G
General_Failure: Det var nära att vi valde ett plusshus och jag har läst på en hel del om dem. Tittar man på leveransdeklarationen så är deras hus väldigt, väldigt nära Myresjöhus. Plusshus har något bättre innerdörrar än Myresjöhus som standard men annars är det precis samma sak som man får. Prismässigt är de inte särskilt mycket billigare eller dyrare än de flesta andra. Men billigare än
2 svar · 796 läst
N
Ninni: Höner kostar 856500:- det är huset färdigmonterat, men sen tillkommer förarbetet till grunden, gräva och dränera och där kan ju priset variera beroende på hur mycket grävaren tar och vad sand,makadam mm kostar älvsbyhus tar ca: 170000:- för detta men vi fixar det själva och betalar inte alls så mycket. / Ninni :)
9 svar · 1,4k läst
M
mariana: Hej, Jag är ny här, har iof varit och kollat några ggr. förut, men första gången jag kommer med ett inlägg. Tänkte fråga om någon av er har hört något om IPARS - Lättiska trähus. Vi funderar på att låta dem bygga vårat arkitektritade hus. Inga svenska leverantörer kan ge oss det huset för så lågt pris. :-/ Hälsningar Eira
0 svar · 1,2k läst
C
cattis: Hm man kan väl misstänka att anebyhus inte kollar upp sina säljare... åtminstone inte i nacka el uppsala
7 svar · 4,0k läst
G
General_Failure: [citat] Det har du väl rätt i. Våran bank sa faktiskt att om man var typ VD på SAS eller liknande så fick man något bättre villkor. Jag tror ändå att för alla medelinkomsttagare och de flesta höginkomsttagare så skiljer det max en tiondels procent.
5 svar · 2,5k läst
G
General_Failure: [citat] Ok. Jag tänkte att det kanske var mer ekonomiska aspekter som gjorde att ni ville bygga ett parhus. Hade det varit det vore det nog bättre att stycka av tomten. Man kan ju få en hel del för en tomt i Knivsta... Vårat hus kommer från Vallsjöhus. Vi har ritat det själva men stulit många idéer från Myresjöhus modell Klockaregården. 1650' kr hade de kostat när vi flyttat in
3 svar · 9,1k läst
A
andersbyggahus: Titta på www.smalandsvillan.se så får ni en uppfattning om priser och utgångsstandard för hus med inredningsbar övervåning. Enkelt och komplett.
5 svar · 1,8k läst
J
JanneG: Fantastiskt! Verkar ju lovande... :-/ Janne
2 svar · 1,7k läst
I
Idalind: [citat] Åh, vad härligt det måste kännas!! Jag skulle stå och stirra på mitt underverk en hel dag i sträck om jag vore du! Måste verkligen vara en speciell känsla att från en idé via planering och ritningar äntligen se ett resultat! Grattis!
38 svar · 6,0k läst
A
andersbyggahus: [citat] Precis. Jag ringde på lyckan och då var erjudandet 635 kkr för husbyggsatsen om man gick på konceptet. Då ingick ingen golvbeklädnad. För 710 kkr fick man huset med "ordinarie anpassningsmöjligheter". Som sagt: Lågt pris på grund av att de behöver bara en burk tipp-ex, så att de kan ändra köparens namn på alla ritningar...
5 svar · 1,2k läst
V
vonSassen: ;) Det finns säkert mer att läsa om detta Under gruppen EKONOMI OCH JURIDIK hälsar Helena ....... S...... S..... :D
7 svar · 1,1k läst
M
music_maestro: Nej nu är det dax att kliva fram ur vår mörka vrå.. jag jobbar på hemsidan.... det blir en något förenklad version med färdig layout då jag har noll koll på html prgramering och inte hade tänkt lägga någon tid på att plugga in den kunskapen. apropå det! hur göra man för att infoga en bild i ett sånt här inlägg, måste man ha bilden liggandes på nätet för att få in den? man
8 svar · 815 läst
T
toka: Leta gärna upp några gamla länkar och/eller namn på husföretag i utlandet! All info är uppskattad. Har själv oxå kikat på Estland.
3 svar · 4,3k läst
O
Optimist: Jag har fått prisuppgift 25000 extra för ryggåstak på Lyckan
5 svar · 1,2k läst
J
Jonte: [citat] Välj Eksjöhus...det gjorde jag ;D
12 svar · 3,1k läst
Y
ymca: Det beror nog på hur mycket tomten är värd? En tomt kan ju kosta allt ifrån nästan ingenting till två miljoner...
1 svar · 3,4k läst
C
Conny_P: Tänkte bara ge ett litet tips: Lockpanel/herrgårdspanel osv. En idé som kan vara bra är att ha s.k. "musklossar". (Om man vet att det finns möss där man bygger) Det är klossar som sätts under locket i nederkant, så att möss inte ska kunna springa i väggen. Dessa ska dessutom inte spikas igenom (spricker), utan ska fungera som en byrålåda (så den tätar ordentligt, kilas fast) med en
9 svar · 6,9k läst
A
andersbyggahus: Kontrollera vad du förbinder dig med din underskrift i nuläget. Om allt går åt h-e kan det vara bra att känna till vad som gäller. I vårt fall till exempel innebar köpekontraktet i praktiken endast att vi beställde byggnadslovshandlingar för 10000 kronor. Om byggnadslov eller erforderliga banklån inte erhålls, gäller inte kontraktet längre. Sedan skriver man i vårt fall på ett
2 svar · 778 läst
G
Gunsan: Det är inte lätt. här går jag och velar och säger att vi skall ha ett en plans men det är ju 1 1/2 plans vi kikar på i storleken 130-150 kvm. LB hus hade tydligen ett pris på Kattugglan som var skapligt sen var jag faktiskt i kontakt med Myresjösäljaren i stan som hade bra priser. Frågade honom hur det var med kvaliten man har ju läst på den där kvalitetsansvarigas sida typ... han
11 svar · 1,7k läst
V
vonSassen: ;) Ja, inte fanns Sverige Stugan med, så de kan ju inte va dom som har gjort den här tavlan i alla fall! Dom gör egna utan att blanda in andra! ::) Helena med den fortfarande fuktiga... Sverige Stugan
5 svar · 6,8k läst
C
CaJa: Jag lyfter tråden... Jag är också intresserad om någon har någonting att säga om Komfortvillan - de bygger ju bland annat stenhus. Husbyggar-erfarenhet efterlyses! Eller någon som "synat dem i sömmarna"?? Eller hört nåt?
1 svar · 2,9k läst
I
Idalind: Vi har också varit i kontakt med ArkenHus. Fick ett mycket gott intryck av företaget. Exklusivt, hög kvalitet, professionellt... Förvisso mycket pengar per kvm - men det ser ut att vara värt det. Vi har dem fortfarande på vår lista.
1 svar · 2,2k läst
J
Janne_B: Sprang på ett par i skinnbranchen på Kastrup härom veckan. De kom oxå från Eksjö. De hade byggt 2 Eksjöhus och om de bygger igen så blir det .... Eksjö. Men det är ju klart, i Trollhättan köper 70% Saab. men det säger ju inte ngt om kvaliteten, bara mentaliteten. ::)
7 svar · 1,3k läst
O
Optimist: Jag var på mässa med IVT härom helgen. Vi har IVT 490 på vårt hus också och jag kollade om det gick att bygga till med extern värmekälla och sådär. Fick mail av dem vad man skulle tänka på och även en ritning om man vill ha solenergi osv. Dessutom frågade jag om reservdelar och garantier osv. Vad som gällde liksom... Min pappa som är VVS:are och har lite kontakter han sade att
53 svar · 5,3k läst
M
Mimto: Har tyvärr inte kalkylen framför mig. Sitter på jobbet och kalkylen ligger hemma. Lägger in det i helgen.
2 svar · 885 läst
L
Lill: [citat] Tänk så ofta man sett här på forumet att säljarna är ena riktiga puckon...va trist för husleverantörer med bra hus att det ska spricka på att säljarna inte gör sitt jobb..eller gör det oproffsigt.. >:(
5 svar · 3,2k läst
A
Anders_G: Finns det någon som har ett pris på ett hus från Värsåsvillan
0 svar · 2,8k läst
J
Jonte: Visst höjer dom, men jag tror att det ofta går att avtala bort dessa. Jag dealade bort höjningar under resans gång innan vi skrivit på och kör fortfarande på en gammal prislista från hösten -02. Lycka till! :)
7 svar · 1,7k läst
Sweli
Sweli: Sabina, det har jag gjort ;D
7 svar · 2,6k läst
J
Joppe23: Mycket tack till alla svar! :D
6 svar · 3,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.