Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att det kommer ta väldigt lång tid med mitt multiverktyg från Biltema. Och dessutom måste jag stanna maskinen då och då när det börjar ryka i träet. Blir det så även med dyrare multiverktyg? Det bästa vore nog om det fanns typ en liten smidig vinkelslip med klinga för trä.
Du vill höja tröskeln helt enkelt? Du kommer få korta av dörren också. Då det är en ektröskel vore väl det bästa om du kunde återanvända den? Isåfall hade jag nog kollat på att korta av karmsidorna (alt höja hela dörrhålet inkl karm), ta loss originaltröskeln, bygga upp under den så du fick den nya tröskeln i nivå med det nya golvet.
Om du ska kapa av tröskeln på höjden är väl risk att du sågar i nya parketten när du går igenom med multisågen.
Jag bara tänker högt - och har ingen erfarenhet från detta, förutom att jag just nu själv kollar på att hitta karmsidor + tröskel till en äldre dörr med ett mått som inte finns längre och ett nyupptaget dörrhåll i en innervägg. Där enda alternativet verkar vara att köpa en som nästan passar och sen anpassa den.
Lycka till.
Om du ska kapa av tröskeln på höjden är väl risk att du sågar i nya parketten när du går igenom med multisågen.
Jag bara tänker högt - och har ingen erfarenhet från detta, förutom att jag just nu själv kollar på att hitta karmsidor + tröskel till en äldre dörr med ett mått som inte finns längre och ett nyupptaget dörrhåll i en innervägg. Där enda alternativet verkar vara att köpa en som nästan passar och sen anpassa den.
Lycka till.
Klicka här för att svara