Byggahus.se
Vi håller på att byta ut köket. Vi vill behålla den gamla diskhon, tyvärr så är gummilisten som sitter under trasig.
Har någon ett tips på vart man kan hitta en ny?
Jag har ringt två byggvaruhus och tillverkaren av diskhon, men om man lyckas övertyga dem om att det ska sitta en list där så säger de bara att den inte finns som reservdel. )-:

Tack, ska nog köpa en sådan och se hur den känns. Bra tips

Nu har jag varit på Mekonomen och tittat/klämt på karosseritätningen. Det är butylband och känns ganska kladdigt.
Förvisso spelar det kanske ingen större roll, men jag är rädd att det kommer svärta ner bänkskivan och leta sig ut. Listen som sitter på en ny vask känns torr att ta på. Ska försöka leta lite till och se om jag hittar något mer likt originalet

Nä du kan inte ha butyl synligt om det ska va i ett kök, det torkar aldrig, det är det som är finessen med butyl. Däremot fungerar butyl på tub utmärkt som osynlig tätning.

K kristofo skrev:
Nu har jag varit på Mekonomen och tittat/klämt på karosseritätningen. Det är butylband och känns ganska kladdigt.
Förvisso spelar det kanske ingen större roll, men jag är rädd att det kommer svärta ner bänkskivan och leta sig ut. Listen som sitter på en ny vask känns torr att ta på. Ska försöka leta lite till och se om jag hittar något mer likt originalet
Drevband borde väl duga bra, men om du inte behöver kunna plocka bort hon ibland
så hade jag satt fast den med silikon.
https://www.biltema.se/bygg/beslag/fonsterbeslag/tatningslister/drevband-bg1-2000030745

Det slutade med vanlig fönsterlist och en sträng silikon. Blir nog bra.
Tack för hjälp och kreativa förslag

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.