Hej!

Jag har ett risigt gammalt cararragolv som ligger i köket (ca7m2 i en bostadsrätt fr 1910). Plattorna är delvis spruckna och sitter ibland helt löst. Om man lyfter upp en lös platta verkar det som om det ligger, lite märkligt nog, ett betonggolv under (med sprickor i). Nu är frågan: Jag vill plocka bort de gamla marmorplattorna och lägga nya klinker. Hur göra?

- Kan man spackla i sprickorna och sen köra på flytspackel?
-Behövs flytspackel över huvud taget?
-Tror ni att man får bort allt sittande gammalt sättbruk?

tack,tack
 
skulle knacka bort så mycket som möjligt, sen på med hönsnät... och sen köra fiberarmerat flytspackel just in case... (har gjort så direkt på trägolv här hemma, och har funkat utmärkt)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.