Hejhej,
Hade jag byggt om mitt kök hade jag valt billiga köksstommar och luckor, alltså det billigare köket, men dyrare spis och fläkt
Tänker att kvaliteen på själva köket (stommar luckor etc) inte kan variera hur mycket som helst? De görs såvitt jag vet på ungefär samma sätt.
(kan tillägga att jag jobbade med produktutveckling på epoq i ett år, och de fick inte klagomål på sina stommar, utan snarare blandare, diskhoar osv)
Hade jag byggt om mitt kök hade jag valt billiga köksstommar och luckor, alltså det billigare köket, men dyrare spis och fläkt
Tänker att kvaliteen på själva köket (stommar luckor etc) inte kan variera hur mycket som helst? De görs såvitt jag vet på ungefär samma sätt.
(kan tillägga att jag jobbade med produktutveckling på epoq i ett år, och de fick inte klagomål på sina stommar, utan snarare blandare, diskhoar osv)
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hej,
Jag håller helt med föregående - köp Epoq (billigare stommar) och satsa på dyrare vitvaror. Vi byggde om vårt kök med Epoq i lägenheten och har vedum i det nya huset. Ingen skillnad alls, tror det är ungefär samma.
Stommarna är enbart till för förvaring. Vitvarorna är något du kommer använda varje dag och som verkligen kommer göra skillnad i vardagen.
Jag håller helt med föregående - köp Epoq (billigare stommar) och satsa på dyrare vitvaror. Vi byggde om vårt kök med Epoq i lägenheten och har vedum i det nya huset. Ingen skillnad alls, tror det är ungefär samma.
Stommarna är enbart till för förvaring. Vitvarorna är något du kommer använda varje dag och som verkligen kommer göra skillnad i vardagen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Välkommen till forumet!
När det gäller stommarna är det nog ingen större skillnad och när det gäller kvalitén på luckorna beror det väldigt mycket på vilken lucka du väljer. Electrolux Sense tillverkas (om det inte har ändrats nyligen) i samma fabrik som Marbodals kök.
När det gäller stommarna är det nog ingen större skillnad och när det gäller kvalitén på luckorna beror det väldigt mycket på vilken lucka du väljer. Electrolux Sense tillverkas (om det inte har ändrats nyligen) i samma fabrik som Marbodals kök.
Jag tror du tänker rätt. Där jag bor nu gjorde jag en stor köksrenovering själv. Rev allt. Lärde mig kakla (så fantastiskt kul! Gav mig på ett helt badrum sen). Satte in ett nytt ikeakök inkl vitvaror. Stommar och luckor är fortfarande superfina efter 7 år, men ikeas usla häll gav upp efter 5 år, diskmaskinen bara krånglar och kylen är utbytt mot riktiga grejer.
Sen går det ju såklart att dregla efter designkök typ unoform med massiva stommar och vackert snickeri. Så vansinnigt vackert, men så dyrt. Jag har inte råd, men önskar att jag hade.
Sen går det ju såklart att dregla efter designkök typ unoform med massiva stommar och vackert snickeri. Så vansinnigt vackert, men så dyrt. Jag har inte råd, men önskar att jag hade.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
