J
jannis1954: Hej! Jag har rivit en vägg. Därför saknas nu några brädor golv "mitt i golvet". Det jag söker är ett ca 15 år gammalt Pergo Boklaminat. På baksidan av brädorna står ett nummer; PERGO 203364. Skulle Du ha minst 4 sådana bräder liggandes, så vore jag väldigt glad om Du kunde höra av Dig. Kan även nås på 070-3646560 Hoppas på tur! Jan
0 svar · 2,2k läst
N
NisseGurra: [citat] Jo... häller man på ren sprit så kan ju ångorna ge en angenäm upplevelse  ;D
2 svar · 1,9k läst
C
Re:
Ceja: Ok....????
1 svar · 1,5k läst
C
Re:
1 svar · 1,5k läst
Sweli
Sweli: Jag var lite osäker att lägga klinker på hela bottenvåningen. Första veckan när vi flyttade in hade jag jätte ont i föterna. Men sen försvann det jätte fort. Nu tycker jag faktiskt att det är skönare att gå på golvet på bottenvåningen än att gå på parketten på övervåningen. Det är en stor skillnad. När man går på bottenvåningen känner man värme i fötterna, det gör
4 svar · 2,5k läst
S
Snigel: Vi har lyckats få ett hål på ca 1x2 cm i vårt eklaminatgolv, och jag har hört att det ska finnas nåt att fylla i....liksom flytande trä/laminat/tjofräs så att det inte kommer att synas så väl. Nån som testat detta och tycker att det funkar? Vart kan man köpa det? Golvet är inköpt på Byggmax och jag tvivlar på att de har det.
0 svar · 1,7k läst
A
AndersG: En cm per vecka sade våra byggare.
2 svar · 1,3k läst
M
Mangelito: Tillskjutande markfukt? - Absolut ;D Dock inte sedan jag dränerade och isolerade källaren. Jag kör som jag tänkt. Stora plattor och bred fog Tack!
3 svar · 3,1k läst
T
tiggre: skulle knacka bort så mycket som möjligt, sen på med hönsnät... och sen köra fiberarmerat flytspackel just in case... (har gjort så direkt på trägolv här hemma, och har funkat utmärkt)
1 svar · 3,0k läst
K
kinnhov: Jag kollade faktiskt upp detta hos en glasmästare. Vi hade en yta ungefär 1x1 meter och det skulle kosta runt 6000 kr. Glaset skulle vara skottsäkert pansarglas. Sen kom själva arbetet till, för tydligen var det inte att bara smälla dit glaset. Det blev dyrt!!!
6 svar · 8,2k läst
Macke202
Macke202: Japp det blir det... Nivells fläktsystem. huset är på ca 90kvm eftersom badrumsgolven är gjutna ända upp och fläkten är anpassad för 100kvm så det ska nog funka fint. På torsdag ska vi försöka få till att Anticimex, "Fläktfolket" och vår snickare möts i huset för att stämma av att allt ser bra ut och snickaren ska få reda på hur han kan regla golvet för att det ska bli bäst
3 svar · 5,9k läst
Jesca_j
Jesca_j: Det som fanns i värmegolv till Älvsbyhus var komfortvärme i badrum. I alla fall enligt deras säljare. Svar ja, det är el-golv.
1 svar · 1,6k läst
E
ekaxsve: HA! Se så fel man kan ha! Informationen kom från en kille i nå´n monter. Kakelhuset ,kakelpalatset eller något sådant. Hur f-n kan han säga då att det blir blankare ju mer man går på det...?? Han var säkert PRYO och stod och spanade efter tjejjer och käkade gratis jordnötter! ;D ;D
6 svar · 6,5k läst
P
PatrikJ: Hej Gutte Själv har jag precis fått mina gamla stavparkettgolv i fiskbensmönster slipade i min lägenhet och det ser grymt bra ut. Jag har visserligen detta golv i hall plus i angränsande vardagsrum och matrum så det ser enhetligt och fint ut. I sovrum o kök ligger det nåtad furu som jag oxå diggar! Jag förstår att du vill ha en viss enhetlighet men den kvalitet som ditt golv har är
17 svar · 11,1k läst
G
General_Failure: [citat] Nej, det var inte fiskbensparkett. Men det jag menade var att det finns en gräns för hur många gånger man kan slipa parketten och jag överskred den gränsen när jag slipade golvet. Jag lyckades "rädda" golvet men det var ju ändå lite väl tunt. Med tanke på allt jobb det var så hade det varit enklare och ungefär lika billigt att lägga ett nytt parkettgolv. Om jag skulle göra
3 svar · 8,3k läst
DragonLady
DragonLady: [citat] Kutym o få ´spetor i tassarna´(flisor säger vi ;D ) tycker väl bara din ovän. ;) Det e väl med andra ord ingen vettig människa som lägger ´spetor upp o det släta ner... ::) ???
