad mha. fodret. :-)
3 svar · 3,8k läst
·
fremax
fremax: Expanderande fönsterdrev, montera , vänta , måla synliga delen i lämplig färg. Fixat. https://www.byggmax.se/fönsterdrev-p129130?gclid=EAIaIQobChMIzeCr04bS4gIVgrYYCh0axgR-EAQYDiABEgIWD_D_BwE Med vänlig hälsning, fremax
3 svar · 2,2k läst
·
A
AndersS: Det är därför man monterar motor på de här lådor och som jag noterade tidigare mycket praktiskt. Lätt att eftermontera om du har 230V i skåpet eller bredvid för diskmaskin.
6 svar · 4,2k läst
·
A
A.G: [citat] Aha. Låter ju inget vidare alls. Tack för infon.
7 svar · 4,4k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Det blir nog minimalt med luftläckage genom den skiv-/plastfoliekombinationen, med skåpen innanför dessutom. Men Anders råd att skruva i reglarna är naturligtvis nummer ett!
2 svar · 1,7k läst
J
jonaserik: Det finns plats nere vid golvet bakom spisen och där är det inte varmt ( rumstemp ), samma sak i utrymmet under skåpen, används ofta till att komma fram med EL-rör
1 svar · 2,5k läst
M
MAJOhusprojekt: [citat] Tack för svar! Vad bra att ni trivs med et spis och ugn. Särskilt pyrolysen. Skönt att rengöringen kan förenklas med teknik . Det lutar mot att vi lägger lite extra på en sådan.
2 svar · 2,3k läst
BirgitS
BirgitS: Går ju även att ha hon i hällen, då behövs det bara en liten utslagsvask i samma längd som hällen. Diskmaskinen bör placeras så det är nära från den till de skåp/lådor där man har de vanliga tallrikarna och glasen så man inte behöver gå fram och tillbaks en massa gånger med några glas i taget. Bra om det är nära mellan matbordet och diskmaskinen också. [citat] Det vare sig
5 svar · 1,3k läst
·
windestal
windestal: Sitter det element under fönstret? Kolla isf så att passbiten är bred nog för att kunna öppna luckan till DM utan att slå i elementet, lätt att glömma sådana små detaljer. Jag skulle nog försöka ha väggskåp på sidan med DM, så att det blir nära mellan maskinen och förvaring av tallrikar. Går det inte att skjuta bordet en liten bit längre mot vägg B, typ 60-70 cm? Det skulle
5 svar · 974 läst
·
B
Blåbärsskog: Kan någon tipsa om var jag kan hitta korgbottenventil som passar diskbänk med 50 mm hål? Jag blir snart ruinerad av alla felköp. Kan denna passa? https://www.jafo.eu/produkter/vattenlas/bottenventiler/product/bottenventil-for-diskho-utslagback-mm/ [bild]
0 svar · 2,3k läst
·
Mikrovåg
Mikrovåg: Det finns små tallrikar o skålar . För det lilla utrymmet och ensamboende vore en liten mikro bra. Hur ser de ut i husvagn, husbil?
4 svar · 1,4k läst
K
Kevtra: [citat] Hej, Hur löste du detta till slut :)?
4 svar · 3,9k läst
·
Inger N.
Inger N.: [citat] Oxalsyra finns i rabarber, så istället för att köpa detta, som är gansa dyrt, ta rabarber och gnid på fläcken, läste att detta funkar lika bra. :)
4 svar · 24,8k läst
M
MasMats: Hjälpte svågern att montera ett högblankt vitt Ikeakök för 6 år sedan. Småbarnsfamilj med 3 grabbar som härjar rätt bra. Köket är i riktigt bra skick fortfarande. Inga städNazis i familjen utan normalbegåvade kloka människor.
9 svar · 8,1k läst
H
hempularen: [citat] Njaa. Generellöt så är flex slang inte godkänt för immkanal. De flesta av dem är inte tillräckligt tåliga för att tåla den relativt hårdhänta rengöring med maskiner som sotaren kan köra med. Det finns tydligen någon variant som är godkänd. Om du bygger in röret, så skall det vara brandisolerat (30 mm minralull). Det råder lite olika uppgifter om brandisoleringen
13 svar · 4,2k läst
RmK_71
RmK_71: Vid OVK (Obligatorisk VentilationsKontroll) är det väldigt smidigt om man kan ta ner kryddhyllan eller dyl. Så man inte måste riva köket vart 3:e år ;)
2 svar · 4,4k läst
N
Nizztos: Jag kommer aldrig mer ha dubbelho. Det är enkelt att med baljor/insatser fa dubbelhofunktion i en enkelho men det är omöjligt att göra en dubbelho till en enkelho när man behöver göra rent de större sakerna.
7 svar · 2,9k läst
·
K
Kvist13: Jag och min sambo ska bygga nytt hus och funderar på att sätta in en takintegrerad köksfläkt. Är det stor skillnad på att ha intern eller extern fläktmotor till den? Hur har ni andra gjort? /Björn
0 svar · 1,0k läst
N
Nizztos: Tack, Misstänkte att så var fallet men ville få det verifierat.
2 svar · 3,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.