Hej,

Jag undrar speciellt hur ni som bor i ett Kärnhus upplever ljudmijön i den öppna delen och det är några problem med uppvärmning/ventilation på vintern respektive sommaren? Kan tänka mig att det kan bli lite kyligt på nedervåningen vintertid och väldigt varm på övervåningen på sommaren, stämmer det?

Mvh / Fredrik

Jag bor i ett tvåplans Kärnhus. Ljudnivån är inte farlig tycker jag, men så har vi inte heller något öppet allrum där en tv kan stå och bröla utan alla rum på ov. har dörrar som man kan stänga. Vi har valt att ha sep. tv-rum bredvid vardagsrummet i stället. Däremot har vi en flygel där och den hörs ju rätt bra.... men det är ju oundvikligt. Köket har vi lagt längst hela kortsidan och det är öppet mellan hall, vardagsrum och kök. En fantastisk yta där det inte är mer stojigt än det var i vårt förra - lite mer traditionella hus.
Vi har bott i huset sen i juni och vad gäller ventilation har vi inte haft något problem - samma temp i hela huset mao. Det är ett kanonhus fyllt med ljus och det är underbart att komma hem efter jobbet. ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.