Jag undrar om någon annan tycker det är sämre gips från K-rauta.

Har alltid köpt Danogips från lokale järnhandeln men denna gången så låg K-rauta geografiskt bra till men jag tycker att papperet brister så oerhört lätt när man ska skruva.

Protte

K-rauta har väl Norgips i sortimentet och dem spelar väl ungefär i samma division som Danogips och Gyproc. Eller var det något annat märke du köpte?

Måste hålla med Protte. Har dock inte mycket erfarenhet av andra gipsmärken, men tyckte rent spontant att pappret brister väldans lätt på Norgips (köpt från K-Rauta). Man får vara mycket försiktig sista biten om man drar för hand/maskin. Med automat (som jag främst använde) så gick det super när man väl ställt in den.

På de skivor jag har köpt står det ingen tillverkare, kan vara NoName (eller Norgips).

Protte

Jag köpte gipsskivor på Byggmax en gång. Aldrig mer. Tror märket var Lafarge, och det blev stora bulor runt varje idragen skruv, fick spackla till förbannelse. Jag köper nuförtiden skivor på Bauhaus (Norgips) då det är smidigt att lasta och att de verkar ha bättre klimat i Drive-In hallen är fuktiga K-Rauta och Byggmax, det kan vara så att det påverkar gipsskivorna negativt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.