N
Nickenille: Tackar för svar och input. Testar och kör ett par gånger med ren schellack och sedan två lager färg så får vi se om det funkar.
8 svar · 8,6k läst
·
A
Avemo: Varje produkt har sitt användningsområde. Jag har aldrig använt tec7. Silikon däremot. Och jag kan inte se att silikon och latexfog i speciellt stor omfattning överlappar varandras område. Silikon är mjukare och tätare. Det kan till skillnad från latexfogen inte målas över. Två bra produkter. Men på olika ställen. Frågan var varför latexfog blivit så populärt. Visst finns det
18 svar · 7,8k läst
Rabbithole
Rabbithole: Måla absolut! Fråga i färgaffären efter en lämplig färg bara. Föreslår en mellangrå Antingen målar du eller så byter du ut mattan mot en ny. Det är inte våtrum men det är väldigt skönt att ha ett slabbsäkert golv om det händer en olycka..
2 svar · 4,3k läst
·
F
Frida80: Ja, förmodligen för lite lim...
5 svar · 4,0k läst
T
Tptfm: [citat] Nej nej, jag har betalat allt som är gjort så här långt, och har därmed inga betalningar att hålla inne på. Har däremot inte gjort några förskottsbetalningar.
37 svar · 6,2k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Testat skrapa försiktigt med spetsen på en morakniv eller nåt? Stålborste?
1 svar · 1,5k läst
·
nikasp
nikasp: Håller med hahalj att jag föredrar att vårda grejerna. Den här var helt rostig i baljan men efter *lite* slipning så fick den Hammerite rostskyddsprimer först och sedan RAL 6005 grön. Ska renovera skalmarna också i vinter. Sånt trevligt miniprojekt som inte tar så lång tid heller.
8 svar · 9,4k läst
·
Keiller
Keiller: Jag använde en vanlig blomspruta och sprejade med för att "mjuka upp" en bård som satt i köket. Lät det dra en stund sen var det bara att riva bort eländet. Själva tapeterna satt bra så där tapetserade jag på den gamla med en easy up-tapet. Inga problem
2 svar · 4,9k läst
·
Ulltand
Ulltand: Kolla in Keims silicatfärger. https://www.keim.com/sv-se/
1 svar · 2,2k läst
I
Interista88: [citat] För vår del va de ganska lugnt, fint munstycke till vår spruta. Då blir de inte så mycke sprutdamm.
5 svar · 1,8k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Ögat ser inte färger som absoluta färger utan märker skillnader. Om det är mycket NCS S0502-Y i rummet så antar ögat att det är det som är vitt och kommer att tycka att små områden med NCS S0500-N är blåaktiga, och förstås tvärtom att om det är övervägande NCS S0500-N i rummet så kommer små områden med NCS S0502-Y att upplevas som gulaktiga. Det innebär att om man
11 svar · 7,7k läst
·
I
InsidersUnited: Jag ville bara tipsa så att TS får den kulör hen vill ha. Jag gillar ljusblå himmel:love: mer än ljusgrå:D
10 svar · 7,4k läst
·
C
carpe: Är det stearin så läggspel flera lager hushållspapper och stryk med strykjärn.
2 svar · 2,9k läst
·
BirgitS
BirgitS: Instämmer med Jiji och undrar dessutom om gardinerna ska behållas eller bytas ut för om de ska vara kvar är det bra att veta hur de ser ut och i vilka färger. Utsikten ser ju ut att vara väldigt vacker. Ska då väggarna mer vara en bakgrund till utsikten eller bryr ni inte om utsikten så mycket längre utan vill mer se väggarna? Ska väggarna fortsätta att vara utan tavlor? På fotona
2 svar · 2,0k läst
·
T
TheGame: Rotgips eller riv väggen ;) Ta bort tapet kan vara ett h*vete om den inte sitter dåligt från början.
5 svar · 2,8k läst
S
seniorkonsult: Talade med Tikkurilla om silikatfärg. Inv behövs ingen primer.
1 svar · 2,2k läst
I
Interista88: Gött de!(y):D
3 svar · 4,3k läst
I
Interista88: Sant, prova måla med pensel. Går de inte så får du spruta;)
3 svar · 3,7k läst
·
I
Interista88: Ibland funkar det att bara dra bort den gamla glasfiberremsan om du får tag i en ände. De flyger lite spackelbitar. Men då kan man typ bara lägga i pappremsa i samma spår (y)
3 svar · 2,7k läst
I
Interista88: Nja, om du skrapar på färgen så kanske den lossnar. Sitter den så sitter den:D
4 svar · 7,6k läst
T
topmount: Den är rätt mörk och när jag strukit blir det flammigt så resultatet kommer inte bli som klarlack
1 svar · 2,8k läst
Rabbithole
Rabbithole: Tycker det blir en naturlig avgränsning vid slutet på klinkergolvet. Men kanske en rejälare färg vid entrén och sen ljus korridor [bild]
7 svar · 5,5k läst
·
J
JoggiB: [citat] Ok tack får kolla med dom
18 svar · 46,2k läst
C
calros: Tack för alla tips. Ska tänka på det till nästa gång Om man däremot lägger in en typ 40x40cm gipsskiva för att täcka ett större hål, måste man bredspackla hela väggen eller räcker det med att spackla mellan skivorna?
6 svar · 9,5k läst
·
I
ItWasntMe: Eftersom redigera funktionen inte finns så får jag göra ett tillägg. Gypsum tål inte fukt då den är gipsbaserad, så den skall endast användast i torr miljö.
5 svar · 3,2k läst
A
Atom: Köpte min på Granngården. Funkar prima. https://www.granngarden.se/plattakfarg-teknos-kirjo-svart/p/1186108
4 svar · 4,1k läst
A
annadaniel: Ska så småningom måla väggarna vi nu täckt med Easy cover. Har köpt flugger färg till målningen. Men det var innan satte renoveringstapet över hela rummet. Vilken färg är lämplig att använda som grundning? Funkar ex rustas? Räknar med att all "dyr"flugger färg kommer ta slut på en vägg annars..... :(
0 svar · 6,7k läst
C
cpalm: [citat] För att uppnå det använder du lämpligtvis färdiga renoveringssteg som limmas utanpå de gamla stegen. Bifogar första google-träffen jag fick för att du skall se vad det är för något, men det finns en massa varianter av renoveringssteg: https://www.dromtrappor.se/trapprenovering/
31 svar · 6,7k läst
·
tttomten
tttomten: [citat] Kanske, kanske inte?? Vet ju inte hur hårt du rubbar eller hur trappen är innan.
6 svar · 1,3k läst
I
Interista88: :D [citat] Du menar kanske hörnjärnen, dom sätter man för att förstärka inner o ytterhörn. Och göra det snyggare.
16 svar · 3,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.