D
Driver: Hej! Har fått pris på vipan nu i år1.650000 då är det parkett i torra utrymmen och kakel och klinker i övrigt.Detta avser nyckelfärdigt hus. Mvh driver
0 svar · 1,2k läst
I
Idalind: [citat] Vi är ute efter något liknande och vill gärna ha nivåskillnader/étage. Finns det möjligen möjlighet att se mer av huset på nätet? Planlösning? Bilder på interiör? m.m.
1 svar · 1,8k läst
V
vonSassen: ??? Leveransdeklarationer är ofta väldigt kryptiska och luddiga. Varje samtal om vad de olika sakerna betyder bör sammanställas och skrivas under/signeras av säljaren. Annars blir det som i mitt fall, tjafs och hårklyverier om vad de ska göra och inte göra mm. Detta har nu resulterat i att jag skaffat advokat.. Vill ni se Sverige Stugans Leveransdeklarationer, så gå till min hemsida och
11 svar · 1,7k läst
A
alex: Jag bor i ett tvåplans Kärnhus. Ljudnivån är inte farlig tycker jag, men så har vi inte heller något öppet allrum där en tv kan stå och bröla utan alla rum på ov. har dörrar som man kan stänga. Vi har valt att ha sep. tv-rum bredvid vardagsrummet i stället. Däremot har vi en flygel där och den hörs ju rätt bra.... men det är ju oundvikligt. Köket har vi lagt längst hela
1 svar · 1,5k läst
C
Conny_P: [citat] Se vad en produktionskostnad ska innefatta enligt Terminologicentrum. La ut en länk under övrigt/"bra ha"-länkar.... :) /C 8)
7 svar · 5,5k läst
KarlXII
KarlXII: Det där kanske är tilltalande. Om man är eskimå. :)
1 svar · 736 läst
L
Lill: Jag har fått pris på jordugglan för ett par veckor sedan Nyckelfärdigt drygt 1,2 mkr. Då ingick en hel bla parkett och kakel/klinker. Lill
0 svar · 950 läst
V
vonSassen: ;D Ja, men det måste ju finnas ÄVEN nöjda Sverige Stugan byggare... Jag har väntat på att någon sådan skulle dyka upp här på Forumet, även om jag förstår era misstankar! Men den som gör det kanske visar sitt namn och sin mailadress eller rent av en liten hemsida. KOM AN, NI NÖJDA ÄGARE, VAR FINNS NI ??? :D Helena med....... Sverige Stugan från Sverige Stugan AB
13 svar · 2,9k läst
M
mrx: Med Älvsbyhus avtal går det att låna till 3,95% ränta på en 1-åring. Man får låna upp 85% av värdet på kåken. Lånet på 1,5 milj kostar då 4500 kr i mån inkl 1000 kr i amortering. Med drift 2 000 kr blir det sammanlagt 6 500 kr. (1 500 000 x 0,0395 x 0,7)/12 = ca 3 500 kr
0 svar · 799 läst
L
Lill: Det blir attans så lätt att hitta alla skithus :-X och sura erfarenheter >:( om tråden NEGATIVA ERFARENHETER används mer... den är alldeles för tunn med tanke på vad som skulle kunna finnas där..Kom igen nu alla..
10 svar · 3,9k läst
Y
ymca: Om man söker på 'allmogehus' på http://www.gulasidorna.se/ så får man följande resultat: Allmogehus KB, Svenska Kristevik 615, 451 96 UDDEVALLA Tel 0522-64 45 02 Fax 0522-64 45 05 Det verkar dock som om de inte har någon hemsida.
2 svar · 2,4k läst
T
Thed: Det kanske är i orginalutförande, vårat skall ha samma standard som deras övriga hus.
24 svar · 4,8k läst
V
vickethebest: [citat] Vi har skrivit på för att bygga Harmoni 80, än så länge verkar allt toppenbra!
