De som har byggt vårt altangolv har lagt trallbrädorna olika. En del brädor har lagts med kärnsidan nedåt och en del har lagts med kärnsidan uppåt. Det verkar också som endast ena sidan av brädan är fasad (hyvlad) vilket innebär att den ohyvlade sidan i många fall ligger upp.
Är det någon som vet om det tillhör kutym att lägga altangolv på detta sätt?
 
Man brukar lägga den hyvlade sidan uppåt. ::) Framförallt för att slippa få spetor i tassarna. :)
 
Jonas E skrev:
De som har byggt vårt altangolv har lagt trallbrädorna olika. En del brädor har lagts med kärnsidan nedåt och en del har lagts med kärnsidan uppåt. Det verkar också som endast ena sidan av brädan är fasad (hyvlad) vilket innebär att den ohyvlade sidan i många fall ligger upp.
Är det någon som vet om det tillhör kutym att lägga altangolv på detta sätt?
Kutym o få ´spetor i tassarna´(flisor säger vi ;D ) tycker väl bara din ovän. ;)
Det e väl med andra ord ingen vettig människa som lägger ´spetor upp o det släta ner... ::) ???
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.