Mina resterande luckor har jag precis fått veta .. är preliminärt beräknade ankomma vecka 1-2 ... (jag köpte köket 30/6) .. fast jag räknar naturligtvis inte med någonting eftersom det redan har skjutits upp några gånger nu.
Det blir alltså både Jul och Nyttår med lastpallar för skåpen
:mad:
Jag tror inte jag skulle välja IKEA igen .. och jag kan knappast rekommendera.

Redigerat:
AnneFi
Mina luckor skulle ha kommit i februari men idag ringde de och bokade leveransen tillsammans med skåpen på fredag. Bodbyn offwhite

P
Går det att välja leveransdatum när man beställer köket? vill ju inte få det för tidigt innan golv,tak och väggar är klara.

Japp, vi fick välja datum när vi köpte kök till nybygget.
Vi passade på att beställa/köpa när det var en rabattkampanj och valde leverans 3 mån senare, allt funkade klockrent för oss.

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Snailman
står såhär på ikeas site idag

Längre leveranstid för köksluckorna BODBYN, KROKTORP, LAXARBY & HYTTANVåra köksluckor BODBYN, KROKTORP, LAXARBY & HYTTAN är väldigt populära, vilket vi är glada för, men det innebär dessvärre i nuläget längre leveranstider på dessa luckor. Leverans kan dröja ända till februari 2015, vilket vi beklagar och vi gör allt vi kan för att påskynda leveranserna.Har du frågor om din beställning, prata med oss i varuhuset eller kontakta IKEA Kundservice på 0775-700 500.

Det är väldigt bra av en köksleverantör att informera om långa leveranstider .. då vet man ju.
För min del köpte jag köket 30/6 utan att få den, tycker jag nog så relevanta infon och nyligen fått veta att mina 4 resterande luckor/fronter preliminärt levereras vecka 1-2 2015.
Jag tycker alltså IKEA varit aningen sena, inte bara med leverans utan också med information.
Jag tycker det är surt att inte kunna "bli klar" ..

jesped jesped skrev:
Helt kort ..
Köpte ett kök 30/6 för ca 60.000kr och måste väl tycka, då det är inklusive ugn, häll och mikro är ett hyfsat bra pris .. och dessutom bra grejor .. och snyggt (när det blir färdigt)
Problemet är att flera luckor och fronter är restnoterade .. och vid varje kontakt med IKEA ombeds jag att återkomma .. Att ringa är en historia som faktiskt förtjänar en en egen tråd .. trots jag vid varje besök uppmanas att göra så .. ringa alltså.
Jag påtalade problemet för IKEA via Facebook och .. besynnerligt nog gick det plötsligt .. vilket inte gick tidigare .. att beställa felande luckor och fronter via nätet .. För jag började faktiskt bli trött på att springa upp till IKEA kök .. bara för att få samma eländiga svar varje gång .. Jag bor ju inte granna med IKEA heller precis .. Så det var ju bra.
Nu skriver vi snart November och jag har fått ett par meddelande om att mina varor beräknas komma vecka 49 .. Uppskjutet någon gång från September.
.
Jag känner mej uppgiven och mycket ångerfull att jag valde IKEA .. Skulle lätt pröjsat några tusingar till för ett komplett kök på en gång.
.
Har någon motsvarande erfarenhet?
Jag köpte komplet ikea kök , dem skickade två köplistor , jag fick första leveransen vecka 47 och andra inköpslista skulle komma i lager vecka 52. Nu jag har en kök utan luckorna i en månad och fortfarande lockorna finns inte i lager och dem vet inte när kommer alla lockorna i lager . Dem säger vi kan inte bjuda dig hemleverans fast jag betalade en gång hemleverans.

MrJay
Arash1361 Arash1361 skrev:
Jag köpte komplet ikea kök , dem skickade två köplistor , jag fick första leveransen vecka 47 och andra inköpslista skulle komma i lager vecka 52. Nu jag har en kök utan luckorna i en månad och fortfarande lockorna finns inte i lager och dem vet inte när kommer alla lockorna i lager . Dem säger vi kan inte bjuda dig hemleverans fast jag betalade en gång hemleverans.
Du svarar på ett 7 år gammalt inlägg ;)
Det är lite annat läge nu pga. pandemi så du får nästan räkna med att inte kunna få tag på saker i rätt tid.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.