2 926 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Storlek på borrhål
Skall montera en rampamuff med M10 invändigt mått och utvändigt mått 18mm (enligt skjutmått). Den skall skruvas ned i 22mm spån.
Räcker det att borra 16mm eller bör jag gå mindre? Går jag mindre så tror jag nog att spånet spricker onödigt mycket...:S
(bifogar en bild på vad en rampamuff är) :blushing:

Räcker det att borra 16mm eller bör jag gå mindre? Går jag mindre så tror jag nog att spånet spricker onödigt mycket...:S
(bifogar en bild på vad en rampamuff är) :blushing:

Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Skulle det nu inte finnas med rekomenderat borrhål på förpackningen eller på tillverkarens hemsida skulle jag mäta mellan gängorna så got det går och borra därefter.
Vad vore livet utan att chansa...
Jag borrade ned först 2mm med 18 borren, sedan borrade resterande 20mm med 16 borren.
Den första borren gjorde att spånet inte sprack och börja vika sig uppåt. Nu sitter de där och håller stolparna till trappräcket. Mycket najs!
Jag borrade ned först 2mm med 18 borren, sedan borrade resterande 20mm med 16 borren.
Den första borren gjorde att spånet inte sprack och börja vika sig uppåt. Nu sitter de där och håller stolparna till trappräcket. Mycket najs!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden