7 611 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
Metallfärg på träskiva
Har sågat ut en del av en träskiva från en gammal takfläkt och ska måla den i vitt för att använda utomhus. Den lär ju bli utsatt för div väder å vind så bra om färgen skyddar bra. Sitter kvar nån slags färg på ena sidan men blivit skrapad och rispad på under tiden jag sågat den.
Jag tror det är plywood eller dylikt, är knappt 0.5 cm tjock nämligen.
Nu ligger inte närmaste färgaffär runt knuten direkt, men har en burk vit metallfärg för utebruk som blev över sen jag målade en gungsrällning i somras.
Är det gångbart med sån färg eller ska jag vänta lite tills jag har vägarna förbi närmaste ort om några veckor?
Jag tror det är plywood eller dylikt, är knappt 0.5 cm tjock nämligen.
Nu ligger inte närmaste färgaffär runt knuten direkt, men har en burk vit metallfärg för utebruk som blev över sen jag målade en gungsrällning i somras.
Är det gångbart med sån färg eller ska jag vänta lite tills jag har vägarna förbi närmaste ort om några veckor?
Sen är ju frågan hur bra den biter, när den inte är ämnad för trä.
Surt om de släpper efter tre dagar
Surt om de släpper efter tre dagar
I Interista88 skrev:
Jag körde en skiva med metallfärg (eftersom det var mest bottenskrap kvar i burken) och en annan med träfärg jag fick låna av en kompis lite "akut". Jag tycker inte att metallfärgen verkar ha släppt, fast jag vet inte hur man märker av detta egentligen. Typ flagna?
Nja, om du skrapar på färgen så kanske den lossnar. Sitter den så sitter den
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden