C
CarpenterDave3317: Medveten om att detta är ett trådlyft. Tänkte bara säga att Blum 70T3553 öppningsbegränsare passar direkt i IKEA:s nya gångjärn som har inbyggda dämpare. Köpte dem direkt av Blum Sverige. Kostade inte många kronor.
23 svar · 17,7k läst
·
N
Nicklas_gbg: [citat] Nej precis. Det blir nog huvudsakligen på det viset. Om inte det dyker upp någon orsak att göra annorlunda när jag börjar riva golvet :) Har märkt att det oftast är svårt att planera i detalj utan man får se vad som dyker upp när man börjar riva
5 svar · 2,1k läst
·
L
linnnordstrom: [citat] ja du det känns inte som att säljarna har total kontroll, borde finnas kundtjänst som monterar dessa kök i vanliga fall, så att de vet, rent tekniskt vad det handlar om. Vi fick också häftklammern, visste inte att man fick betala extra för den, har inte ens packats upp.
15 svar · 14,2k läst
·
Mr.Pink
Mr.Pink: Har renoverat köket och då köpt en ny blandare (denna https://www.hornbach.se/shop/Koksblandare-AVITAL-Hudson-med-skoljdusch-svart-matt/10073965/artikel-detaljer.html). Nu när vi äntligen börjat använda nya köket så låter blandaren på tok för mycket när strålen är liten (eller snarare är det nog som så att den låter mycket hela tiden men stor/hård stråle dränker missljudet).
0 svar · 2,6k läst
·
L
lordi: [citat] Jour är dyrt. Kunde det inte vänta till en vanlig arbetsdag?
8 svar · 3,1k läst
B
Byggdjuret: Det verkar vara v äldigt popis i USA. Så om du googlar borde du kunna hitta mycket Jag tror inte värmen från spisen är något problem
1 svar · 1,9k läst
Mohaliz
Mohaliz: Tack för svaret. Det funkade bra
2 svar · 1,9k läst
·
KJD
KJD: [citat] Haha , ursäkta min otydlighet, men tack ändå för din uppriktighet. Regeln har tjänat som upphängning för ett köksskåp över en bardisk. Vi pratar ett originalkök från 60-talet, men detta är ganska ovidkommnde. Det som är ni fråga är om regeln kan bära sig själv, och ev ev några få kg till, utan att krökas, och isåfall hur många. Svenskt trä har publicerat
6 svar · 1,6k läst
·
M
Marijairena: Jag hörde att det var något ihoppressat i dessa skåp. Enligt två snickar/byggfirmor tyckte de inte att var mening att renovera dessa gamla skåp och fixa till köksbänk och annat. Det skull också bli rätt dyrt och inte värt det. Vi är inga väldigt händiga människor som kan fixa och trixa med olika snickeri lösningar. Nu blir det tyvärr ett Ikeakök. Metod med vita Veddingeluckor.
4 svar · 3,6k läst
anders07
anders07: [citat] Man kan gå till en metallverkstad med mått och bilder och så kan de bocka till en plåt och även borra ventilationshål.
7 svar · 4,3k läst
·
E
eddie78: [citat] Ok :) köpte också från England med gammaldags viktoriansk stil o funkar prima ;) dessutom 1/3 av priset än vad det skulle kosta här hemma ;)
6 svar · 9,9k läst
M
Anonymiserad 137805: Uppgiften är att vi skall hjälpa hen att fuska sig till 100gyp
10 svar · 5,6k läst
·
Skånepöjk
Skånepöjk: Funderar själv på att byta ut klinkers framför kaminen (ligger gammalt från 70 talet där nu) till något snyggare. gillade idén med Sten som är fasat för att spara tårna. någon som har gjort något liknande som blev bra? Kanske vill dela med sig av bilder :)?
10 svar · 9,2k läst
·
U
Uffe A: De bästa tipsen jag kan ge dig kommer här: Följ med på lektionerna. Lyssna på läraren Lek inte med mobilen under lektionstid Gör dina hemuppgifter. Tycker du att detta verkar vara för jobbigt så välj en annan utbildning
15 svar · 6,8k läst
·
M
mbyrod: Nej det är kanske så. Funderade annars på att ta dessa , måla och montera uppochner: https://www.specialbeslag.se/produkt/konsol-nickel/?attribute_pa_storlek=200-x-250-mm&gclid=CjwKCAjwqML6BRAHEiwAdquMnegTpKGqOLr0nyeSIXPSMd3quwJ3_-X6xEvYiXSFRdWCbSaOj2Gl5BoC4FwQAvD_BwE Har kakel nedanför hyllorna så jag vill inte montera ner över kaklet helst
2 svar · 1,5k läst
Jonawullt
Jonawullt: Tack!!
