Sweli
Sweli: Jag tror att Eurohus ingår numera i LB-hus lyxiga sortiment. Jag hörde att de skulle starta avdelningen för ett år sen, men vet inte vad som hände. Jag ser inte många. Jätte fint hus. Det var den stilen jag var ute efter när vi ritade vårt hus. Vi hittade inte det på Svenska marknaden. Den som startade det verkar ha flyttat till Chile. Har sett att de byggs där. Hittade denna länk:
2 svar · 11,9k läst
G
gusper: Någon som vet något om deras byggsatser? Ganska bra priser tycker jag. http://www.dekorhus.se
0 svar · 4,7k läst
Sweli
Sweli: Precis så jag tänkte GF ;D
15 svar · 3,0k läst
L
Lill: Just det här att man startar upp igen med ett namnlikt bolag är ju svårt. Alltid bra att jämföra regnummren och som Lajban sa slå en pling till fogden och kolla om där finns några betalningsanmärkningar. Som GF säger det är ju extra viktigt att kolla små bolag ( och nystartade )....men men glöm inte stora elefanter faller tungt... 8)
19 svar · 1,5k läst
O
ostni: Frisco! Vad fick ni för pris på Lyckan 5? Vad ingår då? Har dom väntetid på sina hus?
5 svar · 778 läst
H
husa: Någon som har byggt ett hus från ugglan serien i södra sverige? Har lite frågor om drift bla.
0 svar · 1,9k läst
L
Lill: [citat] DoJz bygger ni i Halland? Var det en bra säljare på Eksjöhus?
5 svar · 3,7k läst
N
nephthys: Helt klart verkar det ju som om stenhus är det enda tänkbara alternativet när det gäller att bygga ett hus som håller de mått jag efterfrågar. Jag läser några olika förslag på tillverkare, men det vore roligt att höra om någon av er hade erfarenhet av någon tillverkare, som bygger i sten. Jag är inte ute efter den billigaste entrepenören, utan den som bygger bäst (inte alltid den
8 svar · 1,9k läst
D
David: Med tanke på att ett av de få sätten att tjäna en större hacka är via hus/bostadsrättaffären så kan det vara idé att se över alla kostnader och möjligheter i denna process. Kontroll är nog A och O i detta fall. Kontroll över inköp, arbetskostnader, ledtider, utförande med mera. Det är svårt att hinna med detta när bägge heltidsarbetar. Vi har det i alla fall och vi har just
25 svar · 3,3k läst
M
mgb62: Hej alla som svarat. Huset är tänkt att byggas i Bergslagen i Fagersta Kommun. Tack för tipset om Lövsta trähus. Jag ska kolla. Ang. vår familj så har vi tre barn varav vår yngsta dotter är 16. De andra två har redan flyttat ut. Till barnbarnen bygger jag friggebodar alteftersom... Jag har inte riktigt kommit underfund med hur detta funkar därför blir det så här att man svarar alla
6 svar · 2,7k läst
E
emyran: Du sågade dem lika som Sverker gör alltså ;D Vem blev den lyckliga vinnaren? :)
31 svar · 4,5k läst
C
Craxen: hmmm eller så är det bara jag som inte har insett vad det kostar att bygga ett... ja ja upp ska det ialla fall.. Får väl ta o extra knäcka lite på McD om det skulle springa iväg allt för mycket
10 svar · 745 läst
C
Craxen: kolla på västkuststugan, dom levererar bla endast stomresta hus. http://www.vastkuststugan.se
2 svar · 867 läst
C
christos: Jag undrar om någon har erfarenheter av Roslagsbyggare? Jag har en källa med positiva erfarenheter, men vill ha lite mer kött på benen helt enkelt.
0 svar · 2,9k läst
KarlXII
KarlXII: Visst är det så. Och för att EN tillverkare har dåligt med jobb så behöver det inte vara en indikator för att hela branschen går dåligt.... ;)
7 svar · 2,7k läst
B
Biltema4ever: [citat] Vi är ganska nöjda med vårt Ekohus (från Uppsala), åtminstånne rent tekniskt och utseendemässigt. Genomgående håller material och konstruktion ganska god standard vad vi kan bedömma. Däremot kan man inte påstå att deras ekologiska profil ger en korrekt bild. Visserligen används träfiberisolering som standard men mineralull är ett alternativ som kan fås om man vill.
