S
Snickesnickarn: [citat] [citat] Blev köket bra? Hur gjorde du med sockeln?
19 svar · 4,0k läst
·
A
Anna Lithander: [citat] Superbra, jättetack!!!
4 svar · 3,7k läst
·
T
Trelleborgbyggaren: [bild] [bild] Ska sätta upp en köksfläkt och skorstens hålet kommer precis i motorns kant Ska däremellan ha en slang i metall bockad 90 grader från fläkt till skorstens hålet i väggen Det blir för snävt. Uthål i fläkt är 150 mm Kan jag sätta mindre rör typ 100 mm och köra in det en bit i skorsten hålet och isolering runt skorstens hålet? Kan ej sätta fläkten längre ner mot
0 svar · 1,7k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: I min värld är fortfarande Ballingslövs stommar 565mm djupa precis som de flesta andra kök på marknaden såsom HTHkök, Smedstorp Kök, Marbodal, Sentens etc. och då SKA bänkskivorna vara 600mm djupa precis som du nämner att det står på deras sida. Detta ska du ju inte ens behöva kapa ner själv om du köper skivorna genom dem. :worried: Men kontrollera med dem hur djupa deras
2 svar · 1,6k läst
tensiden
tensiden: Fråga här: https://www.gustavsberg.com/se/supportforum-kundservice/ Finns det reservdelar att finna får du reda på vilka och även hur du skall gå tillväga. Sen får du gärna uppdatera här med resultatet.
3 svar · 1,5k läst
·
T
Timmervikaren: Tack för era svar. Vi har satt gipsskivor och spacklat med gipsspackel.
6 svar · 2,1k läst
JonasWe
JonasWe: Testar 150 -> 125 -> 150 igen :) blir 125mm cirka 70% av biten, vi får se om det är märkbart. Var iaf easypeasy när man väl köpt rätt grejer :)
15 svar · 3,1k läst
·
S
Sanella: [citat] Exakt ! Får ta några prover hem och kolla på plats sen . Tack för hjälpen :)
20 svar · 2,1k läst
·
Viktor.J
Viktor.J: [citat] hör av dig till PickyLiving, superfronts etc. Och fråga. Om jag inte minns helt fel så har de luckor med faner som sedan betsas/lackad i kulör. Det är väl enda sättet att få strukturen och färg.
1 svar · 948 läst
·
E
EPG: Jag kanske ska skaffa täcksidor i samband med att jag skaffar luckor istället så jag får dem i samma färg? När jag kollar på bilder så ser det ju mer enhetligt ut när både allt är i samma färg och i nivå så att säga. Jag är sugen på något gråaktigt med lite trästruktur sådär.
2 svar · 5,7k läst
S
stenna: [citat] Diskar man filtren ofta i diskmaskin så håller det sig förvånansvärt rent på insidan, jag har en Cylinda med rostfria filter o fläkt/motor paketet kan tas ur med ett enkelt handgrepp o torkas av om det skulle behövas
21 svar · 20,9k läst
Sjomanen
Sjomanen: [citat] Ikeas egna gångjär om man bygger på Ikeas stommar
2 svar · 4,5k läst
tommib
tommib: Om du tittar på bilden igen så ser du att överskåpen är i linje med underskåpen. Jag är rätt säker på att måttet ska förstås som minsta plats som krävs för att kunna arbeta vid hällen och/eller att det inte ska bli för varmt ovanför den när överskåpen täcker hela djupet. Så ser inga normala kök ut så måttet är ganska irrelevant. Det finns säkert någon regulatorisk
11 svar · 4,5k läst
·
R
Riverground: Vi beställde en granitskiva från Andrews, väldigt positiv erfarenhet. Vi hade kontakt någon månad innan, när bänken var monterad så kom de ut och mätte, vi ringde på onsdagen och de kom på måndagen. Exakt två veckor senare kom de med skivorna vilka passade exakt trots en lite krånglig vinkel med spisen i ett hörn. Vi var lite nervösa efter att snickaren berättat att en annan kund
43 svar · 26,3k läst
·
M
magnu: Det fungerar säkert med ett vanligt spirorör, tricket ligger i att välja godkänd brandisolering till röret.
