978 läst ·
3 svar
978 läst
3 svar
Vitvaror
Är i startgroparna att renovera köket - det lutar åt att vi väljer Sentens (elektrolux). Vi har fått två offerter, en på luckor, stommar etc och en separat för vitvaror. Vi är nöjda med själva köket men tycker att just vitvarorna är alldeles för dyra där och urvalet är inte jättestort.
Är det vanligt att köpa vitvaror separat från annan leverantör? Några tips på bra och prisvärda grejer?
Är det vanligt att köpa vitvaror separat från annan leverantör? Några tips på bra och prisvärda grejer?
Hej
Vi håller på med vårt Sentens kök, bara detaljer kvar innan de e färdigt.
Vi tog inga vitvaror därifrån utan kollade själva på nätet. Hittade bättre priser där. Men vi blandade och tog olika märken på vitvarorna.
Vi håller på med vårt Sentens kök, bara detaljer kvar innan de e färdigt.
Vi tog inga vitvaror därifrån utan kollade själva på nätet. Hittade bättre priser där. Men vi blandade och tog olika märken på vitvarorna.
I Interista88 skrev:
Intressant! Var de (elektrolux) okej med det? Hur löste ni det med måttanpassningar? Hjälpte de er att göra ritningarna så att era "egna" vitvaror skulle passa (t.ex. inbyggd ugn, micro etc). Var hittade ni mest prisvärda vitvaror?
Jag sa bara att vi letar vitvaror själva. För dom hade nämligen inte en vitvarumodell som vi va tvungna att ha. Va skulle hon på Electrolux säga lixom
Dom hjälpte oss inte direkt, utan sa bara att se till att köpa vitvaror som är rätt storlek till era skåp.
Men har man bara koll på storleken på skåpen som sakerna ska in i så va de inte så svårt.
Mest prisvärt vet jag inget om, vi köpte typ de vitvaror vi gillade utseende o funktionsmässigt.
Dom hjälpte oss inte direkt, utan sa bara att se till att köpa vitvaror som är rätt storlek till era skåp.
Men har man bara koll på storleken på skåpen som sakerna ska in i så va de inte så svårt.
Mest prisvärt vet jag inget om, vi köpte typ de vitvaror vi gillade utseende o funktionsmässigt.
Klicka här för att svara