Kök
Paul-Staffanstorp: [citat] Då har kanske de lagt dit masoniteremsor på stommarna eller bara skitit i det och lagt dem att vila på plåtarna... vad vet jag. De jag jobbar med är duktigt irriterade iaf.
tensiden: Någon annan kanske säger annorlunda, men jag hade stängt av på de två vreden och sedan kanske för säkerhets skull skruvat proppar på rören efter att jag tagit loss blandare och diskmaskinskoppling. Kontakten till diskmaskinen hade jag mätt med multimeter för att se så att jag slår av rätt säkring i skåpet, sen hade jag rivit det själv. Men är ni det minsta osäkra tar ni in
Andreashof: @Amazonic hur gick det? var hittade du de bästa massiva ekskivorna? (är också på jakt)
Andreashof: Någon med input om det skiljer sig åt i kvalite mellan ex Ikea, Bauhaus eller K-rauta?
Derbyboy: Tack jag har rättat tills det nu. Skönt att det upptäcktes innan gipsning.
Bberg: Hej! Vi monterade dubbla kyl/frys kombo på viset som säljaren på Ikea föreslår dig. Fungerar topp sånär som på att vi inte kan ha livsmedel ovanför då tempen såklart blir lite högre. blev dessutom snyggt då vår snickare trixade till det med täcksidor så att glipan knappt syns. Funktionsmässigt har det inte påverkas kylarna och visuellt hade det inte fungerat med galler uppe.
Paul-Staffanstorp: [citat] Det gör ni rätt i för stommarna är ju den lilla kostnaden i det hela och hålbilderna brukar slitas ut med tiden så inte gångjärn och lådskenor håller så bra.
Matsen74: Nehepp, någon som har tankar/åsikter över denna skiva? Skivan/skivorna kommer se ut såhär: [bild] Min tanke var ju att ha den övre biten med alla urkapningar i en och samma skiva, dvs göra urkapningar på båda sidor av den 950mm breda skivan. Men man kan ju såklart tänka sig att ha en skarv efter den sneda vinkeln och på så vis bara behöva använda 635-skivor och spara några
Johannnnnnn: Hej alla byggkunniga! Jag ska sätta upp en tunn "flytande" hylla i köket. 1,8cm tjock och 2m lång 20cm djup limfogskiva i furu (som sen ska målas). Tänker att jag köper feta tjocka vinkeljärn och sågar ut ena gipsskivan (har dubbelgips) vid reglarna varpå jag skruvar vinkeljärnen i regel och sen spacklar igen med gipsbruk. På hyllplanet sågar jag ut plats för vinkeljärnet undertill,
straffarbete: Hm du har nog faktiskt helt rätt, men kanske att instruktionen är fel eller bara finns för ena varianten!
Anonymiserad 137805: Om det är slangen då blir det blött när man tar vatten. Är det blött på golvet inuti kylen så är det oftast täpt i hålet då avfrostningsvattnet skall ut igenom. Kan även vara otät förr eller st avfall avfrostning sensorn är kass
Timberman88: [citat] Tusen tack för info. O tack alla som vart inblandade. Testade första gången detta forum och blev förvånansvärt överraskad hur alla försöker hjälpa till. Nu är jag på banan tack allesammans
Brianna: [citat] Äsch. Fattade när jag kom till affären. Top-oil är ju hårdvaxolja.
Rasmus504: [citat] Grymt! Tack för snabb återkoppling
barfotalasse: Funderar på att skaffa spisvakt, alltså en sådan där grunka som känner av stekos, rök, temperatur, mänsklig närvaro och vid fara stänga av ström till spis, kanske också släcka en uppkommen spisbrand. Någon som kan dela med sig av erfarenheter? (Skriv vilket system du har.) Exempel från Safera: [MEDIA=youtube]5rJi0FisWyM[/MEDIA]
snowjim: Vi valde att rengöra och lacka tapeten med halvblank lack, blev faktiskt riktigt bra. Visst kan man se att det är lackat om man tittar noga men inget som stör. Skulle man vilja ha mattare lack hade jag troligen ändå först kört med halvblank 2 lager och sen matt 2 lager. Matt lack är nämligen inte alls lika stark och när väggen börjar bli halvblank vet man att det är dags att lägga
Putten: [citat] Vitvaruexperten var det, fel av mig
Happy_happy: Hej. Undrar hur det gick med att måla skåpen och listen ? jag funderar på att ge mig på samma sak nämligen
Zubair: Det förklarar varför baksidan ser ut som den gör. Då är det tack och adjö för kylskåpet för har ändå några år på nacken.
prototypen: Smörj lagren i fläkten, eller så tar fläktbladen i något. Protte
Guson: Jag hade en kyl/sval i min första lägenhet. Jag tror inte det var två dörrar men innanmätet var delat på mitten. Nedre delen hade ingen eller mindre kylning än överdelen men det gick att ta bort luckor i avdelaren mellan kyl och sval så det var i princip öppet. Jag hade så hela tiden jag bodde där och använde mestadels nederdelen till dryck som helst avnjuts någorlunda kall och jag
Siberia: Ja precis tänker att det blir en kostnad för detta, samt indragningen av gas fram till spisen
Lindane: Hej! :) Ska imorn kika på en lägenhet som inte har spis installerad. Hur projektigt kan det tänkas vara att installera en? Tänker på dragning av el etc. Vad ska jag ställa för frågor till mäklare/förening för att kunna veta hur pass görbart det är? Idag är finns bara en bänkugn med spisplattor. Jag funderar på att flytta skåpen till vänster på bilden och sätta spis där.
HEM2121: [citat] Använder bivax, tycker att det är absolut bäst!
Matti_75: [citat] Nä typ Beijer, Karl Hedins eller dylika bygghandlare inte lågprisladorna
nizzehult: Så här slutade det: beställde två olika koniska proppar hos Proffsmagasinet, en som var 45,5mm och en som var 43,5mm. Kostade bara några tior styck. Den större av dem, Gelia 3000922202 passade skapligt och nu är det tätt. Får nöja mig med detta.:D
HEM2121: [citat] Nej, har inte köpt Ikea, blev varnad från en säker källa. Tyvärr, kan jag inte gå in på mer i detalj från vem.