6 116 läst ·
37 svar
6k läst
37 svar
Missnöjd med utförande av innerväggar, vad kan jag kräva/göra?
Det ser nästan ut som om de satt gipsskivan bakofram!
Min gissning är att de bakomliggande skivorna är skarvade bakom utbuktningen och att de inte ligger i linje med varandra.
Hur som helst. Den trevlige hantverkaren är även den slarvige hantverkaren. Det är dags att du sträcker på dig och begär rättning av firman.
Rädda pojkar får inte pussa vackra flickor.
Staffan
Min gissning är att de bakomliggande skivorna är skarvade bakom utbuktningen och att de inte ligger i linje med varandra.
Hur som helst. Den trevlige hantverkaren är även den slarvige hantverkaren. Det är dags att du sträcker på dig och begär rättning av firman.
Rädda pojkar får inte pussa vackra flickor.
Staffan
Känns ju som att väggen buktar, skivan böjts, skruvats fast, sen spruckit pga att det är för spänt. Att skivorna är lite "bubbliga" har blivit med vanligt förekommande, beror lite på ljus etc, men oftast syns det inte så mycket efter målning, men visst ser man det.
Du skrev att allt var betalt, och det tolkade jag som att även badrummet som var under renovering var fullbetalt. Gör aldrig det igen! Det är inte seriöst av en firma att ta förskott för allt. Ett mindre förskott kan vara OK och etappbetalningar, men inte allt före byggstart, aldrig. Tänk om firman kursar! Då kan du ställa dig sist i ledet av fordringsägare och känna dig blåst. Åtminstone en mindre summa ska alltid slutbetalas efter att du som kund är nöjd så att du har något påtryckningsmedel kvar. Tyvärr är det bara pengarna som gäller för vissa.
Nej nej, jag har betalat allt som är gjort så här långt, och har därmed inga betalningar att hålla inne på. Har däremot inte gjort några förskottsbetalningar.F fb35523 skrev:Du skrev att allt var betalt, och det tolkade jag som att även badrummet som var under renovering var fullbetalt. Gör aldrig det igen! Det är inte seriöst av en firma att ta förskott för allt. Ett mindre förskott kan vara OK och etappbetalningar, men inte allt före byggstart, aldrig. Tänk om firman kursar! Då kan du ställa dig sist i ledet av fordringsägare och känna dig blåst. Åtminstone en mindre summa ska alltid slutbetalas efter att du som kund är nöjd så att du har något påtryckningsmedel kvar. Tyvärr är det bara pengarna som gäller för vissa.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Nytt tak – är detta utförande korrekt?
Tak & Vind -
Innerväggar i en gammal källare
Byggmaterial & Byggteknik -
Bärande innerväggar i villa från 1936?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bärande innerväggar,eller
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Renovera innerväggar – Måste all gammal kalkputs bort?
Stenhus