2 838 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Tapetborttagare
Någon som vet en bra tapetborttagare? Billigare att köpa en än att hyra? Ska ta bort väldigt mycket tapet!!
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 602 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 602 inlägg
Kan inte rekommendera Biltemas. Det blir en himla massa ånga men tapeten släpper i bästa fall bara ett lager i taget. Ångan förstörde färgen på taklisterna. Om någon kommer förbi och vill ha en tapetborttagare ger jag bort den. Nästa gång river jag hela väggen eller sätter träpanel istället.
Antecknat, blir inte Biltemas med andra ord
Min köpte jag på Bauhaus. Det tar en stund innan man hittar hur man lättast gör det. Som att tapeten inte ska bli för blöt utan bara få att klistret ska släppa osv.
Annars får man bara bort små bitar om det är för torrt eller för blött.
Annars får man bara bort små bitar om det är för torrt eller för blött.
Tapetborttagare funkar bara på betongvägg. Är det gipsvägg så får du leta nått annat
Jag rek. 2st jula/Clas som du använder samtidigt sen tar man 30cm och jobbar uppifrån och ner. Funkar bäst på vanlig papperstapet men finns de något lager som är målat eller venyltapet kan de bli omständigt
Jag rek. 2st jula/Clas som du använder samtidigt sen tar man 30cm och jobbar uppifrån och ner. Funkar bäst på vanlig papperstapet men finns de något lager som är målat eller venyltapet kan de bli omständigt
Klicka här för att svara