3 svar · 1,8k läst
H
hasse_f: Ingvar_W: Tror du du skulle kunna skicka mig din kalkyl också? /hasse
30 svar · 5,2k läst
Sweli
Sweli: Håller fullständigt med GF ;D ;D
12 svar · 1,8k läst
K
kelib: Hej Pal, Hvad har du givet for huset? Jeg skal snart flytte til Sverige og Sjødalshus er en af de hustillverkere jeg finder spændende. Der det er min første post her vil jeg benytte lejligheden og sige mange tak for en fantastisk web site  :) Ps. Unskyld for det "lidt" Dansk inspererete sprog :P
0 svar · 1,6k läst
I
Idalind: Kolla på www.skonahus.se Ser mycket trevligt ut!
1 svar · 1,6k läst
J
Jonas_O: Idéen med att ungefärliga huspriser i katalogerna skulle underlätta både vi (husköpare) och hussäljare. Dels slipper man slösa tid på husmodeller man inte har råd med och husleverantören slipper ta fram priser på modeller som inte passar en potentiell kund. En leveransspecifikation ihop med ett ungefärligt pris borde väl vara möjligt att åstadkomma? Finnar, Ester och Polacker
22 svar · 1,3k läst
Sweli
Sweli: För att hålla oss till ämnet föreslår jag att vi tar bort dom inlägg vi skrev själva om vattenrör i isolering m m så att tråden är tillbaka till att handla bara om ERFARENHETERNA OM HUSBYGGET Jar tar bort mina inlägg men om ingen annan gör det blir jätte konstigt att följa sen. Så jag uppmanar alla att göra samma. 8) NU HAR JAG TAGIT BORT MINA ;D ;D
13 svar · 3,1k läst
V
vickethebest: Västkuststugan ska bygga deras hus Harmoni 80 åt oss och vi är mitt uppe i förberedelserna; vi har fått lånet och väntar bara på att Västkuststugans representant ska komma ut och titta på vår tomt så att det inte är några problem för lastbil mm att ta sig fram. Allt verkar otroligt bra, så därför är vi lite oroliga att vi ska få en obehaglig överaskning av något slag lite
0 svar · 1,1k läst
Sweli
Sweli: Tack Byggare Babe (och tack för senast) och Mike för kommentarerna. Det har faktiskt vårt drömhus blivit ett brinnande intresse för oss. Är det inte för alla ??? Jag flyttade det jag hade skrivit här till tråden "arkitektritat" jag tyckte det passade bättre i diskusionen  ::)
10 svar · 2,7k läst
L
Lasse: Hej! Någom som byggt eller tänker bygga ett Anebyhus Inspiration 515? Vi har kollat lite och vill ha åsikter från andra. Lasse
0 svar · 1,3k läst
A
annawb: Då är huset nyckelfärdigt
1 svar · 3,5k läst
R
Rodge68: Du gjorde helt rätt som reagerade! De ska väl inte handla som de gjorde i detta fallet utan Ert medgivande. Jag tycker att de kunde ha lugnat sig tills dess att Ni skivit på köpekontraktet eller att de frågat Er och samtidigt kommit med förslaget att om vi gör så här...... så kan detta gynna Er för att.... Nä fortsätt du och var misstänksam! Man ska inte lita på något som gäller
3 svar · 1,4k läst
S
Sara: Paab, jag har skickat ett meddelande. Bayoga, registrera dig så får du oxå ett ;)
21 svar · 2,3k läst
W
wcc423v: Se tididare inlägg "Älvsbyhus eller Smålandsvillan". Där kanske du kan hitta nåt av intresse.
0 svar · 1,9k läst
G
grodan: har ett nybyggt sleipner i tyresö.det är värderat till ca 3,1milj..
11 svar · 1,3k läst
E
EstSeRus_Igor: [citat] 90Euro/m2 väggen
3 svar · 5,1k läst
V
vonSassen: Tittade mycket på 'Furusund' och ville modifiera det till min 'version' men det gick inte. Har några grannar som byggt och det ser bra ut, men har inte frågat dem om de är nöjda.. ;) Helena med.... Sverige Stugan
1 svar · 4,8k läst
C
CaJa: Jag har själv nu varit på möte. Lite nytt fick jag veta. Det är öppna för individuella anpassningar bjuder på planlösningförändringar. Inga restriktioner som Modulent eller Älvsbyhus. Tror även man fick välja vilket slags tak man ville. Och de har lite speciella paneler som attraherade mig. Utgångsstandard där kakel/klinker, 14 mm ek, ask eller björkparkett, centraldammsugare,
2 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.