4 svar · 1,4k läst
O
ostni: Hej! Är det någon som har erfarenhet av eksjöhus och deras serie "Egna Hem"? Vi har funderat på Sunnanvind - är det någon som har byggt detta och har ngt pris på detta, vad ingår etc? /Nybyggarna
0 svar · 1,4k läst
P
paab: [citat] Lappli husen är väldigt fina, och det visar sig på priset också. Jag fick ett pris och dom ligger på ungefär på mellan 6-850 000 beroende på modell. Det är en byggsats du får, huruvida det är med stomresning eller inte kommer jag inte ihåg, men det ingår inga vitvaror, golv, tapeter osv. osv. så priset rusar iväg ganska rejält. Vad gäller Stockholmo och pricken på kartan
7 svar · 1,2k läst
J
Jenny72: Jag har varit på en visning av ett Hjältevadshus, modell Björken. Om jag inte missminner mig kostade tomten i det fallet ca 250 000:- och den totala kostnaden (inkl tomt och allt) var på drygt 1 900 000:- . Då var undervåningen inredd och klar och de hade köpt till en "byggsats" till övervåningen för att färdigställa själva. En carport med förråd hade de också i detta pris.
1 svar · 1,4k läst
L
Lill: Jag har faktiskt varit med om att se folk klampat in på visning utan att ta av skorna så de så >:(
5 svar · 2,4k läst
G
General_Failure: [citat] Det kan nog finnas en del fördelar med att hussäljarna är anställda av husföretaget de säljer för. Företag brukar vara mycket snabbare med att åtgärda misstag som deras egna anställda ställt till med än icke anställda som jobbar åt dem. Men risken för att blir lurad finns förstås i vilket fall som helst.
5 svar · 2,3k läst
H
hasse_f: Mitt exempel på en månads ledigt var just det; ett exempel, mest för att förtydliga. Självklart tar det längre tid än en månad om man är ensam. Men om man antar att man behöver lägga 210000 (som cams gjorde) får man för samma summa 15 månaders motsvarande "egen arbetstid"! På 15 månader hinner man med en hel del! Låna upp motsvarande extra pengar så gör du ingen ekonomisk
21 svar · 1,3k läst
L
Lill: Hade lite kontakter med LB för en tid sedan. De har ju en lågprisserie ( ugglan) som jag tyckte låg jättebra i pris. Mycket för lite pengar. Sedan fick jag pris på ett annat av deras hus...(dock ej ärlan)och blev besviken det var dyrt tyckte jag. Men sägas bör också att detta bara var en snabbuppgift. Jag kollade inte så noga material, standard osv på det dyrare huset.
0 svar · 806 läst
Sweli
Sweli: Vi ritade huset själva och priset för att ta fram bygglovsritningar och konstruktionsritningar ingick i priset. Alla ändringar vi gjorde (som var väldigt många!) allteftersom vi kom på nya lösningar ingick i priset. Det är ett väldigt bra sätt att bygga "arkitektritad", att använda hustillverkarens arkitekter.
2 svar · 2,0k läst
B
BoByggarn: Prova denna länk http://www.honka.com/svenska/index.htm
0 svar · 6,6k läst
N
Nybyggare: Är man ute efter att göra mycket arbete själv skall man säkerligen undvika något av husföretagen som säljer modulhus, d.v.s. färdigbyggda husmoduler i fabrik. Älvsbyhus är ett standardhus med prislappen satt därefter, få tillval och avvikelser från standard blir snarare besvärligt än besparing ur deras perspektiv.
0 svar · 2,7k läst
A
asa365: Någon som har erfarenhet av Fiskarheden ? Vi är i byggahustankar och försöker att reda lite i hustillverkardjungeln. Ett kriterium är lågt pris - helst naturligtvis i kombination med bra kvalité. Frågan är om detta går att kombinera. Synpunkter? asa 365
0 svar · 2,1k läst
N
Nybyggare: Helt objektiv är jag förstås inte, man hör det man vill höra men jag kan bara instämma i vad lindis säger. När vi talade med olika banker så fick vi bl.a. höra att Älvsbyhus byggkalkylker brukar sällan spricka. I vårt fall har det post efter post visat sig att vi ligger i underkant gentemot kalkylen, detta gör att man slipper besvikelsen över att kostnaderna skenar iväg. Det enda
5 svar · 2,9k läst
H
Humlan: Öhhh... tå??? Mina är intakta... ;D
16 svar · 4,3k läst
Sweli
Sweli: [citat] Det är många som har gjort arbetet att leta och be om offerter och jämföra. Använd "search" möjligheten och läs, det finns otroligt mycket nyttigt här på forumet. Både priser och erfarenhet. Lycka till!
1 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.