Någon som bygger eller har byggt - erfarenheter?

Ni som tittat på dem och valt bort dem - varför?

Vore välllldans hyggligt om någon iddes svara!

(Har sökt på forumet och hittar inte mycket konkret)

Jag vill också gärna ha information ang. A-hus...

Jag har själv nu varit på möte. Lite nytt fick jag veta.

Det är öppna för individuella anpassningar bjuder på planlösningförändringar. Inga restriktioner som Modulent eller Älvsbyhus. Tror även man fick välja vilket slags tak man ville. Och de har lite speciella paneler som attraherade mig.

Utgångsstandard där kakel/klinker, 14 mm ek, ask eller björkparkett, centraldammsugare, golvslingor, träluckor, Siemens maskiner, Marbodal Rondo i kök och toa, osv ingår. Mellanbjälkslag isolerat 45 mm.

Tror de ligger i samma division som Trivselhus. Han sa några saker som Trivselhus inte har, som A-hus har som standard, och några lösningar som A-hus har bättre (minns inte allt, men kring fönstrena: TH har mdf-board som suger åt sig vatten om man råkar få översvämning i blomkrukorna, sen var det nåt med riktigt träbjälklag om det var i taket eller?). För den skull inte sagt att ex Trivselhus har andra saker som är bättre än A-hus...

Jag tyckte deras Tanums-fönster var snygga... med lite profil på kanterna. Sen vet jag inget om Tanums fönsterkvalitet.

Eftersom de inte har något hus som passar oss exakt (vi vill ha ett sluttningshus med ingång nere och i norr) så räknande vi på Borgvik som spekulation.

Utgångpris i standardutförande: 2.126.000 inkl grund.
Tilläggskostnader i runda slängar:
Träinnertak 250 kr/kvm gav 50.000 kr
Bastu ca 25-30'
Rostfria vitvaror: 25'
Board innanför gipset i innerväggarna, material+arbete; 30-35'
Färgade utsidor av fönster: 20'

Om man gör tapetsering (och spacklingen) själv: minus 50-60'

Alla priser är räknade på Borgvik som är 191 kvm, sluttningshus. Och Stockholmsområdet.

De ger ett gott intryck. Deras visningshus på HusExpo är Edsviken. (För öppet mellan våningsplanen för vår smak, ifrågasätter hur funktionellt det är... Kanske om man inte har barn.)

Vore bra om någon fler kunde tillägga sina intryck eller erfarenheter om A-hus (som INTE ska förväxlas med Anebyhus. Dock är det en förkortning av Annebergshus).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.