2 544 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Vilket golv till platta med värme?
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Vilket golv skall man välja till platta med värmeslingor?
Ska man ha ett annat slags golv till övervåningen som är utan golvvärme?
Jag vill helst ha ett ljust golv av ask eller något, men vilket märke/ sort skall jag välja?
Ska man ha ett annat slags golv till övervåningen som är utan golvvärme?
Jag vill helst ha ett ljust golv av ask eller något, men vilket märke/ sort skall jag välja?
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Man kan ha i princip vilket golv som helst på en platta med golvvärme. Det man ska undvika är att ha massiva trägolv som är tjockare än 21 mm för de isolerar så att värmen har svårt att komma upp i rummen.
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Ja det e ju snyggt med klinkers men har man gått på det ett tag så får man väldigt ont i ben o fötter, även om man har skor på sig.
Jag var lite osäker att lägga klinker på hela bottenvåningen.
Första veckan när vi flyttade in hade jag jätte ont i föterna. Men sen försvann det jätte fort.
Nu tycker jag faktiskt att det är skönare att gå på golvet på bottenvåningen än att gå på parketten på övervåningen.
Det är en stor skillnad. När man går på bottenvåningen känner man värme i fötterna, det gör man inte på parkett på samma sätt.
Så nu har vi tagit bort parketten från vårt sovrum och ska ersätta den med klinker. ;D
Det blir klinker i sovrum, klädkammaren och badrummet som är i suite.
Inte bara att det blir vackrare rum, det blir också ljusare.
Resten av övervåningen ska vi ha kvar parketten.
Inspirationen kommer från Provence 8)
Första veckan när vi flyttade in hade jag jätte ont i föterna. Men sen försvann det jätte fort.
Nu tycker jag faktiskt att det är skönare att gå på golvet på bottenvåningen än att gå på parketten på övervåningen.
Det är en stor skillnad. När man går på bottenvåningen känner man värme i fötterna, det gör man inte på parkett på samma sätt.
Så nu har vi tagit bort parketten från vårt sovrum och ska ersätta den med klinker. ;D
Det blir klinker i sovrum, klädkammaren och badrummet som är i suite.
Inte bara att det blir vackrare rum, det blir också ljusare.
Resten av övervåningen ska vi ha kvar parketten.
Inspirationen kommer från Provence 8)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden