H
Herc: Hur lång tid behöver en snickare för att tillverka ett trädäck som ligger på betongplattor storlek 34 m2.
0 svar · 980 läst
H
HenrikHuslöse: [citat] Tack! [citat] Nej, det är en av poängerna. Man trycker spiken genom regeln med tummen :-)
6 svar · 9,3k läst
B
BigGitt: Ni som har äldre hus typ 1976, med inv spånskiveväggar, vad har ni för fuktkvot just nu i dessa?
0 svar · 1,4k läst
Mikael_L
Mikael_L: Ingen som vet något?
2 svar · 10,6k läst
C
cidoria: [citat] Ja precis.
2 svar · 1,5k läst
C
2 svar · 1,5k läst
C
charly: Tack för hjälpen Euthanasia ! Då är det bara till att köra till Arlöv och handla. Charly
2 svar · 7,8k läst
prototypen
prototypen: Går säkert men rör inget som funkat sedan 1929. Protte
3 svar · 1,9k läst
Y
Yrrol: Vägrar installera nya blandare och annat före jag skaffat mig en avhärdare till dricksvattnet. -Så, börjar bli dags. Men istället för att köpa första bästa jag får syn på så tänkte jag höra med er om ni har några råd eller ja, bra att tänka på före ett köp.. :)
0 svar · 1,6k läst
Raceman
Raceman: I så fall primar du väggarna. Lätt att använda bara blanda ut med lite vatten och plaska på med en mjuk borste. Men det kan bli lite knepigt vid lagningarna som du säger. Du kommer nog inte hitta något att laga med som inte ger en färgskiftning. Även nypålagd kalkpust (för det är det som du nu har i väggarna) kommer att ge en färgskiftning.
4 svar · 4,0k läst
E
erikssonjorgen: Hej, Svärfar behöver komplettera sitt uterum. Idag sitter det tryckimpregnerat virke enligt bild. Finns denna att få tag på idag tror ni? Måten är:140mm bred samt 110mm bred. Brädan är 20mm tjock och klacken ca 5mm. /Jörgen
0 svar · 1,4k läst
·
H
husbåt: vet någon KG/m3 på Planhyvlat impregnerat virke typ: http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ProduktListingFlera.aspx?id=36580
21 svar · 6,4k läst
O
OHE: Är det "springan" mellan försänkningarna på gipsskivorna du menar? Den kan du i så fall fylla med gipsspackel i nivå med gipsskivorna på bägge sidor. Sedan är det enklast och limma upp pappremsa, använd ett bra lim, typ Hernia KP4. Är det de icke försänkta sidorna så måste dessa först fasas ner (helst även oljegrundas) och sedan spacklas i nivå med gipsen för att därefter
6 svar · 1,6k läst
S
strevert: [citat] Jo precis, var inte nog tydlig i mitt inlägg i början.
18 svar · 6,0k läst
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Jo, stämmer :)
5 svar · 3,2k läst
prototypen
prototypen: Fortsatte att leta och via arge snickarn hittade jag http://www.steni.com/default.asp?nLid=3 Finns säkert fler leverantörer Protte
3 svar · 7,7k läst
H
Herr Anders: OSB och plyfa emitterar betydligt mycket mindre än spånskivor. Och spånskivor är väl under gränsvärdena för vad som får användas inomhus. Således tror jag inte man behöver oroa sig för hälsoaspekten. Däremot finns det några andra detaljer som kan vara värda att tänka på. T ex att råspont är tjockare än skivor. Har man 100 meter väggar i sitt hus (vilket en normalvilla
3 svar · 5,6k läst
pellefant
pellefant: Biltemas ankarskruv är inte mycket att ha, tyvärr köpte jag sådana och om man inte kommer precis mitt i hålet på spikblecket eller skruvar in den lite snett så går den väldigt lätt av strax under huvudet. bosse Larsson- det är ju lite skillnad på trallskruv och skruv med 6mm diameter i hur mycket kraft som behövs för att dra in dom! Lite off topic- jag köpte biltemas autosolkopia,
21 svar · 11,5k läst
F
Freddo26: Ja, där ser man, får fixa det imorgon o skrapa endel spackel som sitter där nu =) Tack för svaret!
