Har precis beställt denna spisen, i faktasida står det att inkopplingen är 230 v men jag misstänker att den går att koppla både med 2 och 3 faser. Ringde Siemens support som inte kunde svara på detta. Därför undrar jag om det finns någon som följer trådarna här, kan svara mig på detta? Tack
 
Skärmdump som visar tekniska specifikationer för en fristående enhet, inklusive mått och energiförbrukning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta var vad jag hittade
 

Bästa svaret

Från Siemens hemsida;
Tabell från Siemens med teknisk information om elkontakt, kabeltyp, spänning, effekt och säkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K Kane skrev:
Från Siemens hemsida;
[bild]
Det var ju svaret, 1,2 eller 3 faser.
Tackar hjärtligt :rofl:
 
P
J Johan Hartlow skrev:
Det var ju svaret, 1,2 eller 3 faser.
Tackar hjärtligt :rofl:
tänk på att det är över 7kW anslutningseffekt
därför är det bäst med 3faser + nolla
nollan är den viktigaste iom att det är en induktionsspis
 
electroluxaren skrev:
tänk på att det är över 7kW anslutningseffekt
därför är det bäst med 3faser + nolla
nollan är den viktigaste iom att det är en induktionsspis
ok, tack
 
Claes Sörmland
Gissar att den är som min Siemensspis. Du kan koppla in tre faser om du vill men spisen använder bara två av faserna och den tredje ligger oanvänd. D v s det är en en spis som använder 2 faser 230 V.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Gissar att den är som min Siemensspis. Du kan koppla in tre faser om du vill men spisen använder bara två av faserna och den tredje ligger oanvänd. D v s det är en en spis som använder 2 faser 230 V.
Tack för alla bra tipps, nu är jag på det klara hur det fungerar, tack igen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.