Tjena!

Som rubriken lyder är jag ute och fiskar lite info om företaget Impexwood om någon använt deras produkter tidigare. Finns oroväckande lite att läsa om dom när jag googlar...

Har möjlighet att köpa detta 1-stavs ekfanérgolv till kraftigt reducerat pris:
https://impexwood.se/produkt/parkettgolv-ek-rustik-vit-lackad-1-stav-fanergolv-2/

Någon här som vet något om företaget och deras produkter? Är det bra grejer?

//Felix

• Gilla
Zedo
  • Laddar…
Janne Karlsson Janne Karlsson skrev:
impeXwood.se är en ganska ny webbutik. Den startades i juni 2020. Men företaget som ligger bakom det har mer än 40 år i branschen.
Vad heter det?

Janne Karlsson
Felix Barck Felix Barck skrev:
Tjena!

Som rubriken lyder är jag ute och fiskar lite info om företaget Impexwood om någon använt deras produkter tidigare. Finns oroväckande lite att läsa om dom när jag googlar...

[länk]

//Felix
Det heter Trä & Legoinvest AB

//Janne

Nja, jag skulle nog personligen vara lite försiktig att handla hos ImpeXwood om detta är bolaget bakom;
Diagram över ekonomiska nyckeltal för Trä & LegoInvest i Höganäs AB, med varierande staplar för åren 2015-2019.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Felix Barck Felix Barck skrev:
Tjena!

[länk]

//Felix
Hur gjorde du? Blev det ett köp?
Nån annan som lagt impexwood?

• Gilla
karlbrutal
  • Laddar…
Var idag själv inne och tittade på detta golv. Det verkar ju dock vara extremt liten slityta, bara 0.6mm, mot 3,5mm på ett forbo forshaga parkett i motsvarande prisklass. Även ett Barlinek hos Byggmax har över 3mm. Fanergolvet är därför inte slipbart utan skall ses om ett prisvärt alternativ till vanlig lamellparkett, enligt Kährs.
Utifrån det så känns impexwood extremt överprisade. De har ett listpris på över 900:- och ett "erbjudande" på 489:- i sin shop. Magkänslan, en firma som försöker få ett billigt golv att verka exklusivare än det är, genom att hissa prisbilden. Nog ingen slump att de säljer ut stora partier via psauktioner. som "överskott". Till rätt pris är det säkert inget fel på golvet. Men personligen skulle jag nog se det som ett lite exklusivare laminat. och då kanske värdera det i nivå med de billigare parkettgolven, mao drygt 200:-/m2 inkl moms.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.