Har en väldigt vit L-formad hall som jag gärna vill måla om. Har en stor garderob i vägen (att flytta den är ej aktuellt), hur hade ni gjort? Målat runt om garderoben? Bara målat en vägg? Bara målat en del av "L:et" (så att det blir som två mindre hallar, i olika färg)?

Det blir troligtvis Rustas "Koala" som är greige, funkar det med den röda dörren?

• L-formad hall med vit vägg, röd dörr, stor garderob, träbänk, hängande jackor och ramar på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljus L-formad hall med vita väggar, garderobsdörrar och konst, parkettgolv och en röd dörr i bakgrunden.
    Skapa konto
Måla hela hallen?Och runt garderoben. Snälla köp riktig färg.
(y)

V
Jag skulle tapetsera,ev. även garderobsgaveln/gavlarna.

V volvo51 skrev:
Jag skulle tapetsera,ev. även garderobsgaveln/gavlarna.
Jo tapet är iofs trevligast:D

Tack, men hallen ska målas, inget annat.

BirgitS
V ViktoriaK skrev:
Det blir troligtvis Rustas "Koala" som är greige, funkar det med den röda dörren?
Beror nog väldigt mycket på nyansen och ens egen smak. Har Rusta några små provlappar som du kan ta hem och hålla mot dörren?
Som byggvaruhus och färgaffärer.

Hade tapetserat med rustas medaljongtapet i hela hallen. Det hade blivit snyggt och bättre än målarfärg.

Tycker det blir en naturlig avgränsning vid slutet på klinkergolvet. Men kanske en rejälare färg vid entrén och sen ljus korridor

Korridor med klinkergolv som övergår i trägolv vid en röd ytterdörr, ljusa väggar och hallmöbler.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.