Hej,
mitt första inlägg här
Jag har precis köpt ett hus som ser ut att bli ett livsprojekt... Hursomhelst har jag tänkt att ta det i etapper och börja med det jag prioriterar högst - att frigöra köket till ett sovrum och flytta ut köket till andra sidan väggen. Min fråga är hur "enkelt" det är att dra rören till diskohon genom väggen. Rören står upp från golvet ca 10 cm från väggen. Bifogar en ritning på hur det ser ut nu och hur det är tänkt att se ut när det är klart samt en bild på hur det ser ut under diskhon idag.
Tacksam för alla tips
Hälsn Anna
mitt första inlägg här
Tacksam för alla tips
Hälsn Anna
Relativt enkelt, det svåra blir väl att behöva leva med åsynen av köksavloppet inne i sovrummet
.
Skämt åsido, det är ett tämligen lättlöst problem dock så skulle jag väl rekomendera att försöka göra om så att avlopp och vatten kommer upp på rätt ställe med en gång. Vad för typ av grund har huset?
Skämt åsido, det är ett tämligen lättlöst problem dock så skulle jag väl rekomendera att försöka göra om så att avlopp och vatten kommer upp på rätt ställe med en gång. Vad för typ av grund har huset?
Tack! Jag har tänkt att platsbygga garderober där köket står nu och jag hoppas att det kanske därför kan gå att bygga in rör etc i en låda garderobenP Pumabjörnen skrev:
Det är källargrund. Jag planerar att göra så mycket som möjligt av husrenovering själv men kommer givetvis behöva be någon vvskunnig om hjälp med dessa saker.. Så just nu söker jag nog mest klarhet i hur omfattande projekt det är - dvs hur mycket mer fattig jag kommer vara när det är klart.
Huset är från 50-talet, inget betong!
Medlem
· Blekinge
· 12 241 inlägg
Grattis till källaren. Där har du alla möjligheter att dra om rör så det passar.A Annaastrom skrev:Tack! Jag har tänkt att platsbygga garderober där köket står nu och jag hoppas att det kanske därför kan gå att bygga in rör etc i en låda garderoben
Det är källargrund. Jag planerar att göra så mycket som möjligt av husrenovering själv men kommer givetvis behöva be någon vvskunnig om hjälp med dessa saker.. Så just nu söker jag nog mest klarhet i hur omfattande projekt det är - dvs hur mycket mer fattig jag kommer vara när det är klart.
Huset är från 50-talet, inget betong!
I din ritning "börläge" skulle jag flytta köket en meter till höger så blir du av med det trånga passagen in i stora rummet.
Tack! härligt att källare är positiva besked!T Thomas_Blekinge skrev:
Jag förstår hur du menar. grejen är att kvadraten som det står "54" i är murstocken och jag har tänkt att installera en kamin precis där
Klicka här för att svara