Ska på att klinka källargolvet i min kåk från 1942. Dränerade om och isolerade källaren i somras. Tyckte mig läsa att det inte rekommenderas större plattor än 20x20. Hade tänkt mig lägga 30x30, och med väl tilltagen fog.

Åsikter om detta. Någon som har fått problem pga för stora plattor?
 
Anledningen skulle vara att golvet blir för tätt.
 
låter inte troligt...?

gör fogen lite bredare då? blir ju samma area hursom då?

är ju fogen som andas om du har glaserade plattor...

har du sett tillskjutande markfukt tidigare i källaren?
 
Tillskjutande markfukt? - Absolut ;D

Dock inte sedan jag dränerade och isolerade källaren.

Jag kör som jag tänkt. Stora plattor och bred fog

Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.