P
Anonymiserad 55101: [citat] Tack för svar! :) Då blir det någon som luktar då, hehe. :) Men det är alltså bara ättika som luktar?
10 svar · 2,1k läst
SågspånPappspikEternit
SågspånPappspikEternit: Killgissning: det är murstocken (om sådan finnes i huset) alternativt trumma för självdragsventilation.
3 svar · 1,3k läst
·
H
huggan: [citat] Ja. Metall är inget problem om den inte är oljig förstås.
3 svar · 1,8k läst
·
D
Derbyboy: Jag har en liggande skiva under skåpen. Springan syns inte när dörrarna är stängda, eller åtminstone jag tänker inte på det.
2 svar · 1,6k läst
·
D
Derbyboy: Någon måste ju ha beställt bredare täcksidor än de som Ikea har?
1 svar · 1,5k läst
N
Anonymiserad 137805: [citat] Säkringen är för magnetronen Du har tre mikroswichar i dörrlåset en eller två fungerar inte, ibland räcker det med justering
4 svar · 1,4k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Ja, IT-konsulter behöver ju normalt inte åka förbi kontoret morgon och kväll för att hämta/lämna firmabilen, prylar och verktyg. Det är i alla fall det som hantverkarna i forumet brukar ange som anledning, de "stämplar" in och ut på kontoret och sen är resan till kunden under normal arbetstid.
14 svar · 1,5k läst
Jiji
Jiji: [citat] Tack, Elgiganten hade en modell och tretti ett par till, så nu har jag i alla fall några olika tillverkare att välja mellan. Uppenbarligen är det inte ett mått på utdragsfläkt som är så vanligt.
2 svar · 736 läst
M
Marijairena: [citat] Tack för råd! Ja ett jäkla jobb att få bort. Värst blir det under IKEAs skåpen.
30 svar · 17,7k läst
·
L
Lotta 23: Har haft vitt kök i flera år, ser kladdigt ut när solen ligger på, syns smutsen mindre på grå luckor?
0 svar · 832 läst
Jetkokos
Jetkokos: [citat] Här rör det sig iofs om 3 skruvar som ska skruvas ur och skruvas in igen -- jag hade inte heller velat betala en elektriker för detta...
9 svar · 4,3k läst
·
D
Derbyboy: Någon som vet var i Sthlm jag kan få tag på en bred bänkskiva i trä till min köksö. Skivan behöver vara djupare än 102 cm måtten ungefär är 162x102cm
0 svar · 1,7k läst
T
TildaV: Hej! Vi har noterat vid två tillfällen att vår häll från Siemens kan stegra upp till högsta värme om den står på 2an och småputtrar. Den är 12 år gammal. Någon som vet vad detta kan bero på?
0 svar · 1,2k läst
O
obefintlig: Jätte tack Men temporära lösningar har redan börjat kärva
35 svar · 33,9k läst
·
P
Patrik.PP: [citat] Tack för utförligt svar, mycket uppskattad hjälp å råd från er alla(y)
8 svar · 1,2k läst
Melma
Melma: [citat] Var hitta du munstycken
6 svar · 12,5k läst
·
G
Goza: [citat] Tack så mycket!
2 svar · 1,6k läst
·
E
EPG: Jag har fått ganska bra pris från Granitop (https://granitop.se/c/bankskivor/). De verkar ta stenen från Estland. Är det någon mer som har handlat därifrån som kan rekommendera dem?
31 svar · 16,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: Jag har i alla fall inte sett något liknande de sista åren när jag har kollat på handtag.
1 svar · 1,2k läst
·
B
Beeb: [citat] den lösningen har jag faktiskt idag. Hoppade på att jag skulle kunna ta bort den nu när jag köpte en dyr alliance-köksfläkt, men om jag inte kan returnera fläkten kanske denna lösning får vara kvar helt enkelt. Vill inte köpa en köksfläkt till för över 6000kr
5 svar · 1,3k läst
S
stenna: återvunnit-skrot-returstål + tillsats av legeringsämnen är det normala när man tillverkar rostfritt stål , tror inte diskbänktillverkare tillverkar sitt eget stål , kommer i stora plåtrullar , så länge stålet inte kommer ifrån nå'n skittillverkare i Långtbortistan så håller nog tillverkarens lab koll på blandning
19 svar · 9,0k läst
M
Margit Pauni: [citat] Det har jag fixat, skurat riktigt ordentligt. Men tack för tipset ändå!
4 svar · 1,2k läst
Filmarbetarn
Filmarbetarn: [citat] inte mellanslipat
11 svar · 1,9k läst
·
Hojte
Hojte: Tror man brukar sätta reduktionen på fläkten redan, dvs 160 - > 125 sen en 125 köksslang. Så det är inga problem
1 svar · 1,4k läst
G
Gladamatör2: Tyvärr ingen skarv. Tack för dina svar
9 svar · 1,9k läst
·
B
betula: Det är troligen iMove från tyska Kesseböhmer som du menar.
2 svar · 1,1k läst
D
Dublin: Snygg knpp! Om du vet vad ägaren heter kanske det kan vara värt att ringa och fråga var han köpte knopparna. Annars kan du maila din bild till olika byggnadsvårdsbutiker och fråga, de har ju snarlika knoppar i sitt sortiment även om jag inte kan minnas att jag sett exakt samma.
10 svar · 1,4k läst
·
M
Marijairena: [citat] Vi har inget bakstycke på skåpet. Utan bara vägg med kontakterna längst ner. Det är ett Ikeaskåp Metod. Elektrikern satte ner spishällen i den utskurna delen av den rostfria bänken. I samband med att han monterade elen. Ska läsa igenom manualen om det står något särskilt
2 svar · 3,0k läst
·
S
Snickesnickarn: Jag tror det kan vara samma hålstorlek i bänkskivan för en 90 häll som en 80 häll. På vår spishäll är det iallafall så. Det är bara själva glashällen som sträcker sig mer ut åt sidorna. Elbiten (som ska ner i hålet i bänkskivan) är så den passar ner i ett 80 skåp. Mvh
12 svar · 4,5k läst
Höghus
Höghus: [citat] Kolla med en Ikea-säljare eller chansa som jag gjorde. Det är ju inte några större pengar för lådorna. /Höghus
3 svar · 4,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.