Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
3:a det är fortfarande BLUM på skenorna men själva lådan är nog egen design
Jo det är riktigt, det står BLUM på skenorna, men själva lådorna verkar vara något annat.
Lådsidorna ser ut som BLUM:s Tandembox vid en första anblick, men de är tillverkade för en spårad botten.
Tittade också speciellt på lådbakstycket och infästningen till lådsidorna, där passar inte BLUM:s infästningar.
Lådsidorna ser ut som BLUM:s Tandembox vid en första anblick, men de är tillverkade för en spårad botten.
Tittade också speciellt på lådbakstycket och infästningen till lådsidorna, där passar inte BLUM:s infästningar.
Hela bakstycket är också av massiv plåt och inte av trä som BLUM brukar ha.
Min tanke var att köpa in ett gäng lådor och modda dem till andra bredder som bättre passar ett projekt jag håller på med.
Om det nu är så att IKEA gett BLUM ett uppdrag att tillverka speciallådor får jag nog lägga detta projekt på hyllan, om det inte är så att man kan få tag i små sidoinfästningar typ BLUM och använda ett träbakstycke.
Någon som vet om det finns sådana?
Tips på andra idéer mottages också tacksamt.
PS. att köpa BLUM-lådor till detta projekt blir på tok för dyrt.
Min tanke var att köpa in ett gäng lådor och modda dem till andra bredder som bättre passar ett projekt jag håller på med.
Om det nu är så att IKEA gett BLUM ett uppdrag att tillverka speciallådor får jag nog lägga detta projekt på hyllan, om det inte är så att man kan få tag i små sidoinfästningar typ BLUM och använda ett träbakstycke.
Någon som vet om det finns sådana?
Tips på andra idéer mottages också tacksamt.
PS. att köpa BLUM-lådor till detta projekt blir på tok för dyrt.
Jag har byggt om lite lådor genom att kapa bakstycket mitt i och ta bort det som behövdes.
Om du skär rakt och snyggt så kan du sedan passa ihop bakstycket, limma dit tex en masonit på baksidan eller som i något av mina jobb...en sån där billig skärbräda i plast
Om du sen vill vara väldigt seriös så spraylackar du bakstycket innan montage men för att vara ärlig så syns väldigt lite av snittet väl på plats.
Botten är ju bara spån så den kapar du lika mycket, front är lite värre men där gissar jag att du redan har en bra lösning?
Om du skär rakt och snyggt så kan du sedan passa ihop bakstycket, limma dit tex en masonit på baksidan eller som i något av mina jobb...en sån där billig skärbräda i plast
Om du sen vill vara väldigt seriös så spraylackar du bakstycket innan montage men för att vara ärlig så syns väldigt lite av snittet väl på plats.
Botten är ju bara spån så den kapar du lika mycket, front är lite värre men där gissar jag att du redan har en bra lösning?
Exakt så här var jag inne på att göra ett tag, men det förutsätter nästan att man har möjlighet att sätta vinkelslipen i någon sorts kapjigg för att få det rakt och snyggt. Att sedan lacka för att få det snyggt gör att det blir lite väl mycket jobb, (det är ganska många lådor vi pratar om)TomasJor skrev:
Jag har byggt om lite lådor genom att kapa bakstycket mitt i och ta bort det som behövdes.
Om du skär rakt och snyggt så kan du sedan passa ihop bakstycket, limma dit tex en masonit på baksidan eller som i något av mina jobb...en sån där billig skärbräda i plast
Om du sen vill vara väldigt seriös så spraylackar du bakstycket innan montage men för att vara ärlig så syns väldigt lite av snittet väl på plats.
Botten är ju bara spån så den kapar du lika mycket, front är lite värre men där gissar jag att du redan har en bra lösning?
Redigerat:
Jag har kört sticksågen utefter en planka fastspänd med tving.Raceman skrev:
Tänkte också så men kom sedan på att jag nog var paranoid. Det måste vara försvinnande liten andel lådor som moddas? Troligare är att de har hittat en billigare lösning och fått igenom den då det är så extrema kvantiteter.hscn skrev:

