11 906 läst ·
11 svar
12k läst
11 svar
BASECO Antik Vit
Hej alla.
E det någon här inne som har ovan nämnda golv i sitt hus,jag ska lägga plankgolv i mitt hus och tycker detta e jättefint,problemet e att hos butiken så ser man bara typ en m2 med golv,skulle vilja se typ ett helt rum.
Om nån vet nån bild så snälla lägg in den här


E det någon här inne som har ovan nämnda golv i sitt hus,jag ska lägga plankgolv i mitt hus och tycker detta e jättefint,problemet e att hos butiken så ser man bara typ en m2 med golv,skulle vilja se typ ett helt rum.
Om nån vet nån bild så snälla lägg in den här
Hej,
Hade samma problem i höstas - såg bara den fina bilden på Basecos hemsida.
Byggaffärerna här i närheten hade inga golvprov att visa.
Vad du än gör så försök att få se hur ett färdigt golv från denna fabrikant
ser ut innan du beställer.
Mvh. Jocke
Hade samma problem i höstas - såg bara den fina bilden på Basecos hemsida.
Byggaffärerna här i närheten hade inga golvprov att visa.
Vad du än gör så försök att få se hur ett färdigt golv från denna fabrikant
ser ut innan du beställer.
Mvh. Jocke
Vi har lagt detta i hela undervåningen, 100m2. Vi reagerade båda två på att det kändes vitare i butiken men när vi sen kollade på samma provbräda igen så visade det sig naturligtvis vara i princip samma färg.
Vi hade det bara framme rumsvis i samband med läggning, sen har vi täck med papp och masonit. Har redan glömt hur det såg ut, ser fram emot avtäckningen som kommer ske om någon månad eller så.
Vi hade det bara framme rumsvis i samband med läggning, sen har vi täck med papp och masonit. Har redan glömt hur det såg ut, ser fram emot avtäckningen som kommer ske om någon månad eller så.
Jag hade en golvproffs som lade mitt golv i december i gillestugan.
Vid montering av dom 6 första blankorna på bredden visade det sig att
ändorna var koniska mot varandra på fyra ställen. Golvläggaren tyckte
att vi borde sluta monteringen här och returnera alltihopa.
Jag hade i tanken bara att få golvet klart till jul och tykte att jag kunde leva med
dom skavankerna som syntes då.
När drygt hälften av golvet var lagt så blev det ännu värre. Då uppstod det
olika bredder på blankorna från samma paket. Den största variationen var
3,5 mm mellan plankorna (fuktiga) från nyöppnat paket.
Lade golvet ändå klart och hoppades efter tel. samtal till BASECO-
representanten att det skulle lösa sig när golvet torkar.
Men jag kan säga att det ser ännu djävligare ut just nu efter 2 månader.
Nu har även några kvistar börjat släppa.
Baseco representanten och försäljaren kan inte förstå att det uppstår
bredd skillnader.
Jag har fått viss kompensation men det räcker inte lång med tanke på
att titta på detta golv retar mig hela tiden.
Jag köpte 23 M2 och fick c:a 10 inplastade paket. Dom skall inte öppnas
innan strax före montering igentligen.
Plasten var inte hel i ett enda paket!!!!!
VARNING !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Om ni ändå tänker montera furugolv - Mät bredden på samtliga plankor
innan montering för att kunna reklamera dessa.
BASECO VILL INTE BYTA UT GOLV SOM ÄR MONTERAT !
Hälsn. En ytterst missnöjd och arg kund.:@
Vid montering av dom 6 första blankorna på bredden visade det sig att
ändorna var koniska mot varandra på fyra ställen. Golvläggaren tyckte
att vi borde sluta monteringen här och returnera alltihopa.
Jag hade i tanken bara att få golvet klart till jul och tykte att jag kunde leva med
dom skavankerna som syntes då.
När drygt hälften av golvet var lagt så blev det ännu värre. Då uppstod det
olika bredder på blankorna från samma paket. Den största variationen var
3,5 mm mellan plankorna (fuktiga) från nyöppnat paket.
Lade golvet ändå klart och hoppades efter tel. samtal till BASECO-
representanten att det skulle lösa sig när golvet torkar.
Men jag kan säga att det ser ännu djävligare ut just nu efter 2 månader.
Nu har även några kvistar börjat släppa.
Baseco representanten och försäljaren kan inte förstå att det uppstår
bredd skillnader.
Jag har fått viss kompensation men det räcker inte lång med tanke på
att titta på detta golv retar mig hela tiden.
Jag köpte 23 M2 och fick c:a 10 inplastade paket. Dom skall inte öppnas
innan strax före montering igentligen.
Plasten var inte hel i ett enda paket!!!!!
VARNING !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Om ni ändå tänker montera furugolv - Mät bredden på samtliga plankor
innan montering för att kunna reklamera dessa.
BASECO VILL INTE BYTA UT GOLV SOM ÄR MONTERAT !
Hälsn. En ytterst missnöjd och arg kund.:@
Öppnade du paketen strax innan läggning? Mina 67m2 har legat i 15 gradig värme i 2 veckor,jag tog in dem i huset i går och lade dem i mitt sovrum som pendlar mellan 18-20gr.Om en vecka börjar läggningen så jag hoppas ev.fukt e borta då.
"Min" golvläggare har lagt detta golv förut men aldrig haft några problem men tack för svaret ska hålla koll på golvet.
Om allt går som det går ska jag lägga in en bild!!
"Min" golvläggare har lagt detta golv förut men aldrig haft några problem men tack för svaret ska hålla koll på golvet.
Om allt går som det går ska jag lägga in en bild!!
Usch, det lät inte kul. Konstigt att de var öppnade? Mina förpackningar var då inte det. Kanske hade det blivit något fuktproblem när de redan var öppnade? Jag hade gått tillbaka direkt med golvet innan jag börjat lägga in det. Det är knappast för skojs skull de skriver så där på förpackningarna.
Det var ju en del jobb att lägga in mitt golv (har inte världens bästa knän) men känslan är ju trots allt överlägsen med ett riktigt trägolv.
Det var ju en del jobb att lägga in mitt golv (har inte världens bästa knän) men känslan är ju trots allt överlägsen med ett riktigt trägolv.
Redigerat:
Tråkigt med usla leveranser. Dock är det inte min erfarenhet. Jag har lagt tre golv. Två golv (solida) med dalafloda och ett med 24 mm baseco (solid). Nu var dalafloda-golven av s.k. ekonomi-klass. Dvs, de hade lite kvisthål etc. Dessutom var de tunna. Tror de var 14 mm eller så.
Baseco-golvet var en FRÖJD att lägga. Spikraka. Inte ett fel. Bräda efter bräda.
Så min erfarenhet av Baseco är väldigt bra. Verkar seriöst och av god kvalitet. Vi köpte direkt från Baseco via en säljare och fick levererat till uppfarten i tid.
Dalaflodas tjockare golv och av prima kvalitet kan jag inte uttala mig om men akta er för den s.k. ekonomi-klassen av Dalaflodas golv. I alla fall den tunnare sorten. Det var så mycket snett och det blev ganska jobbigt att välja "den bästa plankan" hela tiden.
Baseco-golvet var en FRÖJD att lägga. Spikraka. Inte ett fel. Bräda efter bräda.
Så min erfarenhet av Baseco är väldigt bra. Verkar seriöst och av god kvalitet. Vi köpte direkt från Baseco via en säljare och fick levererat till uppfarten i tid.
Dalaflodas tjockare golv och av prima kvalitet kan jag inte uttala mig om men akta er för den s.k. ekonomi-klassen av Dalaflodas golv. I alla fall den tunnare sorten. Det var så mycket snett och det blev ganska jobbigt att välja "den bästa plankan" hela tiden.
Här kommer lite sen trådpåfyllning.
Nyligen lagt 50 kvm Baseco obehandlad 30*180.
Aldrig lagt plankgolv innan, men tycker det gick som en fröjd.
Visst behövde man slå ihop det, men med frugan som tyngd för att få det att ligga kvar efter ihopslag var det inga problem.
Tycker bilderna på basecos hemsida ganska bra motsvarade det jag fick levererat. (Stjärna till baseco för det - får annars känsla att många producenter sorterar rätt friskt när det skall riggas för reklamfotografering.)
Bjälklaget är cc60 så egentligen skulle det räckt med 25mm, men det kändes bra med de extra 5mm.
Har golvet på ovanvåningen så slitaget är inte så stort.
Behandlade det med lut och såpa.
Mycket nöjd med slutresultatet.
Himla härligt att barfota tassa runt.
Lutat och såpat tidigare. Kör då alltid Faxe vitlut och finjusterar färgen med faxes naturella/vitpigmenterade såpa.
Testat Woccas lut, men den har inte vunnit några omröstningar hos oss.
Nyligen lagt 50 kvm Baseco obehandlad 30*180.
Aldrig lagt plankgolv innan, men tycker det gick som en fröjd.
Visst behövde man slå ihop det, men med frugan som tyngd för att få det att ligga kvar efter ihopslag var det inga problem.
Tycker bilderna på basecos hemsida ganska bra motsvarade det jag fick levererat. (Stjärna till baseco för det - får annars känsla att många producenter sorterar rätt friskt när det skall riggas för reklamfotografering.)
Bjälklaget är cc60 så egentligen skulle det räckt med 25mm, men det kändes bra med de extra 5mm.
Har golvet på ovanvåningen så slitaget är inte så stort.
Behandlade det med lut och såpa.
Mycket nöjd med slutresultatet.
Himla härligt att barfota tassa runt.
Lutat och såpat tidigare. Kör då alltid Faxe vitlut och finjusterar färgen med faxes naturella/vitpigmenterade såpa.
Testat Woccas lut, men den har inte vunnit några omröstningar hos oss.
Köpt basecos trägolv vit hårdvax. Fint golv men massor med kvistar som behöver spacklas, olika breda brädor och trasiga spontar. Representanten var också dryg och orimlig när han var ute och tittade på spektaklet. Köp nått annat märke.
Har haft precis samma problem med mycket kvistar, så pass stora så vi inte kunde använda rätt så mycket av det som levererades. Kundservicen var också dålig tyvärr. Golven (de som inte hade för stora hål och kvistar)är dock väldigt vackert.
Klicka här för att svara