3 899 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Sjödalshus
Jag tror inte att du ska vara så imponerad av Sjödalshus. Visst är de snygga och flashiga....men kvaliteten är inte så bra enligt några hantverkare jag känner som brukar fixa anmärkningar i dem.
Det finns mer än råspont här i världen, grejerna ska ju passa ihop oxå.
Har du riktigt höga krav - bygg i lösvirke eller tala med t.ex Villa Nordic. De har en fantastisk kvalitet. Det finns säkert fler riktigt bra byggare men ingen jag har sett själv.
Det finns mer än råspont här i världen, grejerna ska ju passa ihop oxå.
Har du riktigt höga krav - bygg i lösvirke eller tala med t.ex Villa Nordic. De har en fantastisk kvalitet. Det finns säkert fler riktigt bra byggare men ingen jag har sett själv.
Enligt min uppfattning så är Karlsonhus en kalss bättre än sjödalshus. Kvalitetskänslan i deras visningshus är helt klart högre. Dessvärre så är ju också priset högre, ca 14 kkr per kvadrat.
Har inte varit i ett Gripsholmshus men anar att de ytterligare en aning högre i klass, de kostar ca 16 kkr per kvadrat enligt säljaren som jag talade med.
Har inte varit i ett Gripsholmshus men anar att de ytterligare en aning högre i klass, de kostar ca 16 kkr per kvadrat enligt säljaren som jag talade med.
Lite kuriosa. Vad jag hört så har Gripsholmshus ingen egen husproduktion utan de låter Lövsta trähus bygga husen. Vill man alltså ha Gripsholmshus höga kvalité till ett lägre pris kan man köpa direkt från Lövsta.
För övrigt tycker jag det är viktigare att få tag på den bästa entreprenören än det bästa husföretaget. Många av husföretagen är så flexibla att de kan erbjuda den standard och kvalitet ni önskar och vid jämförbar standard skiljer inte priserna särskilt mycket mellan de olika företagen. Det som avgör hur den upplevda kvaliten blir är rätt val av entreprenör.
För övrigt tycker jag det är viktigare att få tag på den bästa entreprenören än det bästa husföretaget. Många av husföretagen är så flexibla att de kan erbjuda den standard och kvalitet ni önskar och vid jämförbar standard skiljer inte priserna särskilt mycket mellan de olika företagen. Det som avgör hur den upplevda kvaliten blir är rätt val av entreprenör.
Tja, vad vill du veta?
Det är en ganska liten tillverkare. De bygger väl ca 50 hus om året.
De jobbar mycket med att de utvändiga snickerierna ska se snygga ut och de har råspont i alla väggar. De har hög kvalité på allt de levererar.
Vi hade kontakt med deras säljrepresentant i stockolm och han var hela tiden rak och ärlig. Snackade dock väldigt mycket.
Det är en ganska liten tillverkare. De bygger väl ca 50 hus om året.
De jobbar mycket med att de utvändiga snickerierna ska se snygga ut och de har råspont i alla väggar. De har hög kvalité på allt de levererar.
Vi hade kontakt med deras säljrepresentant i stockolm och han var hela tiden rak och ärlig. Snackade dock väldigt mycket.
Vi fick ett kostnadsförslag ifrån Sjödalshus för ca 7 månader sedan, en Villa Linné C 38:2 ca 2.500.000. Inflyttningsklart.
Då ingick inte tomt eller grund.
En offert på grund (platta på mark) landade på 300000.
Nu var tomten Sjödalshus hade i det område vi tittade på inte så attraktiv, så det blev inget av detta.
Då ingick inte tomt eller grund.
En offert på grund (platta på mark) landade på 300000.
Nu var tomten Sjödalshus hade i det område vi tittade på inte så attraktiv, så det blev inget av detta.
Svar till Ming;
Vi kommer bygga i Uppsala regionen (Knivsta). Sjödalshus är inte längre aktuellt, pga personkemin inte fungerade med säljaren på U-a kontoret
Sedan har våra krav och förväntningar förändrats med tiden och vi lutar nu åt ett eget fribygge. Att vi sedan tar ideer ifrån bl a Sjödalshus ser vi inte som någon nackdel. Dessutom blir det billigare!
Vi kommer bygga i Uppsala regionen (Knivsta). Sjödalshus är inte längre aktuellt, pga personkemin inte fungerade med säljaren på U-a kontoret
Sedan har våra krav och förväntningar förändrats med tiden och vi lutar nu åt ett eget fribygge. Att vi sedan tar ideer ifrån bl a Sjödalshus ser vi inte som någon nackdel. Dessutom blir det billigare!
Kan du lägga till din erfarenhet i tråden NEGATIVA ERFARENHETER ?Annsi skrev:Vi håller på att bygga ett Sjödals hus i Göteborg och jag säger bara en sak: Välj ett annat hus om ni vill sova på nätterna(det gör inte vi numer). Säljaren är total ovillig att hjälpa till när det behövs. Fel har uppkommit hos oss och när vi påtalade detta så fick vi noll respons. saker som vi kommit överens om blev inte så och när vi sa att vi ville ha det som vi sagt, ja, då säger han att vi skall få stå för kostnaderna. Jätte trevlig i början om än lite nonchalant, han stängde inte av sin telefon, gick ut och rökte när vi satt och skulle prata om vårt hus. Allt blev förändrat när vi skrivit på kontraktet!!! Innan var det "inga problem", "självklart löser vi det" osv. Vad ni gör: Välj annat hus!!!!!
Det vore bra att ha dom samlad på ett och samma ställe
Klicka här för att svara