Jag skulle vilja ha en del av golvet i antingen glas eller plexiglas, är det någon som vet nåt om detta.
 
Hej!
Jag har sett det på ett ställe på Ulvön i en liten restaurang. Tjockt glas, ca 1 kvm, på golvet i restaurangen. Den var belägen vid havet så i glaset kunde man se havsbotten!
 
:) Jag har haft denna fundering själv och då hade jag tänkt ha glaset i mellanbjälklaget, så att man kunde se om det var tänt på loftet!

Det borde ju inte vara svårt att fälla/lägga in en bit i ett golv, men ska man ha det över en större/bärande del kanske det blir lite svårare (och dyrare)

Men det finns många byggtekniska medlemmar här som säkert kan svara på den saken

Helena med
Nationalschabraket
 
Vi hade en glaslucka i köket ner till den gamla matkällare. De hade använt den som vinkällare på 80-talet. Det var riktigt glas, plexi blir lätt repat. Den var dock tung (120 kilo 5 lager pansar isolerglas), vi var fyra starka killar som fick bära bort den förra veckan när vi använde hålet i källaren för ventilationsrör istället.

plexi
 
Hur stor var detta pansarglas????

Jag skulle vilja ha en glasruta mellan överväningen och ner till hallen.. I och med att jag har glasparti på överväningen kommer detta nästan att fungera som en taklampa.... Rummet under är en liten hall....

Vad för glas skall man använda????
Har tänkt mig 50x50cm
 
emwroba skrev:
Hur stor var detta pansarglas????
Luckan var ca 1,2x1,7m.

mvh plexi
 
Jag kollade faktiskt upp detta hos en glasmästare. Vi hade en yta ungefär 1x1 meter och det skulle kosta runt 6000 kr. Glaset skulle vara skottsäkert pansarglas. Sen kom själva arbetet till, för tydligen var det inte att bara smälla dit glaset. Det blev dyrt!!!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.