J
Jocu: [citat]
7 svar · 7,3k läst
·
G
gaia: slarvigt målat bidrar till den ofräscha intrycket. Tycker om din klinker med tillhörande golvsockel av samma serie som kan bidra till kvalitetskänsla om det blir rensat. Om du inte vill slaska med kaustiksoda= natriumlut så föreslår jag att skura med en vanlig såpa. Man kan ta bort målarfärg med den tjocka varianten av såpan om du kletar den på fläckarna och täcker över med
4 svar · 4,1k läst
·
P
PB87: Är med största sannolikhet en flotex matta eller plattor från forbo. Å
3 svar · 4,0k läst
B
Bråkis: Hej. Mycket nöjd. Nu efter 7 år med små barn är det dags att olja igen på vissa ställen. Jag tänkte nog ta en stor slip/polermaskin och gå igenom med ett slipnät för att få bort mindre repor och märken. Ja, tydligen har jag tre lager av någon annan olja som extra skydd. Det hade jag glömt. Kan dock inte säga med säkerhet vilken produkt det var. Jag är inte säker på om jag
88 svar · 58,9k läst
·
S
Smoothie: Inte exakt svar, men kanske kan ge lite inblick i hur tröskel sitter på plats? [MEDIA=youtube]kcB8o_sh944[/MEDIA]
2 svar · 1,9k läst
·
G
Gabsson: Har nu slipat och lagt Bona Intense primer samt 1 lager Bona Mega sidenmatt. Ska lägga sista lagret Mega idag. Blev lite ljusare än vad egentligen tänkt. Inte missnöjd men inte supernöjd heller. Kanske Bona Amber lack hade blivit bäst men den testade jag aldrig. Förhoppningsvis blir tonen lite mörkare med sista lagret topplack. Först slipa med 120-nät för ta bort resningar. [bild]
3 svar · 4,0k läst
·
M
maryåberg: Har haft precis samma problem med mycket kvistar, så pass stora så vi inte kunde använda rätt så mycket av det som levererades. Kundservicen var också dålig tyvärr. Golven (de som inte hade för stora hål och kvistar)är dock väldigt vackert.
11 svar · 11,9k läst
J
jonaserik: Programera vet jag inget om, går säkringen så är det kortis , ny termostat , är den rätt inkopplad , hur många tåtar ska kopplas in i den. Öppna en annan och kolla färgerna, alla är säkert kopplade med lika färger. Att använda en annan sektion går bra . börja med att koppla om termostaten och se ( finns kanske dioder som tänds vid aktivering i centralen ) fungerar det så bara
3 svar · 2,2k läst
·
S
SnickareHobb: I källaren har jag ett gammalt betonggolv där jag för ett år sedan gjöt in en golvbrunn. Där håller jag nu på och bygger bastu och hade tänkt få till fall mot golvbrunnen med hjälp av flytspackel. Hittade dock nu en video på youtube där dom använder weberfloor 318 snabbslipsats för att få till ett fall. Blev lite intresserad, då detta ser så smidigt ut jämfört med att
0 svar · 2,1k läst
Denniis
Denniis: [citat] Jag skulle aldrig lyfta trappan för att lägga golv under. Laminat kanske går utan problem, men parkett bygger mer samtidigt som att det rör sig mer. Lägger hellre lite extra tid på att kapa så ingen kvartsstav behövs.
7 svar · 9,6k läst
·
Jerka4152
Jerka4152: Tack för svar. Hydrofor Wellmate WM0235. Det är en enkel diskho med avlopp i rummet innanför entrén c:a 3 m från tanken. Annars är badet till vänster om entrén, med tvättställ närmast, sedan dusch och toa längst bort. Tvättstället är väl egentligen inte längre bort än diskhon.
2 svar · 2,2k läst
H
hempularen: Med källare under tror jag inte du behöver fundera på det.
2 svar · 1,1k läst
KJD
KJD: Tack. Dåligt formulerad fråga av mig där. Att det går förstår jag, min fråga är mer kvalitativ - blir det bra? :) Går det att få bra/blir det en tydlig kallfog som när man kallfogar betong i två olika gjutningar - eller är klinkerfogen så finkornig så det smälter ihop? Vi har plattor från samma bränning, och det är ändå melerat/nyanskillnader mellan inviduella plattor + fog
2 svar · 1,4k läst
S
Svartablixten: Pergo hade de mest naturtrogna vinylgolven som vi kunde hitta. Alla andra hade en typisk glansig yta, men Pergo skiljde sig verkligen upplevde vi. Bygger dessutom bara 4,5mm om jag minns rätt.