2 svar · 690 läst
·
Jonawullt
2 svar · 690 läst
·
Robnils66
Robnils66: [citat] Jaghitta den beryktade skruven!!
5 svar · 32,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Då har kanske de lagt dit masoniteremsor på stommarna eller bara skitit i det och lagt dem att vila på plåtarna... vad vet jag. De jag jobbar med är duktigt irriterade iaf.
182 svar · 79,7k läst
·
tensiden
tensiden: Någon annan kanske säger annorlunda, men jag hade stängt av på de två vreden och sedan kanske för säkerhets skull skruvat proppar på rören efter att jag tagit loss blandare och diskmaskinskoppling. Kontakten till diskmaskinen hade jag mätt med multimeter för att se så att jag slår av rätt säkring i skåpet, sen hade jag rivit det själv. Men är ni det minsta osäkra tar ni in
6 svar · 3,5k läst
·
Andreashof
Andreashof: @Amazonic hur gick det? var hittade du de bästa massiva ekskivorna? (är också på jakt)
11 svar · 2,2k läst
Andreashof
Andreashof: Någon med input om det skiljer sig åt i kvalite mellan ex Ikea, Bauhaus eller K-rauta?
0 svar · 1,6k läst
D
Derbyboy: Tack jag har rättat tills det nu. Skönt att det upptäcktes innan gipsning.
6 svar · 1,2k läst
·
MathiasS
MathiasS: :)
12 svar · 3,1k läst
·
B
Bberg: Hej! Vi monterade dubbla kyl/frys kombo på viset som säljaren på Ikea föreslår dig. Fungerar topp sånär som på att vi inte kan ha livsmedel ovanför då tempen såklart blir lite högre. blev dessutom snyggt då vår snickare trixade till det med täcksidor så att glipan knappt syns. Funktionsmässigt har det inte påverkas kylarna och visuellt hade det inte fungerat med galler uppe.
1 svar · 2,2k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Det gör ni rätt i för stommarna är ju den lilla kostnaden i det hela och hålbilderna brukar slitas ut med tiden så inte gångjärn och lådskenor håller så bra.
4 svar · 1,8k läst
M
Matsen74: Nehepp, någon som har tankar/åsikter över denna skiva? Skivan/skivorna kommer se ut såhär: [bild] Min tanke var ju att ha den övre biten med alla urkapningar i en och samma skiva, dvs göra urkapningar på båda sidor av den 950mm breda skivan. Men man kan ju såklart tänka sig att ha en skarv efter den sneda vinkeln och på så vis bara behöva använda 635-skivor och spara några
1 svar · 1,9k läst
·
J
Johannnnnnn: Hej alla byggkunniga! Jag ska sätta upp en tunn "flytande" hylla i köket. 1,8cm tjock och 2m lång 20cm djup limfogskiva i furu (som sen ska målas). Tänker att jag köper feta tjocka vinkeljärn och sågar ut ena gipsskivan (har dubbelgips) vid reglarna varpå jag skruvar vinkeljärnen i regel och sen spacklar igen med gipsbruk. På hyllplanet sågar jag ut plats för vinkeljärnet undertill,
0 svar · 1,0k läst
S
straffarbete: Hm du har nog faktiskt helt rätt, men kanske att instruktionen är fel eller bara finns för ena varianten!
2 svar · 1,5k läst
·
R
Anonymiserad 137805: Om det är slangen då blir det blött när man tar vatten. Är det blött på golvet inuti kylen så är det oftast täpt i hålet då avfrostningsvattnet skall ut igenom. Kan även vara otät förr eller st avfall avfrostning sensorn är kass
8 svar · 1,4k läst
T
Timberman88: [citat] Tusen tack för info. O tack alla som vart inblandade. Testade första gången detta forum och blev förvånansvärt överraskad hur alla försöker hjälpa till. Nu är jag på banan tack allesammans
8 svar · 1,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.