1 svar · 1,2k läst
·
L
Lillekitte: Gammal tråd, som jag hittade i går. Uppdatering, ifall någon mer har samma utmaning som TS, och mig: theofils.se har INTE längre besticklådor som passar i äldre Puustelli-lådor. Däremot: Via itsdesign.se kan man köpa besticklådor i mörkgrå plast, som passar många köksmodeller, eftersom de måttanpassar för dig. Man kan självklart köpa plastvarianter från andra leverantörer och
5 svar · 9,8k läst
·
L
Lillekitte: Gammal tråd, TS har säkert löst detta, men säkert fler som (som jag) har liknande problem: Via itsdesign.se kan man köpa besticklådor i mörkgrå plast, som passar många köksmodeller, eftersom de måttanpassar för dig. Man kan självklart köpa plastvarianter från andra leverantörer och kapa själv, men jag tyckte det var svårt att bedöma hur mycket de olika varianterna kunde kapas.
3 svar · 2,3k läst
·
L
Lillekitte: I går var det en tråd här där TS fick många bra kommentarer om hur plattsättaren INTE borde ha gjort, och hur det istället borde göras/hur göra om. Där blev det till att göra om hela jobbet, tyvärr. Mina plattsättare kommer fredag eller måndag, och jag kommer jobba hemma, dvs är tillgänglig för att tycka till om lösningar/ha synpunkter. Tar väldigt gärna emot tips om vilka
0 svar · 1,3k läst
·
M
magnu: Visst finns det färdiga skåp, men de hade ingen ventilation framåt ovanpå kylskåpet. De färdiga skåpens ventilation var i bakväggen
6 svar · 3,9k läst
·
R
roberob: [citat] Det var ju ett bra alternativ. Hur gör man detta bäst? Regla upp en ram, sedan OSB+gips?
2 svar · 2,4k läst
·
G
Grundsuteräng: Har fått tag i några gångjärn från ikea som öppnar 95⁰ återkommer när jag testat dom.
3 svar · 1,6k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Mitt val skulle vara att sätta dit ett specialgjord galler. Absolut inte några kokböcker eller några plastblommor.
8 svar · 10,5k läst
·
Keiller
Keiller: Se bara till att täckskivan är någorlunda fast förankrad då många diskmaskiner behöver skruvas fast i intilliggande ytor. [bild]
5 svar · 3,7k läst
·
R
Roddare: [citat] Tack för svar. Behöver då inte bygga någon trumma!
2 svar · 1,9k läst
M
Matrix87: Diskmaskin ska inte vara fråga Ikea, utan Siemens eller Bosch. Köket är Ikea. Vit diskmaskin vill jag inte ha, alla övriga vitvaror är svarta. Vattenskada var pga stopp i avloppet, hade inget med diskmaskin att göra.
3 svar · 4,0k läst
·
J
JPSnickrar: [citat] Det är jag fullt med på, kommer förmodliga hitta på någon fiffig lösning med en extra tjock bänkskiva eller något för att säkerställa att elementet fungerar som det skall, ser dock inga möjligheter för styrelsen att motsätta sig min byggnation i det här läget.
3 svar · 3,4k läst
·
F
Fruhus: [citat] Toppen! Tack!
4 svar · 2,3k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Har alltid haft två ugnar i normalstorlek, varav den ena är en kombi/mikrougn. Har så även nu fast vi är bara två, tidigare sju. Lagar mycket mat så det är guld värt med två ugnar. Vet att TS frågade om en spis men går det att få till två ugnar i köket så gör det. Om inte, så skulle jag välja en spis med två ugnar, en stor och en liten.
3 svar · 3,7k läst
B
Byggsnyggen: [citat] Instämmer. Ser t o m en fördel i att ha nära från hällen till diskmaskin.
2 svar · 3,0k läst
BirgitS
BirgitS: Även med Ikea-kök så bör man ha kontakt med en kökssäljare som kan kontrollera att det är komplett och alla delar fungerar som det är tänkt. Då behöver du täta mellan rör och golvskydd, med t.ex. stos. Vet inte hur det fungerar med skydd när du drar rören en lång sträcka.
5 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.