78 114 läst ·
182 svar
78k läst
182 svar
Sökes: Erfarenheter av IKEA-kök
Man kan vara nöjd även om man inte har det bästa. Det beror ju bl a på vilka behov man har. Om man inte utsätter maskinen för intorkad eller fastbränd mat, kan man säkert klara sig med maskiner som inte är så duktiga på detta.M MasMats skrev:
Skillnaden mellan egna erfarenheter och tester är att de senare systematiskt undersöker allt som en användare kan råka ut för och därför märker skillnader som alla andra inte gör. Det är samma sak med andra produkter. Vet man att man aldrig kör bil i regn, kan man klara sig med billigare och sämre däck eftersom nästan alla är bra på torrt underlag - på sommaren.
Jag har aldrig tänkt tanken att göra rent diskmaskinen på insidan, utan bara rengjort silen och tagit bort ev fasta partiklar någon gång ibland under de ca 60 år som en diskmaskin har funnits i mitt hushåll.
Redigerat:
Råkade ramla in här och av en slump och läste ditt inlägg om kompositsten på Metod-kök. Vi har gjort exakt den grejen precis och använt en etablerad stenleverantör (inte Ikeas grejer alltså). Jag var med och tittade när stenen monterades och såg inte att de gjorde det du beskriver. Själva monteringen gick snabbt och smidigt såg det ut som, hörde inget gnissel heller från de som monterade skivan...Paul-Staffanstorp skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Då har kanske de lagt dit masoniteremsor på stommarna eller bara skitit i det och lagt dem att vila på plåtarna... vad vet jag.Petter_e skrev:
Råkade ramla in här och av en slump och läste ditt inlägg om kompositsten på Metod-kök. Vi har gjort exakt den grejen precis och använt en etablerad stenleverantör (inte Ikeas grejer alltså). Jag var med och tittade när stenen monterades och såg inte att de gjorde det du beskriver. Själva monteringen gick snabbt och smidigt såg det ut som, hörde inget gnissel heller från de som monterade skivan...
De jag jobbar med är duktigt irriterade iaf.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Planering av stenugn med bakugn – Råd och erfarenheter sökes
Ved, Pellets, Flis -
Ventilationsproblem i Sovrummet – Råd och Erfarenheter Sökes
Ventilation -
Schneider Electric "Wiser" Erfarenheter sökes!
Villalarm & Hemautomation -
Tips, råd och erfarenheter sökes till stenfasad
Fasad -
Gjuta betongskiva till Ikea kök tips/erfarenheter sökes
Kök