G
gafia: [citat] Som tex?
2 svar · 1,1k läst
L
Lopex: Reklamera?? Sen att den är underlimmad menas det att den inte går att byta, det är väldigt bökigt och ibland tidskrävande, men det går!
1 svar · 1,1k läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Klart för fog!
99 svar · 11,5k läst
·
T
theCarl: Vattenlåsen är vattenfyllda i både kök och badrum. Vattenlåset i köket är som sagt även bytt. Luktade tydligt av samma doft från rördelarna när jag lossade och slängde ut dessa. Detta förbryllar oss men det kommer alltså uppenbarligen från avloppet. Skulle det kunna ske ett baksug av luft genom vattenlåset på något sätt? Dock inte hört något ”gurglande”.
3 svar · 2,2k läst
mexitegel
mexitegel: Ta bort den gamla fogen först, det är antagligen enklast att skära med rakblad och sen ev skrapa lite. Sätt sedan maskeringstejp (använd den moderna lite plastigare (typ denna https://www.bauhaus.se/maskeringstejp-precision-15812?gclid=EAIaIQobChMIyLLl2fWZ5AIVyeeyCh3zdAKAEAQYAiABEgLfcvD_BwE) runt hon,lite utanför den gamla. Sätt även på själva hon så gör det inget om ni råkar kladda.
1 svar · 817 läst
·
J
Jagheterinteolof: [citat] Tror inte just dessa plattorna var så dammiga. Har två små ställen kvar att kakla, så jag ska kontrollera det innan nästa gång. Bakstryka låter ju bra, får se om jag hinner det nästa gång, haha. Det kändes stressigt nog som det var =) [citat] Ja, jag fick det tipset av nån, men tyckte inte jag såg så mycket om det när jag googlade/youtubade. De flesta verkade blanda fix.
20 svar · 11,8k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ingen orsak... kan man hjälpa ska man... :) Svårt ibland på bilder att hitta lösningar men som det ser ut borde detta fungera. Överhänget på bänkskivans framkant är ju inte så livsviktigt så länge den ligger strax utanför fronternas framkant. Värre med en stor springa i bakkant och tjock silikon för att dölja detta som man sett ibland. ;)
18 svar · 8,2k läst
·
Vespa
Vespa: Fläkten och lampan har helt olika leverantörer och förmodligen därav också helt olika LED.
9 svar · 4,4k läst
En apelsin
En apelsin: Det är ganske lite, och det är möjligt att den kommer att räta ut sig om du skruvar fast den. Tvingar har fördelen att kraften fördelas på en större yta än med skruv.
15 svar · 4,3k läst
J
Jagheterinteolof: [citat] Tänkte det. Jag räknar ut nån bra bredd där. Tack för hjälpen!
11 svar · 1,7k läst
N
nightzero: [citat] Ser mycket intressant ut. Jag har varit i kontakt med dem idag och de var väldigt hjälpsamma.
2 svar · 3,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: Är det gjort på samma sätt som Marbodals socklar ska monteras nu enligt monteringsguiden? https://www.marbodal.se/kok/produktfakta/
1 svar · 8,9k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det är även ont om (eller saknas helt?) barnstolar som passar för bord som är högre än ca 70 cm.
6 svar · 4,8k läst
·
L
Lopex: [citat] Det å hade jag ingen aning om faktiskt! Men säljer ikea 20mm eller äre bara deras 5mm på alu/träram? Då är det en skillnad, jag har stampat allt vad jag kan på kanten vid ho-hålet på en silestone utan att den gick av
5 svar · 7,6k läst
·
M
Manfreds: Järfälla kök om du är intresserad av 50-talsstil på köket. De har väl inte priser dock, utan du får be om offert. Skulle även gissa på att det kanske inte är direkt budgetsegmentet.