4 svar · 2,4k läst
K
krillov: [citat] Lite sent men tack för ditt svar! Det blev inget lumppapp tyvärr. Jag la renoveringsgolvet på det gamla och sen kom underlagsfoam och laminat. Jag limmade skivorna och lämnade mellanrum mot väggarna. Det funkar bra så länge. Ganska litet uttrymme och man går inte där ofta.
2 svar · 2,0k läst
A
Astrid Z: Vårt radhus från 1984 är byggt av spånskivelådor på plintar. Med åren har husdelarna satt sig vilket gjort att bl.a. golvet i köket lutar åt två håll för de flesta i BRFen. När vi nu lät renovera köket i januari bad vi därför, likt flera av våra grannar, golvfirman att flytspackla golvet för att fä en plan yta. Det är spånskiva i botten, ovanpå det primer och fiberarmerat
0 svar · 1,3k läst
·
D
DaDaniel83: Tack för svar! Det är glaserade plattor, så det är mest den som chippats.
2 svar · 934 läst
BirgitS
BirgitS: Välkommen till forumet! Om du har tänkt att lägga något klickgolv ovanpå och 2 mm är över det tillåtna värdet i läggningsinstruktion är det enklare med att jämna ut med hjälp av två resp. ett lager lumppapp. Lumppapp är 1 mm tjock.
1 svar · 2,1k läst
Tuppson
Tuppson: Hej, jag letar efter samma golvlist som i denna bild. Vet någon var jag kan hitta den? Har kollat överallt och hittar inte exakt samma.
0 svar · 1,1k läst
·
N
Nossungam: Fick ett golv inlagt av en firma för lite mer än ett år sedan. De gjorde ett väldigt dåligt arbete. Bland annat sviktade och knarrade golvet en del och låg utan någon distans mot vägg på flera ställen. Försökte dra detta med golvfirman och var på väg att reklamera arbetet, men av olika anledningar så orkade vi till slut inte med att dra i den konflikten, så vi landade i att vi
0 svar · 1,1k läst
·
B
b8q: [citat] Ja, det stämmer.
28 svar · 46,7k läst
·
S
sarrigato: Sorry för att jag väcker liv i en gammal tråd, men jag funderar på samma sak.... hur man ska fästa plywoodskivorna i betongen... som ni säger kan man ju skruva eller skjuta fast med bultpistol, men då sticker man väl likväl hål i plasten under, förlorar denna inte sin funktion då? Betongplattan är visserligen isolerad under, men alla riktlinjer säger ändå att man måste ha plast
7 svar · 2,9k läst
G
Grymsi: [citat] Ja, och han svarar att han kan flytspackla men jag får betala. När han lovat att det går att lägga golv direkt på betongen som nu inte går. Till det andra problemet är att under loften får det inte vara mindre än 2.1m i höjd enligt regler. Och här tabbade sig snickaren och det blir nu 206cm mellan gips och golv. men jag kontaktade kommunen och dom sa 3-4cm var okej med en
3 svar · 1,2k läst
·
H
Hejhej123451997: Mina ville inte lossa över allt med denna. I början gick alla hörn fint med barkjärnen sen de envisaste platserna fick bli pistol Underlaget är nu jämn de bara betong kvar. Så såg de ut innan och efter
19 svar · 34,8k läst
·
Zahira021
Zahira021: Vi håller på att renovera ett hus från 60-talet. Har rivit ner alla väggar och tagit bort golven ner till plattan i varje rum. När man rör mellan plattorna så kommer det upp en typ avloppslukt det stinker. Huset har krypgrund. Vi har tänk att lägga vattenburengolvvärme och ska ha flytspackel. Någon sa att det är vanligt att de luktade. Men jag tycker det känns fel. Är det någon som
0 svar · 1,5k läst
T
Tompafix: Det är den nya sorten som delar sig så att den fäster bättre ;)
9 svar · 9,2k läst
·
G
Gun123: Hur har det gått med golvet? Hittade du någon bra lösning?
2 svar · 3,9k läst
·
M
mojjen: Var idag själv inne och tittade på detta golv. Det verkar ju dock vara extremt liten slityta, bara 0.6mm, mot 3,5mm på ett forbo forshaga parkett i motsvarande prisklass. Även ett Barlinek hos Byggmax har över 3mm. Fanergolvet är därför inte slipbart utan skall ses om ett prisvärt alternativ till vanlig lamellparkett, enligt Kährs. Utifrån det så känns impexwood extremt överprisade.
5 svar · 4,9k läst
·
johannihleen
johannihleen: Hej, ni som har gamla trägolv hemma. Hur har ni behandlat dessa för att få just ert resultat? Tar gärna en bild och "recept". Lägger in bild som referens. Tack på förhand!
0 svar · 4,4k läst
·
X
xLnT: Vilka är före och vilka är efter? Jag ser faktiskt inte någon skillnad. Är det tänkt att ni ska ha detta som färdigt golv?
1 svar · 3,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.