2 svar · 4,8k läst
A
AndersG: Vi betalade ca 30 euro/m2, med dagens kurs är det ca SEK 270. Det var frågan om 14mm klick. Se annars tråden nedan.
1 svar · 4,1k läst
M
mrzigzag: jo jag vet... jag tror det blir laminat golv i hallen och kanske sovrummet... förutsat att det är så pass mycket billigare så det motiverar laminat golv.
2 svar · 1,6k läst
H
hany08: Hej En del proffs använder vanligt margarin när de slipar golv. Testa detta!? /Hans
10 svar · 8,3k läst
D
devnull: Varför skulle inte golvet andas om man använder primer? Finns det icke diffusionsöppen primer (fuktspärr)? Vanlig primer som t.ex. Optiroc MD 16 är enligt tillverkaren diffusionöppen.
4 svar · 4,4k läst
Linska
Linska: [citat] Tack för ditt svar! //Malin
5 svar · 24,4k läst
morsan
morsan: Efter att ha brutit upp golvet i tvättrummet för att få in en golvbrunn vid tvättmaskinen ska vi lägga in en våtrumsmatta. Golvet vi bröt upp bestod av råspont, masonit och en vanlig plastmatta, nu blir det råspont, masonit och våtrumsmatta. Masoniten var lagd med den släta sidan mot råsponten. Finns det någon anledning till detta? Blir våtrumsmattan slät om den "ruggliga" sidan
0 svar · 6,0k läst
E
eson: Klart man kan men inte om man vill att det ska hålla :o Så använd fix det är min rekomendation ;D
1 svar · 3,0k läst
P
Pure: Vad gäller Dinesens golv tror jag att det börjar nånstans på 800:-/kvm, och sen fortsätter det bara uppåt... Vad var det för golv du hade hittat thrax?
3 svar · 4,5k läst
M
Mjölnaren: Jag har fundrat på golv från dom här: http://www.rickeby.com/ Vet dock inga priser ännu........
1 svar · 2,5k läst
Linska
Linska: [citat] Enligt det senaste nr av Allt i hemmet kostar de enfärgade (nya kollektionen) utan "ringar" ca 200 kr/kvm. Det låter nästan för bra för att vara sant! Sen antar jag att de trappanpassade kan kosta lite mer... Uppdatera gärna. Är själv lite nyfiken på gummigolv. Mvh // Malin
4 svar · 4,7k läst
A
ama: Laminat har vi bara som golv i friggeboden, resten av huset går mot riktigt trägolv eller parkett. Mycket trevligare för fötterna med trägolv. Trä åldras bättre än laminat är ett av våra argument. /ama
9 svar · 3,8k läst
Jesca_j
Jesca_j: Parkett är ett golv med slityta av trä. Tarkett är ett golvfabrikat.
1 svar · 1,4k läst
Macke202
Macke202: Cottonfield: La du nivellgolvet själv med ventilation o så? Vi ska byta golvet i flera rum till just Nivell o har tittat o pratat med folk o det verkar görbart (har inte tummen mitt i handen). Men erfarenheter är välkomna! -=RED=- Har lejt ut det nu eftersom säljaren gick ner fullpris på jobbet. Tänkte dokumentera hur det hela fortlöper så fort vi kommit in i huset.
3 svar · 4,7k läst
K
klos: Lutar åt Nordic ändå, just nu säljer Bauhaus ut det limmade Nordic-golvet för 129:-/kvm (de kommer nu också med klick-fog), Kährs Linnea är nästan dubbelt så dyrt med normalpris på Beijers...
3 svar · 1,7k läst
M
Mady: Svänge förra veckan förbi Byggmax och såg deras perkett golv, såg helt okej ut vilket väl alla parkett golv gör som nya. Det jag reagerade på var att de hade 15 mm mot tarkett, pergo osv som har 14. Nu är ju inte en mm så mycket men ändå... Någon som har erfarenhet av dessa golv?
3 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.