Tjena!
Som rubriken lyder är jag ute och fiskar lite info om företaget Impexwood om någon använt deras produkter tidigare. Finns oroväckande lite att läsa om dom när jag googlar...
Har möjlighet att köpa detta 1-stavs ekfanérgolv till kraftigt reducerat pris:
https://impexwood.se/produkt/parkettgolv-ek-rustik-vit-lackad-1-stav-fanergolv-2/
Någon här som vet något om företaget och deras produkter? Är det bra grejer?
//Felix
Som rubriken lyder är jag ute och fiskar lite info om företaget Impexwood om någon använt deras produkter tidigare. Finns oroväckande lite att läsa om dom när jag googlar...
Har möjlighet att köpa detta 1-stavs ekfanérgolv till kraftigt reducerat pris:
https://impexwood.se/produkt/parkettgolv-ek-rustik-vit-lackad-1-stav-fanergolv-2/
Någon här som vet något om företaget och deras produkter? Är det bra grejer?
//Felix
Det heter Trä & Legoinvest ABFelix Barck skrev:
Tjena!
Som rubriken lyder är jag ute och fiskar lite info om företaget Impexwood om någon använt deras produkter tidigare. Finns oroväckande lite att läsa om dom när jag googlar...
Har möjlighet att köpa detta 1-stavs ekfanérgolv till kraftigt reducerat pris:
[länk]
Någon här som vet något om företaget och deras produkter? Är det bra grejer?
//Felix
//Janne
Hur gjorde du? Blev det ett köp?Felix Barck skrev:
Tjena!
Som rubriken lyder är jag ute och fiskar lite info om företaget Impexwood om någon använt deras produkter tidigare. Finns oroväckande lite att läsa om dom när jag googlar...
Har möjlighet att köpa detta 1-stavs ekfanérgolv till kraftigt reducerat pris:
[länk]
Någon här som vet något om företaget och deras produkter? Är det bra grejer?
//Felix
Nån annan som lagt impexwood?
Var idag själv inne och tittade på detta golv. Det verkar ju dock vara extremt liten slityta, bara 0.6mm, mot 3,5mm på ett forbo forshaga parkett i motsvarande prisklass. Även ett Barlinek hos Byggmax har över 3mm. Fanergolvet är därför inte slipbart utan skall ses om ett prisvärt alternativ till vanlig lamellparkett, enligt Kährs.
Utifrån det så känns impexwood extremt överprisade. De har ett listpris på över 900:- och ett "erbjudande" på 489:- i sin shop. Magkänslan, en firma som försöker få ett billigt golv att verka exklusivare än det är, genom att hissa prisbilden. Nog ingen slump att de säljer ut stora partier via psauktioner. som "överskott". Till rätt pris är det säkert inget fel på golvet. Men personligen skulle jag nog se det som ett lite exklusivare laminat. och då kanske värdera det i nivå med de billigare parkettgolven, mao drygt 200:-/m2 inkl moms.
Utifrån det så känns impexwood extremt överprisade. De har ett listpris på över 900:- och ett "erbjudande" på 489:- i sin shop. Magkänslan, en firma som försöker få ett billigt golv att verka exklusivare än det är, genom att hissa prisbilden. Nog ingen slump att de säljer ut stora partier via psauktioner. som "överskott". Till rätt pris är det säkert inget fel på golvet. Men personligen skulle jag nog se det som ett lite exklusivare laminat. och då kanske värdera det i nivå med de billigare parkettgolven, mao drygt 200:-/m2 inkl moms.
Klicka här för att svara