2 svar · 2,5k läst
J
jonaserik: Solen har tagit på dom öppna ytorna och blekt , under beslaget är det skugga/svart och ingen blekning, men det får du inte bort med slipning eller annat vad jag vet, hade något liknande på en byrå, du får fråga någon möbelsnickarverkstad, kan finnas åtgärd
1 svar · 1,3k läst
·
J
jonaserik: Det är samma sort som levereras till tvättmaskiner som har 20 på inkommande slang. för att kunna koppla in på 20 och 15 rör, fungerar bra
6 svar · 1,2k läst
·
F
Fredrik Levin: Vilken av ovanstående behandlingsmetoder nämna av gjutaren är bäst för bänkskiva i utekök?
49 svar · 161,0k läst
·
A
Avemo: Normalt är det mycket trängre på en inbyggnadshäll än på en fristående spis av samma bredd. Mät centrumavståndet mellan plattorna både på bredden och djupet. Jämför sedan detta med den spis ni har nu för att avgöra om det räcker för er.
2 svar · 1,8k läst
S
supernoob: Tack så mycket för tydliggörandet, ska testa det :)
8 svar · 1,4k läst
·
N
Nizztos: Nu när jag fått min bänkskiva på plats i mitt kök från Balingslöv så inser jag att det som de kallar facklister (en list fram och en bak som håller ihop stommen i överkant hamnar i vägen dels för hällen (kanske klarar sig) och sedan för blandaren. De sitter ju där av en anledning så hur är det tänkt att detta skall fungera? De var väldigt noga med att se till att jag fick en
0 svar · 506 läst
J
Jagheterinteolof: [citat] Prövade faktiskt detta igår med en liten bit av kantbandet som gick av och det satt ju mycket bättre än trälim i alla fall, men lämnade nån millimeter luft längst upp som inte vill lägga sig (åker bara tillbaka när jag trycker/knackar in det). Hur som helst verkar det som att den första biten jag limmade har blivit mer plan nu. Efter flera omgångar av lim har nog träet
6 svar · 16,9k läst
prototypen
prototypen: Det må vara fult INNE i skåpet, men det ger en del förvaringsutrymme. Hade det varit mitt kök hade jag tackat och tagit emot den 2/3 hylla som blir kvar. Protte
8 svar · 4,6k läst
·
E
erik8308: Nu har jag förankrat den med en ram av 95 reglar som jag drog ihop med 2x 6x90 skruv. Sen slog jag in distanser mellan reglarna och ön. På ett ställe fick jag ta en domkraft för att få in den. Där kunde jag sedan ta bort närliggande ben. Så den står delvis helt på ramen. Sen satte jag dit 8 st 2.5 mm vinklar med förstärkning (vad det nu heter). Nu känns den mer stabil, men
19 svar · 29,3k läst
L
Lopex: [citat] Inget är omöjligt! Jag har marmor i mitt kök, fick en Cava-ring.
4 svar · 6,3k läst
·
M
Anonymiserad 137805: ja du kan koppla bort elen på baksidan ett element i taget. Det gör ont om du inte bryter strömmen först förståss...
3 svar · 3,5k läst
7ender
7ender: Om ni väljer att ha ön på hjul tycker jag att ni ska förankra den i väggen på nåt sätt. Jag har haft en fristående ö med samma mått (och stenskiva med överhäng) som var limmad med profiler mot parkettgolvet. Jag var aldrig riktigt bekväm med den lösningen.
12 svar · 14,7k läst
·
B
Bondra: Skulle behöva byta ut skåpluckan på bild som börjat svälla av vatten och börjar se eländig ut. Luckan är IKEA:s rationell men finns givetvis inte kvar längre. Någon som vet vart jag kan få tag på en liknande lucka? Det hade räckt att byta den övre plankan. Mått: Övre planka: 80x25,3cm Undre planka: 80x31cm Köper man normalt sätt dessa som en modul eller kan man köpa dom löst?
0 svar · 2,8k läst
·
A
amoreex: Jag hade nog valt skåp som matchar resten av skåpen istället om du ändå bara är i planerings stadiet.
5 svar · 7,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.