14 svar · 1,9k läst
M
Mattias2: Jag köpte gipsskivor på Byggmax en gång. Aldrig mer. Tror märket var Lafarge, och det blev stora bulor runt varje idragen skruv, fick spackla till förbannelse. Jag köper nuförtiden skivor på Bauhaus (Norgips) då det är smidigt att lasta och att de verkar ha bättre klimat i Drive-In hallen är fuktiga K-Rauta och Byggmax, det kan vara så att det påverkar gipsskivorna negativt.
4 svar · 1,8k läst
J
Jan-Å: [citat] Så var det, jag visste det inte före men när jag öppnade paketen var det en påse med som hade skruv till ändarna. Jag byggde vårt trädäck 2004 har inte gjort nåt sånt sen dess så det kan ju ha ändrats iofs.
9 svar · 6,8k läst
mrVoodoo
mrVoodoo: På grund av diverse förseningar så har jag inte provat än, men imorgon söndag så blir det lite skruvande med Essve's lättbetongskruv så får vi se hur det går. [citat] Kemankare låter i min öron smått vansinnigt när man ska sätta upp ca 600-700m läkt :x Det skulle väl kosta en smärre förmögenhet och ta sisådär 10 gånger för lång tid? Eller det går kanske fort? I vilket
8 svar · 32,4k läst
pason_67
pason_67: -> gadu Det var nog från dig jag fick ideen med nåtat(inte helt olikt halkskyddstejp) mellan plansteg och trappnosar. Ingen aning om det skulle funka men väntar fortfarande på om det är ngn som testat. Eller nåt liknande.
4 svar · 4,2k läst
P
PCLarsson: Om du har takstolar med hanbjälkar så tänk då på att undertaket är en del av konstruktionen. Tar du bort undertaket så bör/måste du oxå förstärka hanbjälkarna så att dessa styvas upp i sidled. När lasten kommer så ser undertaket normalt sett till att hanbjälken inte böjs. Lycka till PC
5 svar · 2,0k läst
P
PeterNacka: Just det, tänker mig att läga 5cm reglar under stämpen för att inte belasta betongen för mkt då jag hört att en vecka helst skall gå. Är långhelg och vill då ligga i bäst det går så jag får upp porten å kan börja mecka :) Tack igen!
1 svar · 1,4k läst
M
MatsTyresö: Du pratar om både hållfasthetsklass och hårdhet, vilket inte är samma sak. Hållfasthetsklassen anger skruvmaterialets sträckgräns och brottgräns och anges som t.ex. 4.6 eller 10.9. Hårdheten mäts med någon mätmetod (Rockwell, Vickers, Brinell) och är mer att se som ett jämförelsetal (även om det finns åtskilliga formler för att beräkna sträckgräns med utgångspunkt från
1 svar · 3,2k läst
SDJ
SDJ: Hej Håller på och renoverar neder våningen och ska sätta in en kamin mot befintlig murstock. Har tidigare varit en oljepanna installerad på motsatt sida om stocken som nu är igensatt och jag har öppnat på den sidan jag ska installera kamin på. Antog att jag behövde mura lite för att det skulle bli bra men har stött på bekymmer. Det går ner en pipa innanför och en på sidan om där
0 svar · 2,2k läst
gadu^
gadu^: Vad vore livet utan att chansa... Jag borrade ned först 2mm med 18 borren, sedan borrade resterande 20mm med 16 borren. Den första borren gjorde att spånet inte sprack och börja vika sig uppåt. Nu sitter de där och håller stolparna till trappräcket. Mycket najs!
3 svar · 2,9k läst
V
verktygsgurun: Inte många som har fogband hemma på hyllan...definitvt inte Byggmax. Beijer tar hem åt dig om du beställer. Det är dyrt med fogband.
8 svar · 1,8k läst
mycke_nu
mycke_nu: q(;^;)p
2 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.